تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/04/10 - 19:23
کد خبر: 509260

هزینه احداث هر کیلومتر مترو ۳ هزار میلیارد تومان

 هزینه احداث هر کیلومتر مترو ۳ هزار میلیارد تومان

شهردار تهران گفت: هزینه احداث هر کیلومتر مترو ۳ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، علیرضا زاکانی در مراسم افتتاح فاز نخست پردیس مسافری شرق تهران و کلنگ‌زنی توسعه شرقی خط 2 متروی تهران، با بیان اینکه امروز پروژه‌ای که سالیان سال مسکوت مانده بود را افتتاح می‌کنیم، اظهار کرد: این پروژه از جمله پروژه‌هایی بود که در گذشته به آن توجهی نمی‌شد، مانند پروژه میدان فتح که در دوره پنجم مدیریت شهری، دوربرگردان‌های آن را زیر خاک کردند و گفتند نمی‌توان آن را اجرا کرد! پردیس شرق را هم می‌خواستند به موزه هنری تبدیل کنند و می‌گفتند نمی‌توان آن را به پایانه تبدیل کرد اما خوشبختانه این رویه محقق نشد.

وی با اشاره به توسعه شرقی خط 2 متروی تهران نیز گفت: متروی منتهی به پردیس شرق خم طی یک‌سال آینده احداث می‌شود و نیازی به ساخت سازه ایستگاه ندارد و درون پردیس ایستگاه مترو مهیاست فقط باید آن را تکمیل کرد.

شهردار تهران تصریح کرد: راه‌اندازی خط ال آر تی  یا همان تراموا برای مسیر منتهی به پردیس شرق در دستور کار قرار دارد اما مجموعه تاکسی‌ و اتوبوس‌های شهری نیز به شهروندان خدمت‌رسانی خواهند کرد. همچنین مجموعه بزرگ فروشگاه شهروند نیز در محوطه پردیس راه‌اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در جنوب پردیس شرق تهران، مجموعه تفریحی و گردشگری نیز راه‌اندازی خواهد شد، اظهار کرد: ما به شدت در حال توسعه خطوط مترو هستیم و علاوه بر فعالیت‌های عمرانی خطوط 4 و 6 و 7، فعالیت‌های خطوط 8 و 9 و 10 هم شروع شده و فعالیت خط 11 هم هفته‌های آینده آغاز خواهد شد بنابراین می‌توان گفت تمام خطوط مترو را در حال توسعه هستند.این اقدامات در حالی انجام می شود که هر کیلومتر احداث خط مترو، 3 هزار میلیارد تومان هزینه دارد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: در حال حاضر 80 پروژه عمرانی در تهران فعال است که یکی از آنها بزرگراه یادگار امام، شهید شوشتری و شهید بروجردی است؛ این حجم از عملیات عمرانی بی‌سابقه است ضمن اینکه 20 هزار میلیارد تومان پروژه در سطح محلی داریم.

زاکانی با اشاره به اینکه پروژه روددره فرحزاد در حال اجراست و در ماه جاری افتتاح خواهد شد، گفت: علاوه بر این امسال چشم مردم به 10 ها هزار تاکسی و اتوبوس روشن میشود که عمده آنها برقی است.

وی همچنین گفت: یکی از طرح‌های دستور کار شهرداری انتقال باراندازهای تهران و انتقال پایانه‌های مسافربری جنوب و غرب به خارج از تهران است. با انتقال باراندازها در فضایی به مساحت 600 هکتار، عملاً پرونده باربری‌های مناطق 12 و 16 بسته می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شهادت ۳ رزمنده مقاومت اسلامی لبنان
حضور سعید جلیلی در زورخانه شهدای کن
همگی وظیفه داریم از جلیلی حمایت کنیم
اعلام حمایت حزب مؤتلفه از جلیلی
انفجار در ازمیر ترکیه
استقلال منتظر حسینی می‌ماند؟
هر کس به محیط زیست احترام نگذارد آدم نیست
انتشار تصویر مدارک هویتی در فضای مجازی ممنوع است
حمایت از جلیلی بر همه ما فرض واجب است
هزینه احداث هر کیلومتر مترو ۳ هزار میلیارد تومان
علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس شد
کمپین‌های انتخابات در دور دوم
دلیل حضور عبدی در باشگاه پرسپولیس چه بود؟
قانونی که رئیس ستاد پزشکیان "به‌ضرر ملی" می‌خواند، چیست؟
گردهمایی اساتید درس معارف دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد
احتمال تمدید ستاره‌های سپاهان با خروج مورایس!
۲۰ تیر؛ اولین جلسه رسیدگی به شکایت پرسپولیس از بیرانوند
آخرین جزئیات از تصحیح برگه‌های امتحانات نهایی
ملت ایران آزمون بزرگ دیگری در جمعه آینده پیش‌ِرو دارد
هوای تهران ناسالم شد
حسینیه معلی از ابتدای محرم پخش می شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top