تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/04/11 - 13:14
کد خبر: 509309

جلیلی در گلستان: باید تعامل گسترده و سازنده با جهان داشت نه تعامل حداقلی و از سر ضعف

جلیلی در گلستان: باید تعامل گسترده و سازنده با جهان داشت نه تعامل حداقلی و از سر ضعف

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید تعامل گسترده و سازنده با جهان داشت نه تعامل حداقلی و از موضع ضعف.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «سعید جلیلی» نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری که در سیزدهمین مقصد از سفرهای انتخاباتی خود به استان‌های کشور به گلستان سفر کرده است، در جمع مردم درمصلی شهر گرگان گفت: گلستان مجموعه ای ظرفیت ها را دارد و اگر خداوند به برخی کشورها برخی ظرفیت ها را داده، امروز در استان گلستان همه فرصت ها در اختیار ما قرار دارد.

وی ادامه داد: فرصت دیگر این مردم و جوانان عزیز هستند که امروز همه دارای تحصیلات اند. حق مردم این است که نه تنها شغل داشته باشند بلکه باید هرکدام از اینها برای کشور افتخار افرینی کنند.

جلیلی بیان کرد: مردم عزیز این استان فرصت های ارزشمندی دارند و جهش در گلستان اتفاقی نیست و با مردم موفقی که دارد هر روستا می تواند  به سلول موفقیت تبدیل شود. شرط این است حقوق مردم را در اختیار آنها قرار دهیم و نمی شود فقط عده ای با فساد و رانت از تسهیلات بانکی استفاده کنند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز جنگل، کشاورزی، شیلات این استان می تواند با برنامه ریزی درست و روستاهای غنی و ارزشمند و جوانان این کشور ، به قله برسند. این همه ظرفیت و فرصت مجال این را نمی دهد که خدای نکرده جوان شما بیکار باشد. این فرصت را خداوند در اختیار شما قرار داده است. از یک جهان فرصت به بهترین شکل در این استان می بینیم و نتیجه یک جهان فرصت یک ایران جهش و گلستان جهش خواهد بود.

جلیلی با تاکید براینکه هر ایرانی یک نقش پرشکوه ایفا می کند،بیان کرد: امروز در استانه انتخاب هستیم و می گفتیم مشکلاتی که وجود دارد چگونه حل می کنید؟، می گفتند اجازه دهید با دو سه قدرتی که با ما دشمنی داشتند امتیاز دهیم و نتیجه ان چه شد و دیدید که توافق کردند و امتیازات را دادند و نتیجه ان چه شد که طرف مقابل از توافق خارج شد و تحریم ها دوبرابر شدو دلار ۳ هزار تومانی را ۳۰ تومان کرد.

جلیلی گفت:باید تعامل گسترده و سازنده با جهان داشت نه تعامل حداقلی و از موضع ضعف.

وی در همین راستا تاکید کرد: عوض اینکه از مردم عذرخواهی کنند دوباره همان نسخه غلط منسوخ را برای مردم می پیچیدند. ضعف را با ضعف نمی توان برطرف کرد. ملتی می تواند موفقیت های خود را ادامه دهد تا تعامل گسترده و سازنده با جهان داشته باشد نه تعامل حداقلی و از موضع ضعف. امروز ملت می داند برای استفاده از یک جهان فرصت یک تعامل گسترده وجود داشته باشد. ملت ما انتخاب خواهد کرد تا جهش خود را شکل دهد.

جلیلی پیش از این به استان‌های خراسان جنوبی، قم، اراک، البرز، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، خوزستان، فارس، خراسان رضوی و یزد سفر کرده بود.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری راس ساعت ۸ صبح روز جمعه هشتم تیرماه در ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رأی در سراسر ایران برگزار شد که از این تعداد ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار بود همچنین ۳۴۴ شعبه اخذ رای در نقاط مختلف جهان برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در نظر گرفته شده بود.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، «مسعود پزشکیان» ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و «سعید جلیلی» با ۹ میلیون ۴۷۳ هزار ۲۹۸ رأی داشتند که با توجه به اینکه هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آراء نشدند، انتخابات به دور دوم می‌رود.

بر اساس ماده ۶۷ قانون انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت انتخاباتی در مرحله دوم از زمان اعلام رسمی نتایج قطعی آراء مرحله اول شروع و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رأی مرحله دوم ادامه خواهد یافت.

این مساله در قانون اساسی پیش بینی شده و در اصل ۱۱۷ قانون اساسی آمده است که: «رئیس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود، ولی هر گاه در دور نخست هیچ‌یک از نامزدها چنین اکثریتی به دست نیاورد، روز جمعه هفته بعد برای بار دوم رأی گرفته می‌شود.» طبق این اصل رئیس جمهور با اکثریت مطلق آرای شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود.

مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پزشکیان دولت سوم روحانی
فیلمی از اولین جلسه هیئت دولت بعد از رئیس جمهور شدن شهیدرئیسی
روح الله زم: ما به نتیجه رسیدیم بریم پشت روحانی، ما با تحلیل این کارو کردیم
بهترین مناظره‌ای که تا حالا دیدم +فیلم
۱۶ تیرماه آخرین مهلت ثبت‌نام مواکب اربعین حسینی
الکامپ میزبان ۴۰ درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان ICT کشور
نکیسا به شایعات مذاکره با رحمتی واکنش نشان داد
تفاوت فساد در کرسنت و چای دبش +فیلم
جلیلی: همه دستگاه‌ها باید در خدمت ملت شریف ایران قرار بگیرد +فیلم
آنچه اصلاح‌طلبان دوست ندارند در موردش حرف بزنند!
جلیلی: قدرت ملت ایران بود که صدها موشک به رژیم صهیونیستی شلیک کرد +فیلم
زنگنه چطور منجر به محکومیت ۲.۴ میلیارد دلاریِ ایران شد
مجری مناظره‌های دور دوم مشخص شد
حضور سعید جلیلی در جمع هواداران خود در گرگان با لباس ترکمن +فیلم
احسان حدادی رئیس فدراسیون دوومیدانی شد
جلیلی: سرعت اینترنت باید ۵۰ برابر شود +فیلم
زمان پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان اعلام شد
استقبال از سعید جلیلی در فرودگاه گرگان +فیلم
جلیلی در گلستان: باید تعامل گسترده و سازنده با جهان داشت نه تعامل حداقلی و از سر ضعف
پاسخ دفتر بهادری‌جهرمی به ادعای سخنگوی ستاد پزشکیان
اشتغال ۲.۷ میلیون نفر در ۳ سال اخیر
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top