تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/04/11 - 18:03
کد خبر: 509332

اجتماع دانشگاهیان با حضور قالیباف در دانشگاه تهران

اجتماع دانشگاهیان با حضور قالیباف در دانشگاه تهران

دبیر اجرایی آئین بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران، با اشاره به جزئیات این مراسم از اجتماع ۳ هزار نفری دانشگاهیان با حضور رئیس مجلس در مصلی دانشگاه تهران خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، محمدحسین حاج ابراهیمی دبیر اجرایی آئین بزرگداشت 1757 سال سنت آموزش عالی در ایران، در تشریح جزئیات برنامه این آئین، گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس دانشگاه تهران در این آئین سخنرانی خواهند داشت.

وی از برگزاری آئین حمل پرچم 1757 سال سنت آموزش عالی توسط 500 فارغ‌التحصیل و دانشجوی در آستانه فارغ‌التحصیلی دانشگاه تهران خبر داد و گفت: فارغ‌التحصیلان و دانشجویان ایرانی و غیرایرانی دانشگاه تهران اجراکننده این آئین هستند که با لباس‌های ویژه فارغ‌التحصیلی دانشگاه تهران مراسم حمل پرچم را در مصلی دانشگاه تهران اجرا می‌کنند.

حاج ابراهیمی افزود: چهره‌هایی خاص با سابقه فعالیت در دانشگاه تهران از جمله مسن‌ترین دانش‌آموخته دانشگاه تهران و پرجمعیت‌ترین خانواده دانشگاه تهرانی که همه اعضای خانواده ایشان تمامی مقاطع تحصیلی را در دانشگاه تهران تحصیل کردند در این مراسم حضور دارند.

دبیر اجرایی آئین بزرگداشت 1757 سال سنت آموزش عالی در ایران با بیان اینکه آئین 1757 سال سنت آموزش عالی در ایران و جهان با حضور سفرای 30 کشور و جمعی از رؤسای دانشگاه‌های داخل و خارج کشور برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: تعدادی از رؤسای دانشگاه‌های خارج از کشور که امکان حضور در این آئین را نداشته‌اند، پیام‌های تصویری برای رئیس دانشگاه تهران ارسال کردند که کلیپی از این پیام‌ها که به تمجید نقش ایران در پایه‌گذاری آموزش عالی در دنیا می‌پردازد، پخش خواهد شد.

وی افزود: شبکه تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران نیز کلیپی درباره سیر پایه‌گذاری آموزش عالی در ایران از تأسیس دانشگاه جندی شاپور تا دانشگاه تهران تولید کرده است که در این آئین رونمایی می‌شود و تمدن‌سازی نهاد علم در ایران را به تصویر می‌کشد.

حاج ابراهیمی با اعلام اینکه رونمایی از «سکه و یادمان 1757»، «فرش 90 سالگی دانشگاه تهران» و «کتاب از جندی شاپور تا دانشگاه تهران» از بخش‌های دیگر این مراسم است، گفت: روز سه‌شنبه 12 تیر ماه شاهد اجتماع 3 هزار نفری دانشگاهیان و ذی‌نفعان دانشگاه اعم از دانشجویان، اساتید، کارکنان و فارغ التحصیلان در پردیس مرکزی دانشگاه تهران خواهیم بود و عکس یادگاری این مراسم با «نماد 1757» در مقابل سردر دانشگاه تهران ثبت خواهد شد.

آئین بزرگداشت 1757 سال سنت آموزش عالی در ایران و جهان از ساعت  16/30 روز سه‌شنبه 12 تیرماه با حضور نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی در پردیس مرکزی دانشگاه تهران پوشش داده می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حمایت ۱۱۰ نفر از اساتید دانشگاه علامه طباطبایی (ره) از جلیلی
با برنامه آمدم نه اینکه ببینم کارشناس چه می‌گوید
واکنش کنعانی به اجازه غربی‌ها برای توهین به رای‌دهندگان
دیدید که نظام همان مردم هستند و مردم‌ همان نظام!
در «سعی سعید»
صوت جنجالی طیب‌نیا در مورد ظریف
دربارۀ کاهش مشارکت سیاسی
بسته اینترنت هدیه ۱۰ گیگابایتی انتخابات تمدید شد
بازدید بیش از ۱۰۰ خانواده شهدای غزه از برج میلاد +عکس
حضور سعید جلیلی در نمایشگاه الکامپ +عکس
اسماعیلی: شهید رئیسی کشور را از دیپلماسی وابسته خارج کرد
خزعلی: فرهنگ‌سازی مد و لباس در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
اجتماع دانشگاهیان با حضور قالیباف در دانشگاه تهران
جوان‌گرایی سیره مهم شهید رئیسی بود
نطق طوفانی متفکرآزاد در مجلس/ مقایسه عملکرد دولت‌ها در دو دقیقه +فیلم
هشدار تاریخی سیاسی سه استاد برجسته علوم انسانی کشور
افشاگری حمیده زرآبادی(عضو ستاد پزشکیان) از آذری جهرمی +فیلم
پزشکیان دولت سوم روحانی
فیلمی از اولین جلسه هیئت دولت بعد از رئیس جمهور شدن شهیدرئیسی
روح الله زم: ما به نتیجه رسیدیم بریم پشت روحانی، ما با تحلیل این کارو کردیم +فیلم
بهترین مناظره‌ای که تا حالا دیدم +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top