تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/04/11 - 23:27
کد خبر: 509355

اصلاحاتی‌ها هنوز معتقدند که آمریکا آقاست!

 اصلاحاتی‌ها هنوز معتقدند که آمریکا آقاست!

علیرضا زاکانی با بیان اینکه دوران آقایی آمریکا تمام شده اما برخی هنوز معتقدند که آمریکا آقاست، گفت: گروهی همچنان می‌خواهند سرنوشت ایران را به آمریکایی گره بزنند که در دریای سرخ از یمن سیلی می‌خورد و با کمک اسرائیل در غزه قتل‌عام و نسل‌کشی می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،  علیرضا زاکانی امروز در جمع مردم شهرستان اسدآباد استان همدان ضمن گرامیداشت یاد شهدا گفت: امروز در نقطه تاریخی قرار گرفتیم و رأی و نظر ما می‌تواند آثار جدی بر زندگی و پیرامون خود و آینده کشور و انقلاب داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروز از آمادگی برای آینده کشور و شور و نشاط بین مردم سخن می‌گوییم و باید این آمادگی مضاعف شود افزود: مشارکت هم باید بالا باشد و هم انتخاب مطلوب را داشته باشیم، چراکه کارنامه دو نامزد ریاست جمهوری و پشتیبانان آنها کاملاً مشخص است. البته دوستان آقای پزشکیان علاقه ندارند کارنامه آنها برای مردم باز شود. ولی ما مفتخریم که به عنوان دوستدار آقای دکتر جلیلی برای 45 سال گذشته تا امروز پاسخگو باشیم.

کاندیدای سابق چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به کارنامه اصلاح‌طلبان در سه دهه گذشته عنوان کرد: دوستان آقای پزشکیان کسانی هستند که در گذشته نگاهی ابزاری به مردم داشتند و اعتقادی آنگونه که شایسته نظام جمهوری اسلامی است، به مردم نداشته‌اند.

خرید تجهیزات ضد شورش در دولت اصلاحات

زاکانی با بیان اینکه وقتی قرار شد اصلاح‌طلبان حق و حقوق ملت را بدهند و در رشد اقتصادی اوایل دهه 70 برای مردم سهمی قائل شوند، برای خرید تجهیزات ضد شورش اقدام کردند! افزود: شما که اینگونه با مردم برخورد می‌کنید انتظار دارید که مردم به شما اعتماد کنند. وقتی سال 74 تورم 49.5 درصدی را به مردم  تحمیل کردند و جامعه به انفجار نزدیک شد، مجبور شدند روش اقتصادی خود را تغییر دهند.

وی با بیان اینکه با آغاز مسیر اصلاحات سیاسی در دوره اصلاحات، مردم سپر بلای سیاسی‌کاری‌ها شدند، افزود: در نیمه دوم دهه 70 فاجعه‌بارترین قراردادهای نفتی و گازی منعقد می‌شود که در نتیجه آن 80 تا 90 میلیارد دلار در حوزه نفت به کشور ضرر وارد شد.

مردم زندگی خود را فروختند و با وعده رئیس دولت دوازدهم در بورس گذاشتند

شهردار تهران گفت: در سال 92 وقتی رئیس جمهور می‌خواست وزیر نفت را معرفی کند بنده در مجلس مخالف او سخنرانی کردم و گفتم که در لاهه ما پیروز هستیم. مشخص شد که توسط شخصی به نام حمید جعفر در قرارداد «کرسنت» رشوه داده شده است. رئیس جمهور وقت در واکنش گفتند که دو ماه هم تحمل نمی‌کنند آقای زنگنه وزیر نفت نباشد و وزیر نفت هم گفت در دو هفته کرسنت را سامان می‌دهد. اما حل شد؟ خیر؛ ما محکوم شدیم!

زاکانی با بیان اینکه برخی از سیاسیون حامی آقای پزشکیان مردم را به قتلگاه بورس می‌برند تا سرمایه‌ها به آتش کشیده شود، تصریح کرد: ما به مردم گفتیم به سراغ بازار بورس نروند. مردم زندگی خود را فروختند و به وعده رئیس دولت دوازدهم رفتند. اینها 32 سال مملکت دستشان بوده است.

وی افزود: اولین مذاکره آنها مذاکره الجزایر مربوط به آزادی گروگان‌هاست. چند پرونده قطور در کمیسیون اصل 90 وجود دارد. اینها ابتدایی‌ترین چیزها را متوجه نبودند. امام چهار شرط برای مذاکره گذاشته بود و بهزاد نبوی متوجه نبود که وقتی آمریکا از شکایت علیه ما منع شده و نسبت به این موضوع متعهد شده بود، عمده شکایت‌ها توسط بخش خصوصی انجام شد و ما میلیاردها دلار به دلیل عدم فهم همین نکته ضرر کردیم.

شهردار تهران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اجازه مذاکره را در برجام دادند، خطاب به دولت روحانی و اصلاحات عنوان کرد: شما در برجام مذاکره‌ای انجام دادید که بعد از نوشتن این سند، مذاکره کننده ارشد آمریکایی به ریش ما بخندد. چرا نفهمیدید چه قراردادی امضا کردید؟ اینها همان ژنرال‌های آقای پزشکیان هستند. ما همان موقع فهمیدیم آنچه امضا کرده‌اند پشتوانه ندارد. آقای عراقچی گفتند قرارداد را با مداد نوشته‌اند. اینقدر ساده!

زاکانی تأکید کرد: شما بند ناف کشور را به دلار وصل کرده‌اید و هیچ مبادله‌ای را غیر از این با کشورها انجام ندادید. خودتان در معرض آسیب قرار گرفته‌اید اما چرا ملت را در معرض آسیب قرار داده‌اید؟ ما اقتدار خود را به دست شما بدهیم که معامله کنید تا آمریکا آقا بماند؟ دوران آقایی آمریکا تمام شده اما این طایفه هنوز معتقدند که آمریکا آقاست؛ آمریکایی که از پس یمن بر نمی‌آید و با اسرائیل دست به دست هم می‌دهند و در دریای سرخ از یمن سیلی می‌خورد؛ آمریکایی که به اسرائیل کمک می‌کند و در غزه قتل عام انجام می‌دهد.

 گفتند مشکل بیکاری جز حل مشکل با اسرائیل برطرف نمی‌شود!

شهردار تهران با تأکید بر اینکه امام بت‌شکن ما با همت شما مردم همینه آمریکا در منطقه را شکست، گفت: مسؤلان دولت اصلاحات به صراحت در مقدمه برنامه چهارم نوشت که جز حل مشکل با اسرائیل نمی‌‎توان مشکل بیکاری را حل کرد. کتاب‌های بودجه توزیع شده را جمع و خمیر کردند. اما این کتاب‌ها و استاد دست ما باقی مانده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: نیازهای مردم زیاد است و معیشت مردم با مشکل روبه‌‎رو است و گرفتار مسکن و اجاره‌نشینی و اشتغال هستند و در پنجه تورم گرفتار شده‌اند. دولت دوازدهم تورم 60 درصدی را به دولت شهید رئیسی تحویل داد اما در این دوره به 40 درصد رسید. بدهی‌های کشور 5 برابر از قبل شده بود و به دولت شهید رئیسی تحویل داده شد. شما می‌توانید از گذشته تاریک خود فرار کنید؟ از ظلمی که در حق کشور کردید می‌توانید فرار کنید؟

روحانی گفت برادرم خط قرمز من است

زاکانی ادامه داد: اینکه برادر رئیس جمهور بازداشت شد به دلیل بخشی از اقدامات او بود. رئیس جمهور دولت دوازدهم گفت که این موضوع خط قرمز اوست. مگر ما در جمهوری اسلامی خط قرمز داریم؟ مخاطب  پیام هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری در 10 اردیبهشت سال 1380 مبنی بر مبارزه با فساد سران سه قوه بود و مفهوم آن این بود که خط قرمزی در این رابطه وجود ندارد اما نه تنها آن را رعایت نکردند بلکه مسیری را طی کردند که جیب مردم خالی شد و عزتشان از بین رفت تا زالوصفتانی جیب مردم را بمکند.

شهردار تهران با بیان اینکه چرا قوانین مصوب مجلس نهم توسط دولت روحانی اجرایی نشد؟، گفت: چرا عده‌ای باید از سیری در شب نتوانند بخوابند و عده‌ای دیگر از گرسنگی پا بر زمین بکشند؟ آقای جلیلی پرچمی بلند کرده تا جلوی زیاده‌خواهی‌ها را بگیرد و حق بازنشستگان را بگیرد. ما در یک سال می‌توانیم حق بازنشستگان را بدهیم. این حق مردم در قانون اساسی است و این قانون نوشته نشده که آن را بخوانیم بلکه باید آن را اجرا کنیم. در کشور همه چیز برای رشد وجود دارد اما عده‌ای نمی‌خواهند مردم ثروتمند شوند چراکه مدیریتی تنگ نظر، خودخواه و خودپرست ایجاد شده است.

وی افزود: ما جمع شدیم که برای آقای جلیلی تبلیغ کنیم و در برابر ما وزیر ارتباطات دولت روحانی است که در تخریب جلیلی وی را به طالبان نسبت می‌دهد.

تثبیت دولت شهید رئیسی از طریق صندوق رای

زاکانی گفت: راه تغییر در صندوق رأی است. تثبیت دولت شهید رئیسی از طریق صندوق رای شدنی است.

شهردار تهران تاکید کرد: آقای قالیباف و آقای قاضی‌زاده هاشمی حمایت خود را از آقای جلیلی اعلام کرده‌اند و پیشینه ایشان هم مشخص است. دولت را فرد اداره نمی‌کند بلکه تیم اداره می‌کند. مگر آقای خاتمی رئیس جمهور شد کار اجرایی زیادی کرده بود؟ نهایتا وزارت ارشاد را اداره کرده بود. عملکرد اجرایی رئیس جمهور دولت یازدهم و دوازدهم نیز مشخص است. سر ما را می‌خواهید کلاه بگذارید؟ آقای جلیلی هم برنامه دارد و هم وعده غیرقابل تحقق نمی‌دهد. ما هیچ بن‌بستی نداریم. عده‌ای فکر می‌کنند فقط آنچه آمریکا می گوید درست است.

زاکانی با بیان اینکه ایران اسلامی برای کل مستضعفین و مسلمین تلاش می‌کند و حرکت جمهوری اسلامی حرکت نوین در دنیاست، گفت: برخی اصلاح طلبان می‌خواهند ایران  با چارچوب قبلی بازی کند. زمان رئیس جمهور دولت دوازدهم، رئیس جمهور چین به ایران آمد و بلایی سر او آوردند که گفت پرونده ایران را ببندید. برخی از اصلاح طلبان امروزی سال 67 با امام(ره) ما چه کار کردند؟ آنها به امام(ره) جام زهر دادند. در دوران اصلاحات نیز 127 نماینده مجلس ششم نامه نوشتند که رهبر معظم انقلاب صراحتاً جام زهر را بنوشد.

شهردار تهران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در قله عزت نشسته‌اند، گفت: ما از امروز تلاش می‌کنیم و هریک از ما باید به یک ستاد تبدیل شود و با استدلال‌های مختلف می گوییم که آقای پزشکیان رئیس جمهور نشود و آقای جلیلی بشود و جشن پیروزی خود را با مشارکت بالا و افتخار ملی خواهیم گرفت و اقتدار ملی خود را نمایان خواهیم کرد؛ چراکه رئیس جمهور آینده رئیس جمهور همه است. امیدواریم راه شهید رئیسی را به خوبی ادامه دهیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سنسور فشار چیست؟
راهنمای جامع برای داشتن پوستی سالم و درخشان
۳۳۰۰ استاد دانشگاه‌ در دولت روحانی اخراج و بازنشسته شدند
برگزاری جشن فارغ التحصیلی دانشجویان علوم پزشکی در حرم مطهر رضوی
تعداد فوتی های زائران ایرانی در حج به ۲۵ نفر رسید
نظر همسر شهید مهدی باکری درباره پزشکیان +فیلم
تکذیب افزایش چاپ پول در دولت شهید رئیسی
تفاوت کلید مینیاتوری و کلید اتوماتیک
داکت اسپلیت چیست؟
ادعای پزشکیان رد شد؟/ ماجرای اخراج چند دانشجو از دانشگاه علوم پزشکی تبریز
مرخصی کارمندان و کارگران در قانون کار چگونه محاسبه می شود؟
رگبار و رعد و برق در تهران و ۹ استان دیگر
شرط و شروط بیرانوند برای بازگشت به پرسپولیس
راهکارها و نکات کلیدی زیبایی پوست
روش‌های آموزش زبان
رد پیشنهاد پرسپولیس و شوکه کردن مدیران استقلال
مزارعی: بزرگترین ترس ما بازگشت به دهه سیاه نود است/ پارسا: همه ما، همدل برای پیروزی جبهه انقلاب تلاش کنیم
لغو قرارداد ستاره‌های پرسپولیس با تراکتور
اولین مربی ایرانی در لیگ فوتبال عربستان/ پیشنهاد جدید رسید
اگر گرمازدگی را سریع درمان نکنید می تواند منجر به مرگ شود
واکنش مداخله جویانه آمریکا درباره انتخابات ریاست جمهوری ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top