تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/04/11 - 23:39
کد خبر: 509361

این خودروی خارجی در راه ایران

این خودروی خارجی در راه ایران

محصول جدید کمپانی خودروسازی تویوتا به زودی روانه بازار می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،  تویوتا RV4 نسل جدید خود را برای حضور در بازار ایران آماده می کند و براساس اخبار رسیده نسل پنجم RV4 به زودی در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرد. البته در کنار نسل پنجم این محصول شاسی بلند تویوتا، قرار است نسخه جدید هیبریدی همین خودرو نیز روانه بازار ایران شود.

بازار خودروهای وارداتی از نیمه ۱۴۰۱ با نهایی شدن آیین نامه واردات محصولات برندهای جهانی خودروساز به کشور، چشم انتظار ورود خودروهای جدید وارداتی بود اما این اتفاق هنوز آن طور که باید و شاید نیفتاده است. به رغم برگزاری چندین مرحله از فروش محصولات برندهای بین المللی خودروساز، هنوز محصولات وارداتی حضور پُررنگی در بازار ندارند. خبرنگار اقتصادنیوز دلیل این مساله را در چند مورد جست و جو کرده است.

اقتصادنیوز نوشت: نکته اول اینکه تیراژ واردات خودرو بر خلاف وعده های داده شده از سوی سیاست گذار خودرویی چندان بالا نبوده است و به نظر می رسد تامین ارز بزرگترین چالش در این زمینه باشد.تعدد شرکت های تازه تاسیس برای عرضه خودروهای وارداتی که چندان با ساز و کار ورود خودرو آشنایی ندارند در کنار بروکراسی پیچیده واردات خودرو در کشور دلیل دیگری است که سرعت واردات را کُند کرده است. به گزارش اقتصادنیوز،‌ نوسانات نرخ ارز و قیمت خودرو در کنار چشم انداز نامشخص اقتصاد کشور نیز سبب شده تا آن بخش از دارندگان خودروهای وارداتی ترجیح دهند تا محصول در اختیار خود را به جای عرضه در بازار در پارکینگ ها نگه دارند تا بتوانند در فرصت مناسب با قیمت های بالاتر خودروی خود را فروخته و سود بیشتری نصیب خود کنند.

همین دلایل باعث شده واردات خودرو چندان روی قیمت های بازاری اثر گذار نباشند. همان طور که اشاره شد پیش تر شاهد حضور نسل چهارم تویوتا RAV4 در بازار ایران بودیم؛ اما تویوتا نه‌تنها نسل پنجم این خودرو را برای واردات در نظر گرفته بلکه نسخه هیبرید آن نیز آماده ورود به ایران است.

برخی مشخصات تویوتا RAV4 عبارتند از پیشرانه ۲٫۵ لیتری تنفس طبیعیی، پیشرانه بنزینی + دو موتور الکتریکی اصلی، توان ترکیبی تویوتا راو4 هایبرید: ۲۱۹ اسب بخار، گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر، مصرف سوخت: کمتر از ۵ لیتر به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ،شتاب ۰ تا ۱۰۰: ۹٫۲ ثانیه.

اخبار رسیده حکایت می کند که در حال حاضر تویوتا راو ۴ هیبرید در مسیر اخذ مجوزهای شماره‌گذاری قرار دارد. البته فراموش نکنیم تویوتا RV4 های جدید با توجه به محدودیت های در نظر گرفته شده برای سقف قیمتی واردات خودرو برای متقاضیان عادی تنها در دسترس جانباران واجد شرایط قرار خواهد گرفت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سود بازرگانی واردات گوشت صفر شد
رد ادعای ارزان‌فروشی نفت؛ ایران به ۱۷ کشور دنیا نفت صادر می‌کند
گزارش‌های حسابرسی مجموعه‌های شهرداری به‌روزرسانی شد
وزیر آموزش و پرورش: برای مهر امسال به ۱۷۶ هزار معلم نیاز داریم
ادای احترام سعید جلیلی به «گلونی» در بدو ورود به لرستان +عکس
امیر حیدری: حضور در انتخابات مصداق عینی امر به معروف در جامعه اسلامی است
جلیلی بعد از مناظره: جهش کشور جز با ایفای نقش همه ممکن نیست
ویژگی ها و کاربردهای ترانسمیتر دما
سخنگوی دولت: نرخ رشد نقدینگی در دولت شهید رئیسی حدوداً نصف شد
کاربردهای دیزل ژنراتور
نامه رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی به دادستان کل کشور + عکس
هیچ داوطلب متقلبی وارد دانشگاه نخواهد شد
اخذ رأی نزدیک به ۹۸ هزار ایرانی خارج کشور
کنایه جلیلی به پزشکیان در بین هوادارانش در خرم آباد +فیلم
وزیر علوم اعضای شورای مرکزی دانشگاه علمی کاربردی را منصوب کرد
محکومیت سنگین استقلال با شکایت بازیکن سپاهان
ویژگی و کاربردهای پی ال سی
آمار غلط پزشکیان درباره آمار رشد نقدینگی در دولت سیزدهم
اصول و کاربرد ترانسمیتر فشار
کارت نوبت دوم آزمون سراسری‌ سال ۱۴۰۳ از ۱۷تیر منتشر می‌شود
نوبت دوم کنکور سراسری‌ ۱۴۰۳ در روزهای ۲۱ و ۲۲ تیر برگزارمی شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top