تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/04/12 - 12:52
کد خبر: 509432

ساخت مسکن آماده جهش تاریخی به ۴ میلیون واحد است

ساخت مسکن آماده جهش تاریخی به ۴ میلیون واحد است

قائم‌مقام وزیر راه در امور مسکن گفت: بیش از ۲.۶ میلیون واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در حال ساخت است و این عدد آماده جهش تا ۴ میلیون واحد مسکونی تا پایان سال است که یک جهش تاریخی به حساب می‌آید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هادی عباسی امروز در نشست خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به عملکرد مسکنی دولت سیزدهم اظهار داشت: دولت شهید رئیسی در مسئله مسکن مسئولانه وارد شد، ما وزرایی داشتیم که مسئولیتی در حوزه مسکن نمی‌پذیرفتند. مهمترین شاخصه دولت سیزدهم مسئولیت‌پذیری در بخش مسکن است.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن گفت: ما ۳ فرصت برای حل کامل مسئله مسکن را باید در اختیار مردم قرار دهیم، نخستین فرصت دسترسی و توزیع عادلانه زمین است. این مسئله در وزارت راه پیگیری شد و در آستانه یک جهش در تامین زمین هستیم.

وی افزود: فرصت دوم در اختیار دادن تسهیلات ساخت مسکن است، ما در این بخش قانون جهش تولید مسکن را داشتیم که بانک‌ها آنگونه که باید به ما کمک نکردند.

عباسی بیان کرد: فرصت سوم حذف سود بالاسری و ارزش افزوده مسکن است که این فرصت به طور کامل در وزارت راه و شهرسازی در دستور کار قرار گرفت.

این مقام مسئول گفت: ما در دولت سیزدهم ۱۳۰ هزار مسکن مهر را تکمیل کردیم و حدود ۱۱۰ هزار مسکن مهر باقی‌مانده است. شخص آقای رئیسی در مواجهه با پروژه‌های نیمه‌تمام یک اهتمام ویژه داشتند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۲.۶ میلیون واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در حال ساخت است و این عدد آماده جهش تا ۴ میلیون واحد مسکونی تا پایان سال است.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن گفت: کسی که در آینده سکان وزارت راه و شهرسازی را در دست می‌گیرد، باید بداند که با یک وضعیت جهشی کار را تحویل می‌گیرد.
عباسی با اشاره پلکانی شدن قسط‌ بندی و کاهش نرخ سود بانکی گفت: اگر بتوانیم مسئله تسهیلات ساخت مسکن را حل کنیم جهش در ساخت مسکن رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: در جلسه هفدهم شورای عالی مسکن افزایش سرمایه بانک مسکن به مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تصویب شد.

عباسی بیان کرد: در خصوص خدمات آب،برق و فاضلاب طرح نهضت ملی مسکن مقرر شد که یک سوم هزینه توسط وزارت راه، یک سوم توسط وزارت نیرو و یک سوم توسط مردم پرداخت شد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن گفت: اقای محرابیان وزیر نیرو قول داد که هیچ واحد مسکنی افتتاح نشود مگر اینکه خدمات آب، برق و فاضلاب داشته باشد و به این قول خود عمل کرد.

عباسی تاکید کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم تامین زمین برای مسکن صفر شد و ما حتی مکان‌یابی برای طرح نداشتیم.

این مقام مسئول گفت: بین سیاست‌گذاری و اثر یک فاصله زمانی است، چرا در ابتدای دولت یازدهم ما افزایش قیمت مسکن نداشتیم، چون پیش از آن در دولت دهم یک انبوه مسکنی ساخته شده بود و اثر آن در دولت بعد مشخص شد.
وی افزود: اثر ساخت مسکن در دولت سیزدهم شروع شده و در آینده ادامه پیدا خواهد کرد.

عباسی گفت: ما در ستاد وزارت راه برای ۶ میلیون مسکن برنامه‌ریزی کردیم، برنامه ما سپردن مدیریت پلتفرمی ساخت به خود مردم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نظام جمهوری اسلامی باید تکلیف خود را با بانک‌ها معلوم کند. نمی‌شود ابزار و اختیار خلق پول را به بانک خصوصی بدهیم ولی مسئولیتی از آن‌ها نپذیریم. به عنوان یک کارشناس می‌گویم که یا باید اختیار بانک‌ها کاهش پیدا کند یا مسئولیت آن‌ها افزایش پیدا کند.

عباسی گفت: بانک خصوصی از یک اختیار حاکمیتی یعنی خلق پول را در اختیار دارد اما هیچ مسئولیت حاکمیتی را نمی‌پذیرد.

این مقام مسئول گفت: برخی مطرح می‌کنند رشد ۸درصدی نشدنی است اما بنده با اتکا به تجربیات می‌گوییم که این رشد شدنی است و بخش ساخت مسکن به تنهایی می‌تواند دو درصد از این ۸ درصد را به عهده بگیرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ردیاب زیر پوستی سگ
ساخت بتن سبک در خانه
بهترین قالیشویی کدام است؟
گران ترین پارچه چادر مشکی چیست؟
۹ روش انتقال پول از کانادا به ایران
انتخاب بهترین آجر مناسب برای نمای ساختمان
کنایه سنگین زاکانی به نزدیکان پزشکیان +فیلم
لاف روحانی برای پزشکیان درباره رشد ۱۴ درصدی اقتصاد/ پزشکیان روحانی را هم به اعدام تهدید می‌کند؟ +فیلم
پزشکیان علیه پزشکیان +فیلم
گشت ارشاد مصوبه کدام دولت بود؟!
آخوندی وزیر دولت آینده پزشکیان کیست؟ +فیلم
دولتمردان مسعود پزشکیان را بیشتر بشناسید +فیلم
تغییر موضع پزشکیان مثل آب خوردن !+فیلم
ازدواج، بهانه‌ای برای اغفال
اسرائیل ۸۶۷۲ دانش‌آموز و دانشجوی فلسطینی را به شهادت رسانده است
فرصت ۳ روزه بیرانوند و ترابی برای بازگشت به پرسپولیس!
پیروزی ترامپ یعنی پایان جنگ اوکراین
جلیلی: ملت کوچکترین جسارت را به سردار سلیمانی بر نمی‌تابد
طوفان دانشجوی ترک زبان علیه پزشکیان +فیلم
شکایت بهادری جهرمی از محسن برهانی
تفاوت قیمت ورق روغنی و ورق سیاه چیست؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top