تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/04/12 - 13:10
کد خبر: 509438

نشانه‌های هشدار دهنده از مردانی که نگاهی کوتاه مدت به رابطه دارند!

نشانه‌های هشدار دهنده از مردانی که نگاهی کوتاه مدت به رابطه دارند!

اگر قبل از شروع هر رابطه جدی با یک فرد متخصص و مشاور صحبت کنید، قطعاً می‌توانید ادامه‌ی رابطه را به سمت بهترین شکل پیش ببرید. در صورت نیاز به کمک، می‌توانید از تیم آموزشی فرناز قورچیان مشاوره بگیرید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نشانه‌های هشداردهنده از مردانی که نگاهی کوتاه‌مدت به رابطه دارند! شناخت این نشانه‌ها می‌تواند به فرد کمک کند تا از همان ابتدای رابطه که هیجان‌انگیز و پرشور است، تصمیم بهتری برای ادامه‌ی آن بگیرد. گاهی اوقات شور و اشتیاق می‌تواند باعث شود که عینک خوش‌بینی به چشم گذاشته و رفتارهای مشکوک شریک جدید را نادیده بگیرید.

اگر قبل از شروع هر رابطه جدی با یک فرد متخصص و مشاور صحبت کنید، قطعاً می‌توانید ادامه‌ی رابطه را به سمت بهترین شکل پیش ببرید. در صورت نیاز به کمک، می‌توانید از تیم آموزشی فرناز قورچیان مشاوره بگیرید.

11 نشانه هشداردهنده از مردانی که به دنبال رابطه‌ای کوتاه‌مدت هستند

شروع یک رابطه جدید می‌تواند هیجان‌انگیز و پر از امید باشد. با این حال، مهم است که مراقب نشانه‌های هشداردهنده اولیه باشید که ممکن است باعث مشکلات بالقوه در آینده شود.

نشانه‌های هشداردهنده از مردانی که نگاهی کوتاه‌مدت به رابطه دارند، گاهی اوقات بسیار ظریف و قابل شناسایی نیستند. اما گاهی اوقات نیز این نشانه‌ها مشخص هستند، ولی به دلیل شروع رابطه نادیده گرفته می‌شوند.

در اینجا به بررسی برخی از نشانه‌های هشداردهنده از مردانی که نگاهی کوتاه‌مدت به رابطه دارند می‌پردازیم، تا با مشاهده هر کدام از این نشانه‌ها بتوانید خود را از ادامه ارتباط سمی رها کنید:

1. صحبتی از تعهد و رابطه جدی نمی‌کند

مردانی که در مورد آینده با شما صحبت نمی‌کنند، برنامه مشترکی برای آینده ندارند، به ازدواج و تعهد دیگران واکنش منفی نشان می‌دهند و از بحث درباره احساسات و تعهد طفره می‌روند، قطعاً به دنبال رابطه جدی نیستند.

2. رابطه را بلاتکلیف نگه می‌دارد

بلاتکلیفی، زخمی عمیق بر پیکره هر رابطه‌ای است. گاه روبرو شدن با حقیقت تلخ، هرچند گزنده، آسان‌تر از غرق شدن در دریای نگرانی و ابهام بی‌‌پایان است. جملاتی نظیر (بگذار آهسته پیش برویم) یا (ببینیم زندگی ما را به کجا می‌کشاند) بیشتر حربه‌ای برای فرار از سختی تصمیم‌گیری است. پس انتخاب ابهام توسط شریک عاطفی می‌تواند زنگ خطری برای عدم تمایل او به رابطه جدی باشد.

3. ماهیت رابطه را مشخص نمی‌کند

هنگامی که شریکتان از هرگونه صحبت درباره ماهیت رابطه طفره می‌رود، گویی پرده‌ای از ابهام بر سرنوشت آن می‌کشد. جملاتی مانند (با صحبت درباره آینده من را تحت فشار می‌گذارد) یا (من مسئول رفع تمام نیازهای عاطفی تو نیستم) سعی در القای حس گناه در شما دارند. به یاد داشته باشید که دغدغه آینده رابطه تنها بر عهده شما نیست. اگر شریکتان هیچ برنامه‌ای برای آینده مشترک ندارد، احتمالاً تمایل به تعهد بلندمدت نیز ندارد. پس با تقویت و افزایش عزت نفس زنانه، هرگز حاضر به پذیرفتن رابطه‌های بدون برچسب نباشید.

قلب شکسته و وصله و پینه شده

4. روابط قبلی کوتاه‌مدت

روابط گذشته هر فرد، گویی آینه‌ای از اهداف و انتظارات او از رابطه را به وضوح نشان می‌دهد. اگر اکثر روابط شریک عاطفی شما در گذشته کوتاه‌مدت و نامشخص بوده، می‌تواند زنگ خطری برای عدم تمایل او به تعهد بلندمدت باشد.

5. هنوز با افراد دیگر روابط نامشخص دارد

یکی از مهم‌ترین نشانه‌های عدم تمایل به رابطه جدی، حفظ ارتباط با افراد دیگر است. این موضوع ریشه در ترس از تصمیم‌گیری دارد. هنگامی که فرد بین گزینه‌های مختلف ناتوان است، تمایل دارد همه آن‌ها را در حالت انتخاب یا ذخیره نگه دارد. به همین دلیل در یک زمان با چندین نفر در ارتباط است. در چنین شرایطی، برای کمک به این افراد می‌توانید از تیم آموزشی استاد فرناز قورچیان کمک بگیرید تا با پیدا کردن ریشه ترس‌های خود، بتوانند رابطه جدی و آرامش‌بخش را تجربه نمایند.

6. تمایلی به برنامه‌ریزی بلند مدت ندارد

اگر شریکتان به طور کامل به فلسفه (در لحظه زندگی کردن) پایبند است و به ندرت شاهد برنامه‌ریزی‌های بلندمدت از او هستید، این می‌تواند نشان‌دهنده عدم تمایل او به تعهد و مسئولیت‌های یک رابطه جدی باشد. از مهمترین دلایل ایجاد این مشکل عدم تمرکز، ترس از تعهد، ترس از شکست و عدم اعتقاد به آینده است.

7. از آشنایی با دوستان و خانواده شما دوری می‌کند

معمولا افراد در روابط عاطفی برای شناخت بهتر یکدیگر تمایل به آشنایی با دنیای طرف مقابل دارند. این آشنایی شامل معاشرت با خانواده، دوستان و سایر افراد نزدیک به آنها می‌شود. اگر شریکتان از این موضوع طفره می‌رود و تمایلی به حضور در جمع‌های خانوادگی و دوستانه شما ندارد، نشان‌دهنده عدم تمایل او به تعهد بلند مدت و جدی به رابطه است. قبل از گرفتن تصمیم نهایی، بهتر است از تایپ‌ شناسی رفتاری با DISC برای بررسی هرچه بهتر تیپ شخصیتی طرف مقابل استفاده کنید.

8. ملاقات‌ها را در ساعت پایانی شب تنظیم می‌کند 

اگر شریکتان تمایل دارد که بیشتر وقت خود را در اواخر شب با شما بگذراند و این ملاقات‌ها عمدتاً به رابطه جنسی ختم می‌شود، زنگ خطری برای عدم تمایل او به رابطه جدی به صدا در می‌آید. همانطور که قبلاً نیز اشاره شد، فردی که قصد تعهد بلندمدت دارد، تمایل دارد با دنیای شما، علایق، افکار و ایده‌هایتان آشنا شود. محدود کردن رابطه صرفاً به مسائل جنسی، با این هدف در تضاد است.

9. اجازه شناخت بیشتر به شما نمی‌دهد.

در یک رابطه عاطفی سالم، افراد تمایل دارند احساسات، آرزوها، ترس‌ها و تجربیات گذشته خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و به مرور زمان دنیای خود را برای یکدیگر باز می‌کنند. اما اگر شریکتان در این زمینه تمایل به شفافیت و صمیمیت ندارد و از ورود شما به دنیای شخصی خود ممانعت می‌کند، این نشان‌دهنده عدم تمایل او به تعهد بلندمدت و جدی به رابطه است.

10. در سختی‌ها شما را همراهی نمی‌کند

فرقی نمی‌کند که در یک سخنرانی مهم دچار اضطراب هستید یا در غم از دست دادن عزیزی غرق شده‌اید. این فرد در مشکلات شما را همراهی نمی‌کند. اگر در شرایط سخت تنها بودید، حتماً در مورد ادامه رابطه با شریکتان صحبت کنید.

اگر هر کدام از این نشانه‌های هشداردهنده را در رابطه خود تجربه می‌کنید، مهم است که آن‌ها را جدی بگیرید. در صورتی که به باید‌ها و نبایدهای رفتاری با مردان آشنایی داشته باشید، تا حد زیادی می‌توانید پی به ناسالم بودن رابطه ببرید.

11. در رابطه در جا می‌زند

فردی که به دنبال تعهد بلند مدت و جدی است برای تقویت رابطه و ایجاد صمیمیت عمیق‌تر تلاش می‌کند. اگر در رابطه‌ای هستید که علیرغم تلاش‌هایتان برای سلامت و رشد آن، احساس می‌کنید در جا می‌زنید و هیچ نشانه‌ای از پیشرفت رابطه نمی‌بینید، احتمال جدی نبودن شریک عاطفیتان را در نظر بگیرید.

چرا توجه به نشانه‌های هشداردهنده روابط کوتاه‌مدت مهم است؟

نشانه‌های هشداردهنده از مردانی که نگاهی کوتاه‌مدت به رابطه دارند در مورد هر فرد متفاوت است، اما برخی از نشانه‌ها در همه افراد یکسان بوده و با شناخت آنها توجه و دقت شما به دیگر رفتارها افزایش می‌یابد.

توجه به نشانه‌های هشداردهنده در روابط کوتاه‌مدت مهم است زیرا آنها می‌توانند نشان‌دهنده مشکلات عمیق‌تری باشند که اگر به آنها رسیدگی نشود، منجر به عواقب منفی جدی می‌شوند. به عنوان مثال، برای خانم‌ها مشکلاتی مانند افسردگی، اضطراب به وجود آورده و باعث کاهش عزت نفس و انزوا می‌گردد.

زن و مرد در آغوش هم

نحوه برخورد با نشانه‌های رابطه کوتاه‌مدت

اگر در طول رابطه خود با نشانه‌های هشداردهنده از مردانی که نگاهی کوتاه‌مدت به رابطه دارند مواجه شده‌اید، لازم است که اقدامات صحیحی داشته باشید تا از سرخوردگی و آسیب‌های روحی و عاطفی جلوگیری کنید.

چند نکته مهم برای نحوه برخورد با نشانه‌های رابطه کوتاه‌مدت:

  • صحبت کردن با شریک عاطفی خود

  • تعیین کردن مرز برای شریک عاطفی خود

  • دریافت حمایت از دوستان یا یکی از اعضای خانواده مورد اعتماد

  • ترک رابطه در صورت نیاز 

یکی از مهم‌ترین راهکارها دریافت کمک از افراد متخصص و حرفه‌ای است. همچنین، بالا بردن عزت نفس و اعتماد به نفس با شرکت در دوره‌های آموزشی مختلف از جمله دوره‌های استاد فرناز قورچیان می‌تواند به شما در جلوگیری از گرفتار شدن در چنین رابطه‌ای کمک کند.

نتیجه‌گیری

نشانه‌های هشداردهنده از مردانی که نگاهی کوتاه‌مدت به رابطه دارند بسته به شخصیت هر فرد متفاوت است. اما به یاد داشته باشید که شما لیاقت شاد بودن و قرار گرفتن در یک رابطه سالم و رضایت‌بخش را دارید. اگر شریک زندگی شما باعث می‌شود احساس بدی داشته باشید، از او دوری کنید و به دنبال رابطه‌ای بهتر و گرم‌تر باشید. برای پیدا کردن مسیر درست در طی زندگی می‌توانید از تیم آموزشی استاد فرناز قورچیان کمک بگیرید.

سوالات متداول

چرا باید به نشانه‌های رابطه کوتاه‌مدت توجه کرد؟

این نشانه‌ها کمک می‌کند تا از ورود به یک رابطه عاطفی ناسالم و آسیب‌ زننده که وقت و انرژی شما را تلف می‌کند، جلوگیری کنید.

در صورت دیدن نشانه‌ها در رابطه چه کار باید کرد؟

در صورت دیدن نشانه‌ها ابتدا با شریک عاطفی خود صادقانه صحبت کنید و نگرانی‌های خود را بیان کنید. اگر تمایلی به تغییر رفتار خود نشان نداد، بهتر است رابطه را به پایان برسانید.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ردیاب زیر پوستی سگ
ساخت بتن سبک در خانه
بهترین قالیشویی کدام است؟
گران ترین پارچه چادر مشکی چیست؟
۹ روش انتقال پول از کانادا به ایران
انتخاب بهترین آجر مناسب برای نمای ساختمان
کنایه سنگین زاکانی به نزدیکان پزشکیان +فیلم
لاف روحانی برای پزشکیان درباره رشد ۱۴ درصدی اقتصاد/ پزشکیان روحانی را هم به اعدام تهدید می‌کند؟ +فیلم
پزشکیان علیه پزشکیان +فیلم
گشت ارشاد مصوبه کدام دولت بود؟!
آخوندی وزیر دولت آینده پزشکیان کیست؟ +فیلم
دولتمردان مسعود پزشکیان را بیشتر بشناسید +فیلم
تغییر موضع پزشکیان مثل آب خوردن !+فیلم
ازدواج، بهانه‌ای برای اغفال
اسرائیل ۸۶۷۲ دانش‌آموز و دانشجوی فلسطینی را به شهادت رسانده است
فرصت ۳ روزه بیرانوند و ترابی برای بازگشت به پرسپولیس!
پیروزی ترامپ یعنی پایان جنگ اوکراین
جلیلی: ملت کوچکترین جسارت را به سردار سلیمانی بر نمی‌تابد
طوفان دانشجوی ترک زبان علیه پزشکیان +فیلم
شکایت بهادری جهرمی از محسن برهانی
تفاوت قیمت ورق روغنی و ورق سیاه چیست؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top