تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/04/12 - 14:30
کد خبر: 509457

انتخاب بهترین آجر مناسب برای نمای ساختمان

انتخاب بهترین آجر مناسب برای نمای ساختمان

امروزه طراحی و تولید آجر ها نسبت به زمان قدیم بسیار متفاوت است. به بیان دیگر می توان گفت آجر ها در حال حاضر علاوه بر کیفیت بسیار بالاتر، دارای ظاهر مناسبی هستند. به طور که می توان برخی از آن ها را بدون استفاده از هیچ متریال دیگری برای نمای ساختمان استفاده کرد. اما انتخاب بهترین آجر برای نما نیازمند توجه به یکسری نکات است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ همانطور که می دانید، آجر از مهم ترین و کاربردی ترین مصالح ساختمانی بوده که از زمان های بسیار قدیم تا به امروز در ساخت و ساز مورد استفاده قرار گرفته است. مقاومت و ساختار مناسب این مصالح ساختمانی باعث شده تا مدل های مختلفی از آن ساخته شود و بتوان از آجر در بخش های داخلی و خارجی ساختمان ها استفاده کرد. امروزه نیز آجر برای استفاده در نما بسیار رایج است. اما در این بین سوالی که پیش می آید این است که بهترین آجر مناسب برای نمای ساختمان کدام است؟ بدون شک انتخاب آجر برای نما در میان مدل های مختلف کار سختی است. از این رو در این مطلب قصد داریم تا در مورد خرید آجر نما در مدل های مختلف شما را راهنمایی کنیم.

امروزه طراحی و تولید آجر ها نسبت به زمان قدیم بسیار متفاوت است. به بیان دیگر می توان گفت آجر ها در حال حاضر علاوه بر کیفیت بسیار بالاتر، دارای ظاهر مناسبی هستند. به طور که می توان برخی از آن ها را بدون استفاده از هیچ متریال دیگری برای نمای ساختمان استفاده کرد. اما انتخاب بهترین آجر برای نما نیازمند توجه به یکسری نکات است.

بهترین آجر برای نمای ساختمان باید چه ویژگی داشته باشد؟

در خصوص خرید هر مدل آجر مناسب برای نما لازم است تا به ویژگی یک آجر خوب جهت استفاده در نمای ساختمان ها آشنا شوید. فرقی نمی کند که از نظر ظاهری به دنبال چه مدل آجری هستید. برای ساخت نما یکسری ویژگی ها در متریال مورد استفاده دارای اهمیت ویژه است. به بیان دیگر می توان گفت آجرهایی که برای نما تهیه می کنید بایستی حتما دارای خصوصیات ثابتی باشند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آجر استفاده شده در نما باید در برابر حرارت و دمای بالا دارای مقاومت بالایی باشد. این باعث شده تا در برابر نور آفتاب و شرایط مختلف محیطی، مقاومت و ظاهر خود را از دست ندهد.
  • آجر بایستی در برابر رطوبت مقاومت داشته و از نفوذ آن جلوگیری کند تا در برابر باران و سایر شرایط خراب نشود.
  • آجر مناسب برای نمای ساختما باید ضد شوره بوده و برای مدت زمان زیادی تغییر ظاهر ندهد.
  • انواع آجر باید رنک ثابت داشته و در برابر عوامل مختلف تغییر رنگ ندهند.
  • اجر مورد استفاده در نمای ساختمان می بایست ظاهر و ابعاد مناسبی داشته و وزن آن سبک باشد.

انتخاب بهترین آجر مناسب برای نمای ساختمان

بهترین آجر ها برای استفاده در نما کدامند؟

حال که با ویژگی های آجر مناسب برای استفاده در نمای ساختمان آشنا شدید، بهتر است تا بهترین مدل های آجر برای استفاده در نما را به شما معرفی کنیم.

آجر نما

در واقع در میان مدل های مختلف آجر، مدلی در بازار وجود دارد که به آن آجر نما می گویند. این مدل آجر هم در دکوراسیون داخلی و هم در نمای ساختمان قابل استفاده بوده و خود شامل چندین مدل است. آجرهای نما در رنگ و طرح های بسیار زیبایی به بازار عرضه می شود که از جمله بهترین آن ها می توان به کره کره ای، حصیری و شاموتی اشاره کرد.

آجر لفتون

می توان گفت آجر لفتون اصفهان از آجرهای بسیار محبوب و کاربردی در صنعت ساخت و ساز است که به دلیل وزن سبک، استحکام بالا، تنوع و رنگ و ظاهری زیبا، می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده در نمای ساختمان باشد. آجر های لفتون متشکل از تعدادی حفره بوده که باعث شده تا وزن آن ها سبک شود. این می تواند مهم ترین مزیت برای ساخت نمای یک بنا باشد. آجر لفتون نیز خود دارای طرح، رنگ و مدل های مختلفی است.

آجر نما صخره ای

برای استفاده از آجر در نمای ساختمان، استفاده از آجر نمای صخره ای را نیز به شما معرفی می کنیم. همانطور که از نام این مدل آجر مشخص است، به شکل صخره ای بوده و می تواند جلوه جدیدی را به نمای ساختمان ها ببخشد. لازم است بدانید که نحوه طراحی و تولید این آجر نسبت به مدل های دیگر بسیار متفاوت است.

آجر لعابی

برای ساخت نمای بنای مورد نظر خود می توانید به سراغ آجر لعابی بروید که از نظر کیفیت و ظاهر جز بهترین آجر ها برای نمای ساختمان است. این آجر دارای یک لایه لعاب روی خود بوده که باعث شده تا در برابر شرایط مختلف مقاومت بسیار زیادی را از خود نشان دهد. آجر لعابی نیز در طرح ها و مدل های مختلف قابل تهیه است.

انتخاب بهترین آجر نما سوله

آجر سوله برای نما و دیوار

برای ساخت نمای برخی از ساختمان های منحصر به فرد، می توان از آجر سوله استفاده کرد. آجرهای سوله در برابر عواملی نظیر یخ زدگی، گرما، نور آفتاب، حرارت بالا و.... مقاومت بالایی داشته و تغییر ظاهر نمی دهند. لازم است بدانید که خرید آجر سوله نسبت به مدل های دیگر تا حدودی بیشتر بوده و متفاوت است. این آجر نیز در طرح و سایزهای متعددی قابل خریداری است.

آجر رستیک

آجر رستیک نیز به دلیل روش تولید متفاوت، زیبایی ظاهر و مقاومت بالا، یک انتخاب عالی برای ساخت نمای ساختمان است. در واقع این مدل آجر که به آن سند بلاست نیز گفته می شود، پس از تولید در یک مرحله فرآوری قرار گرفته که باعث شده تا مقاومت و استحکام آن چندین برابر شود. قیمت این مدل آجر نما نیز نسبت به مدل های قبلی تا حدودی بالا تر است.

آجر نما پلاک

از جمله دیگر آجرهای مناسب برای ساختمان می توان به آجر نمای پلاک اشاره کرد. قیمت عالی و تولید راحت این آجر سبب محبوبیت آن در صنعت ساختمان سازی شده است. شما می توانید در رنگ های بسیار زیبایی همانند قرمز، قهوه ای و زرد این آجر را تهیه کنید.

بهترین آجر نما را از کجا بخریم؟

به طور کلی بهترین کیفیت آجر را می توانید در استان اصفهان تهیه کنید. به منظور خرید بهترین مدل آجر برای نما، می توانید به وب سایت آجر نقشینه مراجعه کرده و خرید خود را بدون واسطه و با قیمت مناسب انجام دهید. این مجموعه دارای بیش از 50 سال سابقه در حوزه تولید آجر بوده و شرایط خرید آجر اینترنتی را نیز برای شما فراهم کرده است.

جمع بندی

به منظور انتخاب بهترین آجر برای نما لازم است تا به دقت زیادی به خرج دهید. با توجه به این مطلب شما می توانید براساس نیاز خود بهترین مدل آجر را برای ساخت نما خریداری کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ردیاب زیر پوستی سگ
ساخت بتن سبک در خانه
بهترین قالیشویی کدام است؟
گران ترین پارچه چادر مشکی چیست؟
۹ روش انتقال پول از کانادا به ایران
انتخاب بهترین آجر مناسب برای نمای ساختمان
کنایه سنگین زاکانی به نزدیکان پزشکیان +فیلم
لاف روحانی برای پزشکیان درباره رشد ۱۴ درصدی اقتصاد/ پزشکیان روحانی را هم به اعدام تهدید می‌کند؟ +فیلم
پزشکیان علیه پزشکیان +فیلم
گشت ارشاد مصوبه کدام دولت بود؟!
آخوندی وزیر دولت آینده پزشکیان کیست؟ +فیلم
دولتمردان مسعود پزشکیان را بیشتر بشناسید +فیلم
تغییر موضع پزشکیان مثل آب خوردن !+فیلم
ازدواج، بهانه‌ای برای اغفال
اسرائیل ۸۶۷۲ دانش‌آموز و دانشجوی فلسطینی را به شهادت رسانده است
فرصت ۳ روزه بیرانوند و ترابی برای بازگشت به پرسپولیس!
پیروزی ترامپ یعنی پایان جنگ اوکراین
جلیلی: ملت کوچکترین جسارت را به سردار سلیمانی بر نمی‌تابد
طوفان دانشجوی ترک زبان علیه پزشکیان +فیلم
شکایت بهادری جهرمی از محسن برهانی
تفاوت قیمت ورق روغنی و ورق سیاه چیست؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top