تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/04/12 - 14:37
کد خبر: 509460

بهترین قالیشویی کدام است؟

بهترین قالیشویی کدام است؟

نکات دیگری نیز برای انتخاب بهترین قالیشویی مشهد وجود دارد که باید با در نظر گرفتن آن ها، انتخاب تان را قطعی کنید. در این مقاله به این موارد پرداخته ایم و تا حد امکان سعی می کنیم با توضیحات مختصر، شما را آگاه کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اگرچه شاید این سوال کمی ساده به نظر برسد اما احتمالا انتخاب بهترین قالیشویی قم یکی از معضلات اکثر خانواده هایی است که به تمیزی اهمیت می دهند. وقتی صحبت از انتخاب بهترین قالیشویی می شود، مسائل متفاوتی وجود دارد که باید به آن ها بپردازید. از مهم ترین مسائلی که در این زمینه باید به آن پرداخته شود، کیفیت و سرعت عمل است. بهترین قالیشویی را باید براساس کیفیت خدمات رسانی و همچنین سرعت دریافت، شستشو و تحویل فرش، شناسایی کرد.

اما در این میان، نکات دیگری نیز برای انتخاب بهترین قالیشویی مشهد وجود دارد که باید با در نظر گرفتن آن ها، انتخاب تان را قطعی کنید. در این مقاله به این موارد پرداخته ایم و تا حد امکان سعی می کنیم با توضیحات مختصر، شما را آگاه کنیم.

قالیشویی تضمینی

یکی از مواردی که در انتخاب  قالیشویی شیراز  اهمیت بالایی دارد، تضمین خدمات است. در عصر حاضر که تنوع قالیشویی ها بالاست و دست شما برای انتخاب بسیار باز است، سعی کنید قالیشویی را انتخاب کنید که خدمات خود را به صورت کتبی ضمانت می کند. تضمین خدمات باعث می شود مطمئن شوید که خدمات شستشوی فرش یا موکت شما، با کیفیت بالایی انجام خواهد شد.

ضمانت نامه قالیشویی به این صورت است که هنگام دریافت فرش، به شما برگه ای داده می شود. پس از انجام خدمات مذکور و تحویل فرش به شما، این امکان برای شما فراهم است که در صورت نارضایتی می توانید از خدمات شستشوی مجدد استفاده نمایید. به این ترتیب بدون نیاز به پرداخت هزینه ی مجدد، فرش شما شستشو داده خواهد شد.

قالیشویی ارزان

توجه کنید که ارزان را با بی کیفیت اشتباه نگیرید!

درواقع به آن قالیشویی ارزان گفته می شود که دستمزد خدمات خود را طبق تعرفه اتحادیه دریافت کند. قالیشویی هایی که برای خدمات خود، نرخی پایین تر از نرخ مصوب اتحادیه دریافت می کنند، از مواد و دستگاه های بی کیفیت استفاده کرده و درنتیجه نیز خدمات باکیفیت بسیار پایینی به شما عرضه می کنند. به این ترتیب شما مجبور خواهید شد که مجددا از خدمات یک قالیشویی دیگر استفاده کنید. که هم زمان و هم در انرژی تان هدر خواهد رفت.

از طرف دیگر، به قالیشویی هایی که نرخ هایی بالاتر از نرخ اتحادیه اعلام می کنند نیز نمی توان اعتماد کرد. بنابراین حتما ابتدا نرخ اتحادیه را برای سالی که در آن هستید، چک کرده و سپس بهترین تصمیم را بگیرید. (اتحادیه قالیشویان هر سال، نرخ جدید را مصوب کرده و به تمام مراکز اعلام می کند)

قالیشویی با خدمات مختلف

یک قالیشویی خوب، خدمات متنوع و متفاوتی را که برای پاکیزگی منزل یا محل کارتان به آن نیاز دارید، در اختیارتان قرار می دهد. وقتی خدمات متعدد را از یک جا دریافت کنید، مسلما آسوده تر خواهید بود. پس به خود لطف کنید و قالیشویی را انتخاب کنید که تمام خدمات موردنیازتان را ارائه دهد.

ازجمله خدماتی که می توانید انتظار داشته باشید که یک قالیشویی تراز اول داشته باشد، می توان به شستشوی انواع فرش ماشینی و دستبافت، شستشوی موکت، شستشوی انواع کناره و تابلوفرش، خشکشویی، خدمات ترمیم و بازسازی فرش و شستشوی مبلمان اشاره کرد.

قالیشویی با کادر مجرب

یک قالیشویی خوب باید کادر مجرب، متعهد و کاربلدی داشته باشد. به این ترتیب خیال مشتری بابت عدم آسیب رسیدن به فرش ها، آسوده است. شاید بپرسید از کجا بفهمیم که کادر قالیشویی حرفه ای هستند؟ دقت کنید که وقتی یک قالیشویی سابقه کاری بالایی دارد، یا کادر حرفه ای استخدام می کند و یا اگر کادر آماتوری نیز داشته باشد، برای آنکه نمی خواهد نام خود را خراب کند، حتما پیش از انجام کار، آموزش های لازم را به او می دهد. پس بهترین روش این است که قالیشویی را انتخاب کنید که سابقه و تجربه زیادی در این زمینه دارد.

قالیشویی شرعی

یکی دیگر از مواردی که برای خیلی از افراد اهمیت دارد، شستشوی شرعی فرش و موکت است. شستن شرعی با آب کر فرش های نجس، تنها در قالیشویی هایی رعایت می شود که خودشان به این موضوع اذعان دارند. پس اگر نجس و پاکی برای تان اهمیت دارد، در هنگام انتخاب یک قالیشویی خوب به این نکته توجه ویژه داشته باشید. به این موضوع نیز دقت کنید که اگر فرش تان عین نجاست دارد، باید حتما آن را به قالیشویی اطلاع دهید.

اعلاشویی

از دیگر مواردی که شاید کمتر به آن توجه شود، خدمات اعلاشویی است. در این نوع از خدمات، فرش ها جهت تمیزی بیشتر، در چندین مرحله اختصاصی شستشو داده می شوند. همچنین موادی که برای شستشو در روش اعلاشویی استفاده می شود، مخصوص بوده و این موضوع برای فرش های حساس اهمیت بالایی دارد. پس اگر می خواهید فرشی را که بسیار ظریف است، به قالیشویی بسپارید، قالیشویی را انتخاب کنید که خدمات اعلاشویی را نیز طبق تعرفه مصوب اتحادیه قالیشویان به شما ارائه نماید. به این ترتیب خیال تان بابت پاره نشدن، چروک نشدن، خراب نشدن و پوسیده نشدنفرش تان راحت می شود.

شستشوی سنتی یا مکانیزه؟ کدام بهتر است؟

به صورت قطعی نمی توان گفت که کدام روش شستشو بهتر است. روش های مختلف شستشوی دستی یا مکانیزه باید براساس نوع فرش شما و همچنین دلخواه مشتریان انتخاب شود. شستشوی دستی معمولا برای فرش های گران قیمت و یا فرش های دستباف انجام می شود. این در حالی است که انواع فرش های ماشینی معمولا استحکام بیشتری داشته و با روش های مکانیزه نیز به خوبی شستشو داده می شوند.

دقت کنید که اگر فرش شما پوسیدگی دارد و یا از قبل پاره شده است، بهتر است در هنگام سپردن فرش های تان به قالیشویی، این موضوع را به آن ها یادآوری کرده و بخواهید که فرش تان به روش سنتی شسته شود. به این ترتیب پارگی و یا پوسیدگی بدتر نشده و فرش تان فقط تمیز می شود. همچنین اگر از خدمات ترمیم و رفوی فرش نیز استفاده می کنید نیز بهتر است همچنان از خدمات شستشوی سنتی استفاده نمایید. زیرا فرشی که پاره شده، احتمالا عمر زیاد یا پوسیدگی پنهان دارد و بنابراین شستن آن به صورت مکانیزه، توصیه نمی شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ردیاب زیر پوستی سگ
ساخت بتن سبک در خانه
بهترین قالیشویی کدام است؟
گران ترین پارچه چادر مشکی چیست؟
۹ روش انتقال پول از کانادا به ایران
انتخاب بهترین آجر مناسب برای نمای ساختمان
کنایه سنگین زاکانی به نزدیکان پزشکیان +فیلم
لاف روحانی برای پزشکیان درباره رشد ۱۴ درصدی اقتصاد/ پزشکیان روحانی را هم به اعدام تهدید می‌کند؟ +فیلم
پزشکیان علیه پزشکیان +فیلم
گشت ارشاد مصوبه کدام دولت بود؟!
آخوندی وزیر دولت آینده پزشکیان کیست؟ +فیلم
دولتمردان مسعود پزشکیان را بیشتر بشناسید +فیلم
تغییر موضع پزشکیان مثل آب خوردن !+فیلم
ازدواج، بهانه‌ای برای اغفال
اسرائیل ۸۶۷۲ دانش‌آموز و دانشجوی فلسطینی را به شهادت رسانده است
فرصت ۳ روزه بیرانوند و ترابی برای بازگشت به پرسپولیس!
پیروزی ترامپ یعنی پایان جنگ اوکراین
جلیلی: ملت کوچکترین جسارت را به سردار سلیمانی بر نمی‌تابد
طوفان دانشجوی ترک زبان علیه پزشکیان +فیلم
شکایت بهادری جهرمی از محسن برهانی
تفاوت قیمت ورق روغنی و ورق سیاه چیست؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top