تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/04/12 - 23:06
کد خبر: 509502

تلاش دولت سیزدهم برای ارتقای جایگاه زنان در نظام آموزش عالی

تلاش دولت سیزدهم برای ارتقای جایگاه زنان در نظام آموزش عالی

مشاور وزیر علوم با تأکید بر بهره‌گیری از توانمندی‌های زنان برای ارتقای کارآمدی‌های سازمانی، گفت: تلاش دولت سیزدهم این بود جایگاه زنان در نظام آموزش عالی کشور ارتقا یابد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، فخرالسادات نصیری، مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده در نشست دبیران مناطق ۱۰گانه امور زنان و خانواده وزارت علوم که امروز، ۱۲ تیرماه به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، گفت: عملکرد امور زنان و خانواده دانشگاه لرستان و حمایت رئیس این دانشگاه برای ارتقای حوزه کاری امور زنان و خانواده دانشگاه لرستان، قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه زنان بخشی مهمی از منابع انسانی سازمان‌ها و ادارات هستند و بایستی از توانمندی‌های زنان برای ارتقای کارآمدی‌های سازمانی بهره گرفت، افزود: در آیین‌نامه‌ای که با موضوع امور زنان و خانواده تهیه شده است، نکات بسیار ارزشمندی برای ارتقای جایگاه زنان در نظام دانشگاهی کشور در نظر گرفته شده است.

نصیری ادامه داد: حضور مشاوران امور زنان و خانواده دانشگاه‌ها در جلسات مهم و مشارکت در تصمیم‌سازی‌های دانشگاه‌ها، از امورات مهم لحاظ شده در آیین‌نامه‌ مربوطه است.

مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده افزود: تلاش دولت سیزدهم این بوده است که نظام مسائل اعضای هیئت علمی زن، دانشجویان دختر و یاوران علمی زن در نظام دانشگاهی کشور رفع شود و جایگاه زنان در نظام آموزش عالی کشور ارتقا یابد.

نصیری ادامه داد: این موضوع اهمیت دارد که کوشش کرده‌ایم نظام مسائل زنان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، براساس مختصات هر منطقه تقسیم‌بندی شوند؛ برای مثال، نظام مسائل منطقه پنج دانشگاه‌های کشور، ممکن است با نظام مسائل منطقه ۹ متفاوت باشد.

اهمیت جایگاه زنان در تعالیم قرآن کریم

علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در این نشست با بیان اینکه اهمیت و جایگاه زنان در تعالیم و آموزه‌های قرآن کریم بسیار مهم است، اظهار کرد: نقش و اثرگذاری زنان در تحولات مهم تاریخی در داستان‌هایی همچون فرعون و حضرت موسی(ع) و حضرت یوسف (ع)، در قرآن کریم به خوبی تبیین شده است.

وی افزود: براساس تعالیم قرآن کریم، یکی از نقش‌های مهم زنان، قوام خانواده است؛ زنان در نقش‌های گوناگون خواهر بودن، همسر بودن و مادر بودن و حضور در جامعه، اثرگذار بوده و هستند.

رئیس دانشگاه لرستان اضافه کرد: نظام مسائل زنان در نظام دانشگاهی به‌ویژه دانشجویان دختر، از نوع گوناگون است؛ این خود، گویای اهمیت نقش امور زنان و خانواده دانشگاه‌ها برای کاستن از نظام مسائل دانشجویان دختر است.

نظری خواستار این شد امور زنان و خانواده دانشگاه‌ها به‌عنوان یک معاونت تحت عنوان معاونت امور زنان و خانواده در سطح چارت سازمانی دانشگاه‌ها ایجاد شود.

در این نشست، میثاق حیدری، مشاور امور زنان و خانواده دانشگاه لرستان و دبیر منطقه پنج امور زنان و خانواده دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در سخنانی، ضمن آنکه گزارش کاملی از اقدامات و فعالیت‌های دفتر امور زنان و خانواده دانشگاه لرستان ارائه داد، گفت: با حرکت‌های جهادی و زینب‌گونه حوزه امور زنان و خانواده وزارت علوم در دولت سیزدهم و حمایت‌های وزیر محترم علوم، جایگاه امور زنان و خانواده دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، ارتقاء یافت و در مسیر تحول قرار گرفت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جلیلی: ریاست جمهوری آزمون و خطا نیست +فیلم
جلیلی: مردم را قبول ندارید؛ به مردم اهانت کردید +فیلم
فیلم| آقای پزشکیان آمار غلط می دهید!/ شما باید در مقابل تحریم فعال باشید و نه منفعل!
جلیلی: در موضوع برجام و FATF طلبکار هستیم/ با پیش داوری می‌گویید رشد ۸ درصد کلاهبرداری است +فیلم
جلیلی: آقای پزشکیان از پاسخ به سوالات طفره رفتند +فیلم
فیلم| آقای پزشکیان! متاسفم که کشورمان را در قفس می‌دانید!
فیلم| جلیلی: مردم از تعبیر نادرست پزشکیان در مورد شهید سلیمانی ناراحت شدند
جلیلی: در بن‌بست نیستیم/حجم نقدینگی را با رشد نقدینگی اشتباه می‌گیرید +فیلم
فرار پزشکیان از سوالات جلیلی/ جلیلی: آقای پزشکیان از پاسخ به سوالات طفره رفتند
تلاش دولت سیزدهم برای ارتقای جایگاه زنان در نظام آموزش عالی
وحیدی: چرخ تولید ۱۰ هزار واحد با پیگیری‌های آیت‌الله رئیسی احیا شد
زاکانی: جلیلی مسیر شهید رئیسی را می‌پیماید
رسمی: نویدکیا با مس رفسنجان تمدید کرد
تبریک قالیباف بابت قهرمانی تیم‌ ملی تکواندو در رقابت‌های جهانی
دانشجویان سال آخر رشته‌های دریایی، بورسیه می شوند
جلیلی خطاب به پزشکیان: شما هیچ راه حلی برای تحریم‌ها ندارید
اطلاعیه دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن درباره برگزاری مرحله ‌دوم انتخابات ریاست جمهوری
مرگ ۱۰۷ نفر در جریان یک مراسم مذهبی در هند
لقبی که امیرحسین ثابتی به آذری جهرمی داد
اجتماع مردمی حامیان سعید جلیلی فردا در تهران برگزار می‌شود
باطن و حقیقت جریان اصلاحات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top