تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/04/13 - 09:59
کد خبر: 509532

چشم ظریف روشن!

چشم ظریف روشن!

دولت بایدن در ادامه شل کردن پیچ تحریم‌ها! سه شرکت و ۱۱ کشتی دیگر، مرتبط با ایران را تحریم کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: وزیر خارجه آمریکا از اعمال تحریم‌های تازه علیه چند شرکت و کشتی خبر داد و گفت که آمریکا برای ممانعت از دسترسی ایران به سلاح اتمی از «تمام عناصر قدرت ملی خود» استفاده می‌کند.

به گزارش دویچه وله، دولت آمریکا در ارتباط با برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، سه شرکت و ۱۱ کشتی را به اتهام همکاری در حمل‌ونقل فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ایران تحریم کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت که در ارتباط با «ادامه تشدید تنش‌های هسته‌ای: از سوی جمهوری اسلامی تحریم‌های جدیدی را علیه این حکومت به اجرا می‌گذارد.

بلینکن در بیانیه خود همچنین می‌گوید: «در یک ماه گذشته ایران گام‌هایی را برای گسترش بیشتر برنامه هسته‌ای خود به روش‌هایی که هدف صلح‌آمیز معتبری ندارد، اعلام کرده است.»

به نوشته این بیانیه «اقدامات ایران در جهت افزایش ظرفیت غنی‌سازی با توجه به عدم همکاری مستمر ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همچنین گفته‌های مقامات ایرانی مبنی بر احتمال تغییر دکترین هسته‌ای جمهوری اسلامی، بیش از پیش نگران‌کننده است».

در تحریم‌های تازه آمریکا سه شرکت مستقر در امارات متحده عربی که متهم به دست داشتن در حمل‌ونقل فرآورده‌های نفتی یا پتروشیمی ایران هستند و همچنین ۱۱ کشتی مرتبط به این شرکت‌ها هدف قرار گرفته‌اند.

تشدید مداوم تحریم‌های ضدایرانی در دولت دموکرات‌ها در حالی است که محمد جواد ظریف (متهم دوم افزایش تحریم‌های ضدایرانی در دولت برجام) اخیرا به بهانه شرکت در تبلیغات انتخاباتی مدعی شده بود اگر صادرات نفت ایران در دولت رئیسی افزایش یافت به خاطر شل کردن پیچ تحریم‌ها توسط دولت اوباما بود!

این در حالی است که دولت بایدن چند صد تحریم دیگر بر۱۷۰۰ تحریم دوران اوباما و ترامپ افزوده است.

بر خلاف ادعای ظریف، راب مالی مسئول وقت میز ایران در وزارت خارجه آمریکا بهمن ۱۴۰۱ با تاکید بر این که دولت بایدن، هیچ‌وقت پیچ فروش نفت را شل نکرده، درباره افزایش فروش نفت ایران به بلومبرگ گفته بود: «ما هیچ کدام از تحریم‌های خودمان علیه ایران را کاهش ندادیم؛ به ویژه در مورد فروش نفت. حتی کشورها را از خرید نفت ایران منصرف می‌کنیم.».

یادآور می‌شود صادرات نفت ایران در دولت شهید رئیسی در مقایسه با دولت قبل دست کم دو و نیم برابر شده و صدای سناتورهای آمریکایی را درآورده است. با این وجود بلینکن وزیرخارجه آمریکا در واکنش گفته بود ما بیش از ۶۰۰ تحریم جدید علیه ایران اعمال کردیم اما آنها در دور زدن تحریم‌ها بسیار مصمم و جدی هستند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعلام حمایت ۲۰۰۰ استاد دانشگاه از سعید جلیلی +اسامی
اعلام حمایت ۲۰۰۰ استاد دانشگاه از سعید جلیلی +اسامی
بذرپاش: مسکن در آستانه شروع ۶ میلیون واحد قرار می‌گیرد
دستگیری سارقین جیب بر در مترو
واکنش وزیرکشور به اظهارات کذب پزشکیان +فیلم
ظریف: روز شنبه همه ما به منتخب ملت احترام می‌گذاریم +فیلم
سرهنگ فراجا از حکم قصاص ضاربش گذشت
بایدن: در طول مناظره با ترامپ داشت خوابم می‌برد!
آخرین مناظره انتخاباتی پربیننده‌ترین مناظره شد
لاریجانی: پزشکیان در مناظره دروغ گفت
نکونام مستقیما با یک لژیونر وارد مذاکره شد
یحیی السنوار زیر زمین پنهان شده یا روی زمین است؟
هشدار صریح ایران به اسرائیل
اهتزاز بزرگترین پرچم فلسطین جهان در تهران
نامه پرسپولیس به فدراسیون فوتبال برای مجوز اردو
درویش زمان حضور گاریدو در ایران را اعلام کرد
نفوذ تب دنگی به مرکز کشور
درویش سختگیری ها را بیشتر کرد: خبری از پول بیشتر نیست
نقش آفرینی بیشتر ایران در بریکس
عقب نشینی ظریف ازحمایت مسعود پزشکیان +جزئیات
دستور تعلیق شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت توسط مسعود پزشکیان +سند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top