تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/04/13 - 11:38
کد خبر: 509556

یحیی السنوار زیر زمین پنهان شده یا روی زمین است؟

یحیی السنوار زیر زمین پنهان شده یا روی زمین است؟

رژیم صهیونیستی در دستیابی به تعدادی از رهبران ارشد حماس شکست خورده است اما برای ترور برخی از آنها تلاش کرده است و برخی از آنها زخمی شده‌اند. تعدادی نیز از عملیات‌های بمباران‌ها نجات یافته‌اند اما السنوار جزو این‌ها نیست. این منابع مشخص نکردند که آیا السنوار در زیر زمین پنهان شده یا روی زمین است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اسرائیل از آغاز جنگ در نوار غزه در اکتبر گذشته، دستیابی به رهبران جنبش حماس به‌ویژه «یحیی السنوار» رئیس حماس در غزه را یکی از اهداف اصلی خود قرار داده است، اما ارتش اشغالگر پس از هشت ماه جنگ مداوم و تخریب هر خانه، تونل و مکانی که فکر می‌کرد بتواند السنوار را در آنجا پیدا کند، از شمال نوار غزه تا مرکز آن، سپس تا خان یونس و رفح در جنوب آن، هیچ اثری از وی نیافت

رژیم صهیونیستی از طریق بیش از یک مقام و افسر با اطمینان از حضور «یحیی السنوار» رئیس حماس در غزه در خان یونس و تونل‌های آن صحبت کرده و در برخی موارد اشاره می‌کرد که قبل از فرار به او نزدیک شده است. این رژیم در عملیاتی که هنوز ادامه دارد، تعقیب او را تا رفح گسترش داد.

تعقیب السنوار توسط رژیم صهیونیستی، همراه با بسیاری از رهبران سیاسی و نظامی جنبش حماس، نشان دهنده یک شکست اطلاعاتی سخت برای این رژیم است که سؤالاتی را در مورد محل اختفای وی ایجاد کرد. این یک سوال چالش برانگیز است که چگونه او توانست در پرتو جنگ ویرانگری که هر منطقه‌ای در نوار غزه را در زیر و بالای زمین تحت تأثیر قرار داد، مخفی شود.

منابعی در جنبش حماس در نوار غزه و خارج از آن بر قدرت یحیی السنوار برای مخفی شدن تاکید و اعلام کردند که وی همچنان با رهبران حماس در داخل و خارج همزمان با شکست رژیم صهیونیستی در پیدا کردن وی در ارتباط است.

این منابع تاکید کردند السنوار درباره همه اتفاقاتی که می‌افتد به ویژه تحولات مربوط به مذاکرات در جریان است و هر طرحی که ارائه می‌شود به خوبی آن را مورد بررسی قرار می‌دهد و نظر خود را درباره آن ارائه کرده و در این خصوص با رهبران جنبش حماس از طریق ارتباط با آنها با روش‌های مختلف مشورت می‌کند.

طبق گزارش روزنامه «الشرق الاوسط»، این منابع تاکید کردند یحیی السنوار بارها با رهبران جنبش حماس در خارج به ویژه در زمان‌های حساس مذاکراتی که در دوره اخیر برگزار شد، ارتباط برقرار کرده است. همچنین وی با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس بعد از شهادت فرزندان هنیه در حملات رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کرد و به او تسلیت گفت. این منابع توضیح ندادند که این ارتباط چگونه برقرار شد و آیا مستقیم بود یا خیر.

این منابع تایید یا تکذیب نکردند که آیا نیروهای اسرائیلی به مکان وی به ویژه طی عملیات در در خان یونس نزدیک شده‌ بودند یا خیر.

بر اساس گزارش این روزنامه تنها دایره بسیار کوچکی که از ۲ یا سه نفر تجاوز نمی‌کند، مکان وی را می‌دانند و نیازهای وی را برطرف می‌کنند و شرایط ارتباط وی با رهبران حماس در داخل و خارج را فراهم می‌کنند.

به گفته این منابع، رژیم صهیونیستی در دستیابی به تعدادی از رهبران ارشد سیاسی و نظامی حماس شکست خورده است اما برای ترور برخی از آنها تلاش کرده است و برخی از آنها زخمی شده‌اند. تعدادی نیز از عملیات‌های بمباران‌ها نجات یافته‌اند اما السنوار جزو این‌ها نیست. این منابع مشخص نکردند که آیا السنوار در زیر زمین پنهان شده است یا روی زمین است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اجتماع پر شور طرفداران جلیلی در کرمانشاه +فیلم
شکایت ستاد جلیلی از فرد هتاک در مرند
واکنش جبلی به نوع سؤالات مناظره‌ها
تشکیل پرونده کیفری برای اخلالگران در انتخابات ریاست جمهوری در خارج از کشور
محسن رضایی رای خود در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد
خبر خوش وزیر نفت به مشترکان کم‌مصرف گاز
پاسخ وزیر فرهنگ به حواشی کنسرت علیرضا قربانی در تخت جمشید
دروغی دیگر از پزشکیان نمایان شد +سند
طالبان حقیقی کیست؟
اعلام حمایت ۲۰۰۰ استاد دانشگاه از سعید جلیلی +اسامی
اعلام حمایت ۲۰۰۰ استاد دانشگاه از سعید جلیلی +اسامی
بذرپاش: مسکن در آستانه شروع ۶ میلیون واحد قرار می‌گیرد
دستگیری سارقین جیب بر در مترو
واکنش وزیرکشور به اظهارات کذب پزشکیان +فیلم
ظریف: روز شنبه همه ما به منتخب ملت احترام می‌گذاریم +فیلم
سرهنگ فراجا از حکم قصاص ضاربش گذشت
بایدن: در طول مناظره با ترامپ داشت خوابم می‌برد!
آخرین مناظره انتخاباتی پربیننده‌ترین مناظره شد
لاریجانی: پزشکیان در مناظره دروغ گفت
نکونام مستقیما با یک لژیونر وارد مذاکره شد
یحیی السنوار زیر زمین پنهان شده یا روی زمین است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top