تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/04/13 - 16:55
کد خبر: 509609

رزرو محل پارک خودرو از طریق موبایل

رزرو محل پارک خودرو از طریق موبایل

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران توضیحاتی پیرامون موضوع طراحی جای پارک جدید و اپلیکیشن موبایلی برای شناسایی محل‌های پارک خودرو ارائه کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، شهریار افندی‌زاده؛ مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران پیرامون موضوع طراحی جای پارک جدید و اپلیکیشن موبایلی برای شناسایی محل‌های پارک خودرو اظهار کرد: مطالعات جامع پارکینگ شهر تهران از مدت‌ها قبل شروع شده بود که به اتمام رسیده و هرساله بروزرسانی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی ویژه شهر تهران متناسب با سایر طرح‌های توسعه حمل و نقل همگانی پایتخت است که معمولاً در طرح‌های جامع همه اینها باهم دیده می‌شود، افزود: حدود 98 هزار فضای پارک در پنج سال آینده با توجه به توسعه حمل و نقل همگانی برای تهران نیاز است که این فضا خارج از فضای مربوط به پارک‌های حاشیه‌ای است.

افندی‌زاده ادامه داد: 3 کار عمده از سوی شهرداری تهران در دست اقدام است. اولین اقدام ایجاد پارکینگ‌های عمومی به صورت رمپی است. به طوری که حدود 3800 فضای پارک عمومی برای شهر تهران درحال ساخت است. دومین اقدام مربوط پارکینگ‌های مکانیزه است که به صورت آسانسوری در فضاهای کوچک انجام می‌شود. سومین مورد نیاز به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای توسعه پارکینگ‌های مکانیزه و فضاهای جدیدی که ساخته می‌شود، است. برآورد همه اینها حدود 98 هزار جای پارک است که قرار است در برنامه 5 ساله تکمیل بشود. 

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری منابعی برای این امر اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: آنچه مهم است سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است که مدل‌های اقتصادی برای این کار در حال تدوین است. 120 هزار پارک حاشیه‌ای داریم که فعلا بدون برنامه توسط شهروندان اشغال می‌شود. ساماندهی این تعداد فضای پارک در شورای ترافیک تصویب شده که مدیریت 30 هزار فضای آن در منطقه 1، 4 و 5 شروع شده است. اگر این تعداد فضای پارک ساماندهی بشود هم قابلیت رزرو دارد هم به سمت اشغال فضا در زمان‌های کوتاه حرکت می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه آن 98 هزار پارکینگ در کنار این 120 هزار فضای پارک حاشیه‌ای می‌تواند ساماندهی مناسبی برای مردم ایجاد می‌کند، بیان کرد: سعی شده تا از طریق سیستم‌های هوشمند مدیریت پارکینگ‌ها انجام بگیرد. در دنیا فضاهایی که در شبکه معابر وجود دارد قابل مدیریت است.

افندی‌زاده تصریح کرد: از طریق اپلیکیشن، زمان ویژه پارک خودرو برای شهروندان مشخص می‌شود. البته تعرفه‌هایی که ویژه پارک درنظر گرفته شده بسیار کم است و حتی اگر پولی هم در این رابطه پرداخت بشود در جهت توسعه حمل و نقل همگانی است، چراکه با دوبل پارک کردن به نوعی ظرفیت شبکه معابر برای تردد را کاهش می‌دهیم. این طرح در دنیا از جمله طرح‌های مهم ساماندهی تردد خودروهاست. 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مراسم دانش آموختگی دانشجویان علوم پزشکی +عکس
دست‌خط حاج محمود کریمی در مورد انتخابات +عکس
زمان واریز سود سهام عدالت متوفیان
واریزی جدید برای بازنشستگان تامین اجتماعی
حمایت ۷۰۰۰ نفر از اساتید دانشگاه‌های کشور از جلیلی در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری
خانواده فوتبال روز جمعه حماسه آفرین خواهد شد
نقش واحدهای بین‌الملل دانشگاه‌ها در تولید محتوای علمی و پژوهشی
نوری همدانی: مردم با انتخاب فرد اصلح عظمت ایران اسلامی را به نمایش بگذارند
پیکر ۹ نفر از حجاج فوت‌شده به ایران منتقل شد
رزرو محل پارک خودرو از طریق موبایل
دیدار تولیت ، مدیران و جمعی از اساتید مدرسه عالی شهید مطهری با رهبر معظم انقلاب +عکس
روزگار بهتر کارگران با رئیس جمهوری جلیلی
حمایت مرکز دانشجویی حقوق بشر ایران از جلیلی
آزاد شدن بشیر بی‌آزار بعد از یک ماه بازداشت غیرقانونی
تکذیب حمایت ستادهای قالیباف از پزشکیان
دعوت محسن رضایی از «جامعه لر» برای رأی به جلیلی در انتخابات
تفاوت توزیع ۱۶۰ میلیون سبد معیشت در دولت سیزدهم با ۱۵ میلیون سبد در دولت روحانی
جبران عقب‌ماندگی ۱۰ ساله ایران در ۳ سال به روایت صندوق بین‌المللی پول
تجارت خارجی کشور در سه ماه امسال به ۴۰ میلیارد دلار رسید
جزئیات سفر مخبر به قزاقستان
واکنش سخنگوی دولت به نمایش نمودار تورم در مناظره انتخاباتی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top