تاریخ انتشار: پنجشنبه 1403/04/14 - 12:50
کد خبر: 509710

زمان ثبت‌نام اربعین اعلام شد

زمان ثبت‌نام اربعین اعلام شد

سازمان حج و زیارت زمان و شرایط ثبت‌نام متقاضیان زیارت اربعین حسینی و همچنین جزئیات پوشش بسته‌های بیمه‌ای زائران را اعلام کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سازمان حج و زیارت در خصوص ثبت‌نام متقاضیان زیارت اربعین حسینی اطلاعیه‌ای منتشر و اعلام کرد:

«بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام

ثبت‌نام متقاضیان زیارت اربعین حسینی علیه السلام از روز یکشنبه مصادف با اولین روز ماه محرم در سامانه سماح آغاز می‌شود.»

بر این اساس، ثبت‌نام متقاضیان زیارت اربعین حسینی(ع) همزمان با آغاز ماه محرم از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۱۷ ساعت ۱۰:۰۰ صبح در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir آغاز می‌شود.

آن دسته از هموطنان عزیز که قصد تشرف برای زیارت اربعین دارند حتما باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند و با انتخاب بسته بیمه‌ای مورد نظر و پرداخت حق بیمه، خود را تحت پوشش خدمات بیمه قرار دهند.

نکات مهم پیش از ثبت‌نام

زائران توجه داشته باشند که خروج از مرز به قصد زیارت اربعین مشروط به داشتن گذرنامه معتبر است و آن دسته از متقاضیان که فاقد گذرنامه معتبر هستند از هم‌اکنون برای دریافت گذرنامه اقدام‌ کنند. همچنین زائران گرامی قبل از شروع ثبت نام تاریخ رفت و برگشت، نوع وسیله نقلیه جهت عزیمت تا مرز و مرز خروجی و مرز ورودی خود را تعیین و در ثبت اطلاعات دقت کنند.

بنا بر مصوبه ستاد مرکزی اربعین، همه زائران باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند و مبلغ ۲۰ هزار تومان هم به منظور جبران هزینه‌های ارائه خدمات درمانی جمعیت هلال احمر پرداخت کنند.

بدین‌ منظور بیمه زائرین در قالب 3 بسته متنوع با پوشش‌های مالی متفاوت در نظر گرفته شده است و حق بیمه هر یک از بسته‌ها با احتساب سرانه مربوط به خدمات درمانی جمعیت هلال احمر با قیمت‌های ۸۰،۰۰۰، ۹۰،۰۰۰ و ۱۰۰،۰۰۰ تومان است که هر یک از زائران باید بنا به تمایل خود الزاما یکی از پوشش‌های بیمه‌ای را انتخاب و با پرداخت هزینه مربوطه ثبت‌نام خود را در سامانه سماح تکمیل کنند.

جزئیات پوشش بسته‌های بیمه‌ای زائران اربعین

با توجه به استعلام‌ها و بررسی‌های صورت‌پذیرفته، شرکت بیمه معلم به عنوان بیمه‌گر زائرین اربعین ۱۴۰۳ انتخاب شده و پوشش تعهدات مالی هر یک از بسته‌ها به شرح ذیل است:

در بسته اول پوشش غرامت فوت به هر علت ۱۰۰ میلیون تومان و غرامت فوت در اثر حادثه ۷۰۰ میلیون تومان، غرامت نقص عضو یا از کار افتادگی دائم کلی یا جزئی در اثر حادثه تا سقف ۷۰۰ میلیون تومان، پوشش هزینه‌های درمان سرپایی تا ۱۰ میلیون تومان و هزینه‌های درمان جراحی و بستری تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

در بسته دوم پوشش غرامت فوت به هر علت ۱۵۰ میلیون تومان و غرامت فوت در اثر حادثه ۸۵۰ میلیون تومان، غرامت نقص عضو یا از کار افتادگی دائم کلی یا جزئی در اثر حادثه تا سقف ۸۵۰ میلیون تومان، پوشش هزینه‌های درمان سرپایی تا ۱۲ میلیون تومان و هزینه‌های درمان جراحی و بستری تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان تعیین شده است.

در بسته سوم پوشش غرامت فوت به هر علت ۲۰۰ میلیون تومان و غرامت فوت در اثر حادثه یک میلیارد تومان، غرامت نقص عضو یا از کار افتادگی دائم کلی یا جزئی در اثر حادثه تا سقف یک میلیارد تومان، پوشش هزینه‌های درمان سرپایی تا ۱۵ میلیون تومان و هزینه‌های درمان جراحی و بستری تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خبر خوش باشگاه پرسپولیس برای هوادارن
واکنش کوبنده حزب الله لبنان به ترور فرمانده ابونعمه +جزئیات
اینفوگرافیک/ نحوه دریافت کارت شرکت در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
چند درصد سدهای پنج‌گانه تهران پر آب است؟
دیدار مخبر با پوتین در حاشیه اجلاس شانگهای +فیلم
زمان ثبت‌نام اربعین اعلام شد
آزادی گروگان و دستگیری آدم ربایان در زاهدان +فیلم
این خمیردندان‌ها را نخرید
واریزی جدید برای بازنشستگان تامین اجتماعی
اهتزاز بزرگترین پرچم فلسطین جهان در تهران +فیلم
مرگ‌ و میر هاری در ایران به مرز اخطار رسید
تصویر شهید رئیسی روی میز مخبر در اجلاس شانگهای + عکس
رونمایی از تندیس شهید امیرعبداللهیان در صداوسیما +فیلم
پیام‌ مقاومت فلسطین بعد از شهادت حاج ابونعمه
در دولت روحانی بنزین و ارز ۳ تا ۹ برابر گران شد
دیپلماسی ایران در منطقه و افول آمریکا حیرت‌آور است
انتظار داشتید مجرمان حاکم بر FATF شما را از فهرست تحریم خارج کنند؟!
گفت و شنود/ چی بلدی؟!
تمدید قرارداد بی قید و شرط رفیعی با پرسپولیس
بایدن: تا پایان رقابت‌های انتخاباتی می‌مانم
تصاویر بازار سیاهه‌فروشان تهران برای محرم +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top