تاریخ انتشار: شنبه 1403/04/16 - 12:37
کد خبر: 509832

جزئیات پیش‌فروش بلیت‌های بازگشت زائران اربعین از ۳ مرز

جزئیات پیش‌فروش بلیت‌های بازگشت زائران اربعین از ۳ مرز

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: برنامه ریزی شده که امسال برای اولین بار بلیت‌های بازگشت از سفر اربعین در سه مرز باشماق، خسروی و تمرچین پیش‌فروش شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حمیدرضا شهرکی ثانوی در حاشیه نشست هم‌اندیشی مدیریت حمل‌ونقل سفر اربعین اظهار کرد: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در بخش‌های مختلفی عهده‌دار مسئولیت جهت برگزاری همایش عظیم اربعین حسینی است که مهم‌ترین آن حوزه حمل‌ونقل زائران محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد دو میلیون و ۱۰۰ هزار جابه‌جایی زائران از مبادی داخل کشور به مرزهای اربعینی و نیز بالعکس از مرزهای اربعینی به مقاصد داخل کشور جهت شرکت در همایش اربعین توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی صورت پذیرفته، افزود: امسال باید مدیریت قوی‌تری برای انتقال زائران داشته باشیم، در همین راستا در سال جاری برای اولین‌بار پیش‌فروش بلیت‌های برگشت در مرزهای خسروی، باشماق و تمرچین را خواهیم داشت.

شهرکی در ادامه به مشارکت مردمی در امر حمل‌ونقل و در قالب طرح سفرهای اشتراکی «نذر سفر» اشاره و اضافه کرد: از افرادی که از خودروهای شخصی جهت تردد استفاده می‌کنند چنانچه ظرفیت خالی در وسیله نقلیه خود دارند و تمایل به جابه‌جایی زائران را دارند، تقاضا می‌شود در این امر مهم مشارکت کنند، همچنین از سکوهای اینترنتی عرضه کننده خدمات جابه‌جایی مسافرین نیز، در جابه‌جایی زائران کمک خواهد گرفته شد.

بنابر اعلام وزارت راه و شهرسازی شهرکی از برگزاری دو مانور گسترده پیش از آغاز همایش عظیم اربعین خبر داد و افزود: آنچه در بخش حمل‌ونقل محقق می‌شود با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است که سرمایه‌گذاری در این حوزه را بر عهده‌دارند لذا با برگزاری جلسات جهت هماهنگی و مشارکت تشکل‌ها، انجمن‌ها و اتحادیه‌های مربوطه، امید است که بهترین خدمات را به زائران حسینی ارائه کنیم.

معاون حمل‌ونقل سازمان در ادامه بهسازی و ایمن‌سازی محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی، ارائه خدمات توسط بیش از ۱۱۰۰ مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی، بهبود شرایط خدمات (تعبیه سایه بان، سیستم سرمایشی، مه پاش، سرویس بهداشتی، خوابگاه رانندگان و...) در پایانه‌های مرزی، بهره‌گیری از سامانه‌های جاده‌ای از جمله تردد شمار، پلاک خوان، دستگاه‌های نظارتی و ترافیکی در قالب سالن‌های پایش و تدارک برنامه‌ها و محتواهای فرهنگی و مذهبی و... را از جمله مسئولیت‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در جریان برگزاری همایش عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی عنوان کرد

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رئیس قوه قضائیه به رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران تبریک گفت
جلیلی پیروزی پزشکیان را تبریک گفت
۵ نکته طلایی درباره دور دوم انتخابات ریاست جمهوری
قاضی‌زاده هاشمی: ملت ایران صلابت خود را به نمایش گذاشت
پیام تبریک محسن رضایی به پزشکیان
نکونام برای بازگشت یک بازیکن به استقلال شرط گذاشت
واکنش سبز بورس به انتخابات ریاست جمهوری
ژاپن: به دنبال تقویت گفت‌وگو با دولت جدید ایران هستیم
ولایتی: بی‌تردید پیروز اصلی انتخابات مردم هستند
تهران سیاه‌پوش شد +عکس
کاپیتان سابق تراکتور در یک‌ قدمی پرسپولیس
انتقال کاروان‌های مدینه دوم فردا به پایان می‌رسد؛ بازگشت همه حجاج تا ۲۲ تیر
انتخابات ایران در قاب رسانه‌های جهان +فیلم
معافیت سربازی با این ترفند غیرممکن شد
نشست خبری رئیس‌جمهور منتخب لغو شد
پیام تبریک مخبر به رئیس جمهور منتخب
گاریدو به دیدار درویش رفت
نشست خبری امروز پزشکیان لغو شد
اعلام آمادگی سپاه برای تداوم و تقویت تعامل و همکاری سپاه با دولت جدید
پیام تبریک رهبر انقلاب به رئیس جمهور منتخب/ حرکت بزرگ ملت ایران درخشان و فراموش نشدنی است
شکست خط تحریم و سرشکستگی مدعیان تقلب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top