تاریخ انتشار: شنبه 1403/04/16 - 16:53
کد خبر: 509877

پیام مجمع کارآفرینان به رئیس جمهور منتخب

 پیام مجمع کارآفرینان به رئیس جمهور منتخب

مجمع کارآفرینان اعلام کرد: اینک که انتخابات ریاست‌جمهوری پایان یافته، چه نیک است وعده رئیس‏ جمهور محترم در ایام انتخابات در مجمع کارآفرینان را یادآور شویم که فرمود انتصاب‌های هر حوزه تنها با مشورت با اهالی و فعالان مهم آن عرصه انجام خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،  مجمع کارآفرینان ایران به مناسبت چهاردهمین انتخابات با شکوه ریاست جمهوری بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد:

مجمع کارآفرینان ایران به عنوان تشکلی که پیشرانهای صنعتی بخش خصوصی کشور را نمایندگی می‏کند برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌‌جمهوری و حضور میلیونی مردم شریف در پای صندوق‌های رای را تبریک می‏گوید. برگزاری انتخاباتی با این سطح از کیفیت با فاصله کوتاه از رخداد تلخ از دست دادن رئیس‏جمهور فقید، رخداد مبارکی بود که از همت جمعی همه آحاد ملت و همکاری صمیمانه مسئولان امر خصوصا تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر برگزاری انتخابات رقابتی و سالم نشات گرفت و به بار نشست. مجمع کارآفرینان ایران انتخاب ملت عزیز را به فال نیک گرفته و دست رییس‌جمهور منتخب را برای ساختن ایران و تحقق پیشرفت همه‌جانبه به گرمی می‌فشارد.

ظهور و بروز چنین صحنه‏های شورانگیزی، حاوی پیام‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بسیاری است که فهم کامل آن نیازمند پژوهش‌های کارشناسی بیشتر است. در پاسخ به این حضور همه‏جانبه توده مردم بر مسئولان کشور است که به راستی قدر ملت بزرگ ایران را بدانند و خاضعانه و جانانه برای تحقق مطالبات آنها در طی چهار سال آینده بکوشند و تلاش کنند تا در همه اقدامات، تصمیمات و منویات خود، منافع ملی را اولویت داده و کاهش آلام آحاد ملت ایران را مدنظر قرار دهند. به باور ما توسعه اقتصادی تنها چاره فقر و نابرابری و مرهمی بر رنج ملی جاماندگی است که اگر این امر به باور عمیق مسئولان کشور بدل شود، ظرفیت احیای تمدن شکوهمند ایران را دارد.

البته همه مردم ایران به ویژه رییس‌جمهور منتخب ملت به خوبی از شرایط اقتصاد ایران آگاه است ولیکن مجمع کارآفرینان ایران یادآوری این نکته را لازم می‏داند که کشور در وضعیتی قرار دارد که بیش و پیش از هر چیز به همدلی، همراهی، همکاری و تلاش جمعی در راستای اهداف مشترک نیاز دارد؛ نکته‌ای که از آغاز هم مدنظر رییس‌جمهور منتخب و هم سایر نامزدهای محترم این انتخابات بود. بنابراین برگزیدن رویکردی عزتمندانه و مصلحت‌آمیز در برخورد با همه رقبای داخلی و خارجی باید به راهبرد کلیدی دولت چهاردهم تبدیل شود. این رویه می‌تواند همچون آبی بر آتش اختلافات باشد و کشتی ایران را از تندباد مشکلات خارجی و تنش‏های داخلی نجات داده، توسعه را امکان‌پذیر، سرمایه‌گذاری و اقتصاد را پویا و امید اجتماعی را احیا کند. تنها در این صورت است که ایران در مسیر پیش‌رو از لهیب تنش‌های ژئوپلیتیک و بحران‌های فراگیر امنیتی دور خواهد ماند.

اینک که چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری پایان یافته و دولتی نو قرار است بر سر کار آید، چه نیک است وعده رئیس‏ جمهور محترم در ایام انتخابات در مجمع کارآفرینان را یادآور شویم که فرمودند انتصاب‌های هر حوزه تنها با مشورت با اهالی و فعالان مهم آن عرصه انجام خواهد شد. اینک مجمع کارآفرینان ایران به عنوان نهادی متشکل از پیشرانهای تولیدی و صنعتی بخش خصوصی  کشور است، تقویت تولید و تدوین سیاست‌های صنعتی را مهمترین ضرورت کشور برای رهایی از مشکلات جاری می‏داند و معتقد است کسانی باید سکان‏دار این بخش شوند که دانش نظری و تجربه عملی خوبی داشته باشند و مسئولیت را محلی برای آزمون و خطا یا انباشت تجربه فردی قرار ندهند.

به زودی سیل مشکلات رئیس‏جمهور منتخب و مسئولان جدید را احاطه خواهد کرد اما این امر نباید توجه آنها را از مهمترین اولویت اقتصاد کشور یعنی صنعتی‏شدن و تولید رقابت‏پذیر بازدارد. خلق ثروت، ایجاد اشتغال و حذف چهره کریه فقر تنها در گرو توسعه بنگاه‏ها و صنایع پیشران کشور است. تنها این بنگاه‏ها هستند که می‏توانند اقتصاد ایران را برون‏گرا و جهانی کرده و رفاه و ثروت به ارمغان آورند. در عین حال باید به خاطر داشت که قرار گرفتن بنگاه‏های کوچک و متوسط در طول زنجیره بنگاه‏های بزرگ موجب قوام و پایداری فعالیت آنها می‏شود.

اعضای مجمع کارآفرینان ایران که موسسان و مدیران مهمترین بنگاه‏های تولیدی بخش خصوصی کشور هستند آمادگی خود را برای همکاری صمیمانه با دولت جدید اعلام می‏کنند و آماده‏اند هر آنچه در اختیار دارند برای توسعه و آبادانی کشور صرف کرده و در این مسیر دست همکاری به سوی مسئولان جدید دراز می‏کنند. از آنجا که عملکرد اقتصاد ایران محصول تلاش هشتاد میلیون ایرانی است امیدواریم با همفکری و مشارکت همه آحاد جامعه، گره‏های کور اقتصاد کشور گشوده شود که به فرموده حافظ شیرازی «آری به اتفاق جهان می‏توان گرفت».

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۱۷ مدال برای ایران در روز نخست پرورش اندام قهرمانی آسیا
حرم امام علی (ع) در آستانه محرم سیاه‌پوش شد
تبریک رئیس شورای عالی سیاسی یمن به پزشکیان
دیدار رئیس‌جمهور منتخب با رهبر انقلاب اسلامی
تبریک«تبون» به پزشکیان و تاکید بر تقویت روابط ایران و الجزایر
رسانه‌های عبری: فردا اعتراضات علیه نتانیاهو به اوج می‌رسد
سعید جلیلی با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کرد
هر کدام از روسای جمهور چند درصد آرای واجدین شرایط را کسب کرده‌اند؟
پزشکیان به حرم امام خمینی رفت
مخالفت بیش از ۵۰ درصدی آمریکایی‌ها با ریاست جمهوری بایدن و ترامپ
جذب ۳۲۰ هزار دانشجوی خارجی طی برنامه هفتم توسعه
اعطای بورس به دانشجویان ممتاز بین‌المللی در دانشگاه امیرکبیر
مبارزه با فساد مطالبه مردم است
«حسینیه معلی» از امشب؛ «سرزمین مادری» از فردا
رئیس‌جمهور منتخب نگذارد جناح خاصی پیروزی‌اش را مصادره کند
پیام‌های تبریک حاشیه خلیج فارس به پزشکیان
فقط من می‌توانم ترامپ را شکست دهم
نامه وزیر اقتصاد به وزیر صمت برای بهبود محیط کسب و کار
واردات خودروهای کره‌ای به مناطق آزاد ممنوع شد+ نامه
رئیس جمهور عراق به پزشکیان تبریک گفت
زاکانی پیروزی پزشکیان در انتخابات را تبریک گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top