تاریخ انتشار: شنبه 1403/04/16 - 17:25
کد خبر: 509883

بایدن:

فقط من می‌توانم ترامپ را شکست دهم

 فقط من می‌توانم ترامپ را شکست دهم

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بار دیگر خود را تنها فردی نامید که می‌تواند دونالد ترامپ جمهوری خواه را در انتخابات ماه نوامبر شکست دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،  جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای کوتاه با شبکه ای‌بی‌سی، اظهار کرد اگر خداوند متعال بیاید و بگوید که از رقابت های انتخاباتی کنار بروم، چنین می کنم.

وی در این مصاحبه 22 دقیقه‌ای بر حضور قطعی خود در ادامه رقابت های انتخاباتی تاکید و بار دیگر خود را تنها فردی نامید که می تواند دونالد ترامپ جمهوری خواه را در انتخابات ماه نوامبر شکست دهد.

بایدن در این مصاحبه بار دیگر عملکرد ضعیف خود در مناظره 27 ژوئن با ترامپ را یک «اپیزود بد» نامید که هیچ نشانه‌ای از وضعیت جدی را نشان نمی دهد. وی افزود: من فقط خسته بودم. من به غریزه‌ام توجه نکردم و شب بدی داشتم.

رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد من فقط شب بدی داشتم و نمی دانم چرا این طور شد.

مجری این مصاحبه بارها از بایدن درباره اینکه معتقد است تنها فردی است که می تواند ترامپ را شکست دهد، سوال کرد و او را به چالش کشید و در این راستا به نظرسنجی های گسترده انجام شده که حاکی از پیشتازی ترامپ است و نیز نگرانی فزاینده دموکرات ها از عملکرد وی، اشاره کرد.

اما جو بایدن که آرام بود ابراز کرد من فکر نمی کنم هیچ کس صلاحیت کافی داشته باشد. نظرسنجی ها درست و دقیق نیستند.

مجری مصاحبه از بایدن پرسید که چه احساسی خواهد داشت اگر در رقابت باقی بماند و ترامپ او را شکست دهد؟ وی پاسخ داد من احساس می کنم که تمام توانم را گذاشتم و وظیفه خود را به بهترین نحوی که می توانستم انجام دادم. این حسی است که من خواهم داشت.

در همین حال لوید داگت یکی از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا پس از این مصاحبه در گفتگو با سی‌ان‌ان اظهار کرد هر روز تاخیر بایدن، آمدن فرد جدیدی به عرصه رقابت با دونالد ترامپ را مشکل تر می کند. داگت در حال حاضر خواستار کناره گیری بایدن از ادامه رقابت هاست.

لوید داگت، که خود را اولین نماینده‌ای می‌داند که خواهان کناره‌گیری بایدن بود، در مصاحبه‌ای با ان‌بی‌سی اعلام کرد که امیدوار است سایر دموکرات‌ها از وی پیروی کنند.

یکی از مشاوران دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در گفتگو با رویترز در حالی که خواست نامش فاش نشود، گفت: این مصاحبه چیزی نداشت اما بر نگرانی های جدی ما درباره عملکرد بایدن تاکید کرد.

پیش از این مصاحبه، بایدن در جمع پرشور هوادارانش در مدیسون ویسکانسین، اظهار کرد برخی دموکرات ها تلاش می کنند تا پس از مناظره 27 ژوئن با ترامپ، او را از رقابت ها کنار بگذارند. اما در جریان مصاحبه گفت که دموکرات های ارشد از او نخواستند تا از رقابت ها کناره گیری کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در حالی که در معرض انتقادات شدید دموکرات‌ها در خصوص ناتوانی جسمی و ذهنی برای ادامه رقابت‌ها قرار گرفته است، در مراسمی مقابل کاخ سفید گفت که قصد کناره‌گیری ندارد.

او طی سخنرانی در مراسم سالروز استقلال آمریکا در مقابل کاخ سفید گفت: «من یک اینچ هم از موضع خود در رقابت‌های ریاست جمهوری کوتاه نمی‌آیم و تنها چیزی که نیاز دارم خواب و استراحت بیشتر است».

رئیس‌جمهور آمریکا با وجود درخواست‌ها برای کناره‌گیری از رقابت‌های ریاست‌جمهوری، تأکید کرد که به مبارزه ادامه می‌دهد و در پاسخ به یکی از حامیان وی که از او خواست تا انتها ادامه دهد،گفت: «قرار نیست جایی بروم، هیچ جا نخواهم رفت».

علاوه بر این جو بایدن در یک گردهمایی انتخاباتی در ویرجینیا، عملکرد ضعیف خود در مناظرات انتخاباتی در مقابل دونالد ترامپ را ناشی از کمبود خواب دانست.

بایدن اعلام کرد که واقعیت این است که من در این مناظرات خیلی هوشیار نبودم. من در یک دوره زمانی به نقاط مختلفی سفر کردم و به حرف کارمندانم گوش نکردم به طوری که بعد از بازگشت نزدیک بود روی صحنه خوابم ببرد.

وی همچنین روز چهارشنبه در گفتگو با اعضای کارزار انتخاباتی خود با تأکید بر این که به حضور در انتخابات ریاست جمهوری 2024 ادامه خواهد داد، گفت: «من نامزد حزب دموکرات هستم. هیچکس من را بیرون نمی‌کند.»

همچنین بایدن در ایمیلی که توسط کارزار انتخاباتی او ارسال شده، گفته است که تا آخر در رقابت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌ماند.

جو بایدن هفته گذشته در مناظره با ترامپ در شبکه سی ان ان به حدی ضعیف ظاهر شد که بسیاری از دموکرات‌ها را برای جایگزینی فرد دیگری با وی متقاعد کرده است.      

رویترز در گزارشی اعلام کرد که بایدن عصر چهارشنبه 3 جولای با 24 فرماندار دموکرات و شهردار از اطراف آمریکا گفتگو کرده است. از جمله افرادی که بایدن با آن‌ها گفتگو کرده است گَوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا و گرچن ویتمر، فرماندار میشیگان هستند. از نیوسام و ویتمر به‌عنوان افرادی نام برده می‌شوند که در صورت کناره‌گیری بایدن به طور بالقوه نامزد حزب دموکرات خواهند شد.

وس مور، فرماندار مریلند بعد از این دیدار با بایدن به خبرنگاران گفت: «رئیس جمهوری همیشه هوای ما را داشته است، و ما هم از او حمایت خواهیم کرد.»

برخی منابع در کاخ سفید هم از گفتگوی رئیس‌جمهور آمریکا با اعضای ارشد حزب دموکرات شامل رهبر اکثریت سنا، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان و سناتورهای بانفوذ خبر داده‌اند.

کارین ژان-پی‌یر، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این سوال که آیا بایدن در حال بررسی کناره‌گیری از رقابت است یا خیر، گفت: «مطمئناً خیر.»

پیش‌تر رویترز در گزارشی اعلام کرده بود که از هر سه دموکرات، یک نفر خواهان کناره‌گیری بایدن و جایگزین شدن فرد دیگری به جای او در رقابت انتخاباتی هستند.

علاوه بر این، نتایج 2 نظرسنجی‌ که روز چهارشنبه منتشر شده است، نشان می‌دهند که دونالد ترامپ اکنون از جو بایدن جلوتر است و با محبوبیت 48 درصدی در مقابل مقبولیت 42 تا 43 درصدی رقیب دموکرات خود قرار دارد.

عامل دیگری که وضعیت بایدن را در این رقابت پیچیده می‌کند، درخواست برخی از اهداکنندگان کمک مالی به حزب دموکرات و برخی از نمایندگان این حزب برای کناره‌گیری بایدن از رقابت انتخابات ریاست جمهوری است. در آخرین مورد، رائول گریاولا از آریزونا در گفتگو با اعضای دموکرات کنگره خواستار کناره‌گیری بایدن از رقابت انتخاباتی شد.

جیم کلیبرن، نماینده دموکرات ایالات متحده با اشاره به احتمال کناره‌گیری بایدن از رقابت انتخاباتی، اعلام کرده بود که در صورت کناره گیری بایدن، از کامالا هریس، معاون رئیس جمهور حمایت خواهد کرد تا نامزد دموکرات‌ها شود.

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور نیز در مصاحبه‌ای درباره خواسته برخی نمایندگان گفت: جو بایدن نامزد ماست. ما یک بار ترامپ را شکست دادیم و مجدد او را شکست خواهیم داد.

خانواده جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، به رغم عملکرد ضعیفش در مناظره روز پنج شنبه با ترامپ، از او خواستند تا به رقابت های انتخاباتی ادامه دهد.

پیشتر نیز روزنامه نیویورک تایمز نوشت: جو بایدن به یکی از متحدان کلیدی خود گفته که می‌داند اگر نتواند طی روزهای آتی افکار عمومی را مجاب کند که پس از مناظره افتضاح هفته گذشته برای این کار آماده است، نمی‌تواند نامزدی خود را نجات دهد.       

همچنین بر اساس نظرسنجی شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا که پس از اولین مناظره برای انتخابات 2024 انجام شده، 72 درصد از مردم این کشور جو بایدن را دارای توانایی شناختی برای ریاست جمهوری نمی‌دانند.

گفتنی است که مناظره بعدی ریاست جمهوری آمریکا برای تاریخ 10 سپتامبر به میزبانی شبکه ای بی سی برنامه ریزی شده است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، 5 نوامبر سال جاری (15 آبان) برگزار می شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برگزاری همایش‌های اربعینی در دانشگاه‌های ایران گامی مفید است
«حامد کرزی» پیروزی پزشکیان را تبریک گفت
خزعلی: انجام بیمه اجتماعی زنان روستایی برای اولین بار
کسب ۲ کرسی بین المللی در سازمان جهانی هواشناسی توسط ایران
واکنش مغرضانه آمریکا به انتخابات ریاست‌ جمهوری در ایران
پیام تبریک رئیس ونخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق به رئیس جمهور منتخب
حزب‌الله و مقاومت، ایران را پشتیبان قوی، ثابت وهمیشگی خود می‌دانند
اعطای بورس به دانشجویان ممتاز بین‌المللی در دانشگاه امیرکبیر
پیام تبریک نماینده جهاد اسلامی فلسطین به پزشکیان
مفروش شدن حرم امام حسین(ع) در آستانه محرم +عکس
اردوغان:در دولت جدید همکاری بین ایران و ترکیه تقویت می‌شود
تکذیب ارسال پیام محرمانه به وزیر خارجه اسرائیل توسط لبنان
میراث‌دار شهید رئیسی از جهت تقوا بی‌شک سعید جلیلی است
۱۷ مدال برای ایران در روز نخست پرورش اندام قهرمانی آسیا
حرم امام علی (ع) در آستانه محرم سیاه‌پوش شد
تبریک رئیس شورای عالی سیاسی یمن به پزشکیان
دیدار رئیس‌جمهور منتخب با رهبر انقلاب اسلامی
تبریک«تبون» به پزشکیان و تاکید بر تقویت روابط ایران و الجزایر
رسانه‌های عبری: فردا اعتراضات علیه نتانیاهو به اوج می‌رسد
سعید جلیلی با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کرد
هر کدام از روسای جمهور چند درصد آرای واجدین شرایط را کسب کرده‌اند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top