تاریخ انتشار: شنبه 1403/04/16 - 17:33
کد خبر: 509885

رئیس‌جمهور منتخب نگذارد جناح خاصی پیروزی‌اش را مصادره کند

 رئیس‌جمهور منتخب نگذارد جناح خاصی پیروزی‌اش را مصادره کند

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تاکید کرد: امیدواریم رئیس‌جمهور جدید توجه داشته باشد که از این پس رئیس جمهور همه مردم ایران هستند و از ایشان می‌خواهیم با واقع بینی اجازه ندهند که جناح خاصی پیروزی ایشان را مصادره کرده و شخص ایشان را وامدار خود بداند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، پس از برگزاری موفق دومین دوره چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب نهمین رئیس جمهور، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با صدور پیامی به مردم، رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور منتخب مسعود پزشکیان تبریک گفت.

متن پیام بدین شرح است:

ملت بزرگ ایران، مردم انقلابی

انتخابات ریاست جمهوری با برگزاری موفقیت‌آمیز مرحله دوم در روز جمعه 15 تیر به پایان رسید و آقای دکتر مسعود پزشکیان با کسب اکثریت آرا به ‌عنوان رئیس‌جمهور منتخب ملت برگزیده شد. این پیروزی را به ایشان تبریک گفته و برای ایشان در ایفای وظایف خطیری که بر عهده خواهند گرفت آرزوی موفقیت می‌کنیم.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پس از شهادت آیت‌الله دکتر رئیسی و همراهان خدوم ایشان، وظیفه‌ای پیش‌بینی‌نشده و سخت و سنگین بود که به لطف الهی از لحاظ اجرایی به بهترین صورت برگزار شد و الحق معیارهای امنیت، سلامت ، مشارکت و رقابت که معیارهای موردنظر و تأکید رهبر معظم انقلاب است در آن به‌ خوبی رعایت شد.

ملت ایران از این آزمایش مردم‌سالاری دینی سربلند بیرون آمدند و مشارکت بالای مردمی که سال‌هاست از فشارهای اقتصادی و معیشتی ناشی از تحریم‌های دشمنان رنج می‌برند به ‌منزله تیری به چشم آنان و رسانه‌های مزدورشان بود. این پیروزی را باید به رهبر معظم انقلاب و ملت ایران که خالق و صاحب اصلی این پیروزی است تبریک گفت و از دولت محترم، وزارت کشور و همه عوامل اجرایی و متصدیان انتخابات به ‌ویژه صداوسیما و نیز نیروی انتظامی باید تشکر و تقدیر شود.

همچنین جا دارد از آقایان پورمحمدی، دکتر زاکانی، دکتر قاضی‌زاده و به‌ ویژه دکتر محمدباقر قالیباف که در مرحله اول با ورود به عرصه انتخابات و شرکت در مناظره‌های تلویزیونی به ایجاد فضای رقابت کمک کردند سپاسگزاری شود. شایسته است از تلاش‌های برادر ارجمند جناب آقای دکتر سعید جلیلی هم در مرحله اول و هم در مرحله دوم انتخابات نیز تقدیر کرد.

التزام به قواعد مردم‌سالاری ایجاب می‌کند که همگان به‌ ویژه وقتی به ‌سلامت انتخابات اطمینان دارند، به نتیجه آن احترام بگذارند و در حفظ حرمت جایگاه بالای ریاست جمهوری و احترام شخص رئیس ‌جمهور منتخب بکوشند و در واکنش به نتیجه انتخابات از جاده انصاف و اعتدال دور نیافتند و از اتهامات بی‌جا پرهیز کنند.

از جناب آقای دکتر پزشکیان نیز انتظار می‌رود که به آنچه در مناظره‌ها وعده داده‌اند پایبند باشند. ایشان در میان اوصاف شخصی خود بیش از هر چیز به صداقت خود تأکید ورزیدند. امیر المومنین علی (ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند: والحقّ أوسع الأشیاء فی التواصف وأضیقُها فی التناصف، یعنی میدان حق هنگام سخنوری از هر میدانی وسیع‌تر و هنگام عمل بدان از هر مجالی تنگ‌تر است.

امیدواریم رئیس‌جمهور جدید توجه داشته باشد که از این پس رئیس جمهور همه مردم ایران هستند و از ایشان می‌خواهیم با واقع بینی اجازه ندهند که جناح خاصی پیروزی ایشان را مصادره کرده و شخص ایشان را وامدار خود بداند، بلکه در انتخاب همکاران خود برای اداره قوه مجریه ، شایسته‌سالاری را بر تعلق افراد به این گروه یا آن گروه سیاسی ترجیح دهد. تنها در این صورت است که رئیس‌جمهور جدید می‌تواند شیرینی پیروزی را به کام همه ملت بچشاند و از حمایت همگان در حل مسائل بهره‌مند شود.

مردم ایران! با پایان یافتن انتخابات وقت آن رسیده است که رقابت را به رفاقت بدل کنیم و برای سربلندی کشور دررسیدن به قله ایران قوی، ‌دست ‌به ‌دست هم دهیم و به دولت، مجلس و قوه قضائیه در حل مشکلات کمک کنیم. تنها در این صورت است که 15 تیرماه سال 1403 می‌تواند برای ایران روزی مبارک، آینده‌ساز و افتخارآمیز محسوب شود.

شورای ائتلاف نیروی‌های انقلاب اسلامی ایران

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پزشکیان به حرم امام خمینی رفت
مخالفت بیش از ۵۰ درصدی آمریکایی‌ها با ریاست جمهوری بایدن و ترامپ
جذب ۳۲۰ هزار دانشجوی خارجی طی برنامه هفتم توسعه
اعطای بورس به دانشجویان ممتاز بین‌المللی در دانشگاه امیرکبیر
مبارزه با فساد مطالبه مردم است
«حسینیه معلی» از امشب؛ «سرزمین مادری» از فردا
رئیس‌جمهور منتخب نگذارد جناح خاصی پیروزی‌اش را مصادره کند
پیام‌های تبریک حاشیه خلیج فارس به پزشکیان
فقط من می‌توانم ترامپ را شکست دهم
نامه وزیر اقتصاد به وزیر صمت برای بهبود محیط کسب و کار
واردات خودروهای کره‌ای به مناطق آزاد ممنوع شد+ نامه
رئیس جمهور عراق به پزشکیان تبریک گفت
زاکانی پیروزی پزشکیان در انتخابات را تبریک گفت
پیام تبریک پوتین به پزشکیان
توصیه‌های یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب به رئیس‌جمهور منتخب
رئیس‌جمهور منتخب فرصت خدمتگزاری به ملت را مغتنم بشمارد ‌
پیام تبریک رییس نهادنمایندگی رهبری در دانشگاه ها به رییس جمهور
پورمحمدی خطاب به پزشکیان: برای مشکلات درهم‌تنیده کشور راه نجاتی شایسته بیابید
تقدیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از حضور پرشور مردم در انتخابات
رئیس مجلس خبرگان: ملت آگاه در یکی از صحنه‌های انقلاب سرافراز شد
زمان انتشار نمرات امتحانات نهایی دوازدهمی‌ها اعلام شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top