تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/04/17 - 21:06
کد خبر: 510030

انصاریان: لقمه حرام قلب انسان را به روی حقایق می‌بندد

انصاریان: لقمه حرام قلب انسان را به روی حقایق می‌بندد

کارشناس مذهبی با بیان اینکه علت امام کشی اشقیای کربلا لقمه حرام بود گفت: گریه بر امام حسین (ع) از برترین اعمال است که انسان را به قرب الهی می‌رساند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان استاد حوزه علمیه در حسینیه هدایت به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: گروهی از مردم چه در روزگار انبیا و چه در زمان ائمه اطهار (ع)، از آن دوران تا به امروز متکبرانه حق را نمی‌خواستند و حتی با دیدن معجزات انبیای الهی و ائمه طاهرین (ع) بر اثر تکبر شدید حق را نخواستند.

وی افزود: قرآن کریم می‌فرماید آنان معجزات را به سخره می‌گرفتند و سخنان انبیا و اولیای الهی را افسانه می‌دانستند و هیچ دلیل عقلی و علمی نیز بر گفته‌های خویش نداشتند. در کبر و عناد همواره پافشاری داشتند؛ روز عاشورا حضرت زینب (س) به امام حسین (ع) عرض کرد خود را به این مردم معرفی کنید شاید بیدار و بینا شوند امام فرمودند خواهر رفتم و خودم را با جدم و مادرم معرفی کردم و آنان یک پاسخ دادند و آن سنگ باران بود این نتیجه عناد و کبر است.

انصاریان با بیان اینکه عناد و کبر ریشه در مادی گرایی انسان دارد و این نتیجه محبت افراطی به دنیا است گفت: تکبر کنندگان ریشه در کبر ابلیس دارند پروردگار وجود بی نهایت دارای کل کمالات و خالق هستی و به وجود آورنده همه موجودات است و ابلیس به همه این امور عالم بود و می‌دانست اما فرمان پروردگار را از روی تکبر و نه از روی جهل نپذیرفت. او قیامت را هم خوب می‌شناخت.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه متکبران عالم شاگردان مدرسه ابلیس هستند عنوان کرد: عذاب متکبران عالم همانند عذاب ابلیس خواهد بود. خداوند همه آنها را با ابلیس به جهنم می‌برد و دوزخ را از آنان پر خواهد کرد. عزاداران امام حسین (ع) باید خوشحال باشند که از شاگردان مکتب ابلیس نیستند کسی که شاگرد این مکتب باشد برای مظلومیت حضرت اشک نمی‌ریزند و ترک واجبات می‌کنند.

وی با بیان اینکه معاندان و متکبران دشمنان دین هستند اظهار داشت: آنان هرگز از تکبر دست بر نمی‌دارند. قرآن کریم و ائمه طاهرین (ع) دو میزان هستند که انسان به واسطه آن می‌تواند سعادتمند شود. بنابراین آدمی در همه شئون زندگی باید بر اساس سیره و دستور این دو میزان عمل کند.

انصاریان با اشاره به آیه ۹۷ سوره نحل گفت: در این آیه آمده عمل صالح فرق نمی‌کند از مرد صادر شود یا زن؛ اما یک فرقی دارد اینکه فرق این عمل صالح در باور داشتن به توحید، نبوت، امامت و قیامت است. پروردگار می‌فرماید جای من در دل اندوهگینان است پس خداوند در قلب عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) است. حیات پاک پاداش کسی است که دارای ایمان و عمل صالح باشد.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسب روزی حلال در کنار عبادت الله بیان شده است. علت اینکه ۳۰ هزار نفر به جنگ با امام حسین (ع) آمدند چه بود؟ علت امام کشی آنان لقمه حرام بود قلب آنان به روی حقایق بسته بود و نور قرآن و امامت و حق به هیچ عنوان در قلوب آنان راه نداشت.

وی خاطرنشان کرد: مردم اگر عبادت خالصانه می‌خواهند باید ابتدا لقمه و روزی خود را حلال کند. مال حرام باعث نمی‌شود انسان با عبادت نجات پیدا کند. داشتن حیات طیبه با لقمه حلال میسر است. شیطان همواره انسان را به انجام اعمال زشت و دروغ بستن به خدا دعوت می‌کند. گریه بر امام حسین (ع) از برترین اعمال است که انسان را به قرب الهی می‌رساند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیام تبریک دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به رئیس‌جمهور منتخب
همایش دیپلمات دانشور +عکس
معاریو: انصارالله بندر ایلات را کاملا تعطیل کرد
جهانگیری به دیدار رئیس جمهور منتخب رفت
آیت‌الله مدرسی یزدی: رئیس‌جمهور منتخب تمام توان خود را برای اجرای قانون اساسی به کار گیرد
سید حسن نصرالله: با اراده بالا به حمایت از فلسطین می‌پردازیم
دیدار سیدحسن خمینی با رئیس جمهور منتخب
کاریکاتور| عجز و ناتوانی صهیونیست‌ها در شمال فلسطین و تقابل با لبنان
اعلام آمادگی دیوان محاسبات برای هرگونه همکاری با دولت چهاردهم
ماجرای عکس یادگاری هیئت دولت سیزدهم با رهبر انقلاب +فیلم
بزرگ‌ترین حمله هوایی حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی
مخبر: ویژگی‌های شهید رئیسی باید به الگوی عملی برای اداره امور اجرایی کشور تبدیل شود
تصویب ۵ پیشنهاد در راستای تقویت زیرساخت‌های انرژی کشور
تهیه بسته‌های آموزشی وزارت بهداشت برای پیاده‌روی اربعین
جهانگیری با رئیس جمهور منتخب دیدار کرد
رئیس جمهور ارمنستان پیروزی «پزشکیان» را تبریک گفت
تاج: اعتماد از دست رفته AFC به ما برگشت!
پیام تبریک رهبر کره شمالی به پزشکیان
آمریکا رئیس جمهور ندارد
کاخ سفید سوالات مصاحبه‌های بایدن را به رسانه ها دیکته می کند
افزایش شمار فوتی‌های ایران در حج
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top