تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/04/17 - 22:56
کد خبر: 510049

مخبر: ویژگی‌های شهید رئیسی باید به الگوی عملی برای اداره امور اجرایی کشور تبدیل شود

مخبر: ویژگی‌های شهید رئیسی باید به الگوی عملی برای اداره امور اجرایی کشور تبدیل شود

سرپرست ریاست جمهوری گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ویژگی‌های شهید رئیسی باید ثبت و تبدیل به الگو شود، لذا مناسب است که دبیر هیئت دولت با همکاری همه اعضای دولت نسبت به پیگیری این مهم اقدام کنند تا به یک برنامه عملیاتی و الگوی عملی برای اداره امور اجرایی کشور تبدیل شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد مخبر در جلسه هیئت دولت که بعد از ظهر امروز یکشنبه (۱۷تیرماه) برگزار شد، با اشاره به دیدار امروز اعضای هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی، از محبت‌ها و ابراز لطف ایشان به رئیس جمهور شهید و مجموعه اعضای دولت قدردانی و اظهار امیدواری کرد که اعضای دولت سیزدهم بتوانند پاسخ مناسبی به این محبت‌ها و اعتماد بدهند.

سرپرست ریاست جمهوری همچنین به تشریح ویژگی‌های شهید آیت‌الله رئیسی در بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند این مشخصات و ویژگی‌ها باید ثبت و تبدیل به الگو شود، لذا مناسب است که دبیر هیئت دولت با همکاری همه اعضای دولت نسبت به پیگیری این مهم اقدام کنند تا به یک برنامه عملیاتی و الگوی عملی برای اداره امور اجرایی کشور تبدیل شود.

مخبر یکی از ویژگی‌های مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره دولت مردمی را کار و تلاش تا روز و لحظه آخر عنوان کرد و افزود: همه اعضای دولت باید تا آخرین روز و لحظه فعالیت مثل لحظه و روز اول فعالیت خود شوق و عزم خدمت داشته باشند.سرپرست ریاست جمهوری در ادامه بار دیگر از مردم بابت حضور پرشور در انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری قدردانی و از وزیر کشور و همه دست‌اندرکاران و مدیران و کارکنان این وزارتخانه، شورای نگهبان، وزیر و کارکنان وزارت ارتباطات، نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی و همه کسانی که برای برگزاری سالم و بدون حاشیه انتخابات تلاش کردند، صمیمانه تشکر کرد.

مخبر در بخش دیگری از سخنانش از مسئولان سازمان برنامه و بودجه و نیز وزارت آموزش و پرورش خواست تا هر چه سریع‌تر اقدامات لازم برای تخصیص بودجه و اعطای جوایز برگزیدگان المپیادی کشور را انجام دهند.

سرپرست ریاست جمهوری همچنین با اشاره به گزارش معاون حقوقی ریاست جمهوری درباره عملکرد مطلوب این معاونت در طول بیش از هزار روز فعالیت دولت مردمی اظهار داشت: اینکه در طول این مدت معاونت حقوقی در همه دعاوی حقوقی بین‌المللی کشور موفق بوده و در هیچ پرونده‌ای شکست نخورده، کارنامه بسیار درخشانی است که باید به شکل شایسته درباره آن اطلاع‌رسانی شود.

مخبر در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت خویشتنداری و تلاش مجدانه در راستای حفظ آرامش و ایجاد فضای رفاقت برای کار و کوشش در کشور تاکید کرد.سرپرست ریاست جمهوری در ابتدای جلسه امروز هیئت دولت فرارسیدن ایام محرم و شهادت اباعبدالله الحسین (ع) را تسلیت گفت.در جلسه امروز هیئت دولت همچنین زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به انجام استعلام‌های برخط در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و به کارگیری ۴۰۰ تیم تخصصی در سراسر کشور، ۱۰۰ درصد شعب حتی در دورترین نقاط و روستاهای کشور به سامانه برخط استعلام متصل شدند و مشکلی در این زمینه نداشتیم.

زارع‌پور همچنین در تشریح دستاورد بزرگ دولت سیزدهم در توسعه نسل پنجم تلفن همراه خاطرنشان کرد: در ابتدای دولت مردمی کمتر از ۱۰ سایت نسل پنجم در کشور برای تست راه‌اندازی شده بود، اما امروز بیش از ۲ هزار سایت نسل پنجم راه‌اندازی کرده‌ایم که ۴۰ درصد تهران و ۵ درصد کل کشور را تحت پوشش قرار داده است و باعث افزایش سرعت اینترنت بین ۲۰ تا ۴۰ برابر خواهد شد. با اقدامات انجام شده در چند ماه آینده همه تهران زیرپوشش اینترنت نسل ۵ قرار خواهد گرفت.

فرزین رئیس کل بانک مرکزی نیز در این جلسه از توافق برای ایجاد مکانسیم‌های تبادلات مالی-بانکی با برخی کشورها خبر داد و افزود: با این توافقات صورت گرفته بسیاری از نیازهای بانکی تجار، دانشجویان و گردشگران در این کشورها مرتفع خواهد شد.

فرزین همچنین افزود: روز پنجشنبه در سن‌پطرزبورگ توافق‌نامه‌ای میان ایران و روسیه امضا شد تا اقدام فنی لازم برای ایجاد همخوانی میان شبکه شتاب ما و شبکه سیمز روسیه صورت گیرد که با اجرای این توافقنامه از هفته اول مهر ماه کارت‌های بانکی ایرانی و روسی در خودپردازهای کشور مقابل قابل استفاده است و به فاصله چند ماه امکان استفاه از کارت‌های بانکی در فروشگاه‌های کشور مقابل نیز فراهم خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین از فراهم شدن مقدمات انجام معامله و مبادله بر اساس ارزهای ملی میان ایران و روسیه خبر داد و افزود: این اولین پیمان پولی میان جمهوری اسلامی ایران با کشوری دیگر است که به زودی اجرای آن آغاز خواهد شد.

بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز در جلسه امروز هیئت دولت با قدردانی از همکاری‌های وزراتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی و امور خارجه و دیگر بخش‌های مرتبط در زمینه افزایش قابل توجه ترانزیت کالا از کشور، به افزایش ۸۹ درصدی آمار ترانزیت در ۳۳ ماهه دولت مردمی نسبت به ۳۳ ماهه متناظر دولت قبل اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته فقط در بخش جاده‌ای ۱۵ میلیون تن ترانزیت کالا داشتیم.

در برنامه هفتم توسعه رسیدن به عدد ۱۶ میلیون تن ترانزیت کالا در سال اول اجرای برنامه هدف‌گذاری شده که با توجه به روال فعلی اطمینان دارم که تا پایان سال ۱۴۰۳ از رقم ۲۲ میلیون تن عبور خواهیم کرد و این مایه افتخار برای کشور و البته از ثمرات تلاش‌های شهید عزیز ما در توسعه و تقویت روابط با همسایگان است.بذرپاش همچنین به موضوع مسکن و مباحث مطرح شده درباره آن در ایام تبلیغات انتخاباتی اشاره و با بیان اینکه ساخت مسکن یک اقدام زمان‌بر و چند ساله است، خاطرنشان کرد: در مدت سپری شده از دولت مردمی بر اساس آمار مراجع رسمی، عملیات ساخت بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده و از این تعداد تاکنون بیش از ۵۶۰ هزار واحد تکمیل و تحویل شده است.وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ابلاغ قانون ساخت ۴ میلیون مسکن در ۴ سال در آبان سال ۱۴۰۰ گفت: در حدود ۲۹ ماهی که از آغاز اجرای این قانون گذشته یک عقب‌ماندگی ناچیزی نسبت به زمان داشتیم که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این عقب‌ماندگی نیز قرار بود، جبران شود.

بذرپاش همچنین با بیان اینکه طبق اعلام رسمی بانک مرکزی رشد تولید بخش مسکن از منفی ۶,۹ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۷.۱ درصد در سال ۱۴۰۲ رسیده است، به برنامه الصاق ۳۰۰ هزار هکتار زمین به پهنه‌های شهری کشور و تشکیل ستاد اجرایی‌سازی این برنامه در وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و افزود: اجرای این برنامه و تامین این میزان زمین، عملا می‌تواند ما را به عدد ساخت ۶ میلیون مسکن برساند.

وزیر راه و شهرسازی به آغاز اجرای طرح ساخت شهرهای ساحلی در دولت مردمی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای این طرح دیگر از سطح آرزو گذشته و امروز احداث دو شهر ساحلی در سواحل جنوبی کشور آغاز شده است. همچنین در بخش روستایی نیز کار بی‌سابقه‌ای انجام شده و علاوه بر بهسازی و روکش راه‌های روستایی، در این دولت ۷ هزار و ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی جدید احداث شده و نوسازی ۵۴۵ هزار خانه روستایی نیز آغاز شده که ۳۰۰ هزار واحد آن تکمیل و به مردم تحویل شده است. علاوه بر اینها از مجموع برنامه واگذاری یک میلیون قطعه زمین به روستائیان، واگذاری ۷۰۰ هزار قطعه آن انجام شده که این نیز کاری بزرگ و ارزشمند است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وداع احساسی باشگاه پورتو با طارمی + فیلم
باخت میلیمتری جوانان بسکتبالیست ایران برابر ترکیه
اختلاف اصلی آل‌کثیر و درویش؛ پرسپولیس ۲۴ میلیارد می‌دهد، عیسی ۳۰ میلیارد می‌خواهد
مخبر بر ثبت ویژگی‌های مدیریتی شهید رئیسی به‌ عنوان الگوی عملی برای اداره کشور تاکید کرد
واکنش سخنگوی ستاد انتخاباتی پزشکیان به گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه دولت چهاردهم
پیام تبریک دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به رئیس‌جمهور منتخب
همایش دیپلمات دانشور +عکس
معاریو: انصارالله بندر ایلات را کاملا تعطیل کرد
جهانگیری به دیدار رئیس جمهور منتخب رفت
آیت‌الله مدرسی یزدی: رئیس‌جمهور منتخب تمام توان خود را برای اجرای قانون اساسی به کار گیرد
سید حسن نصرالله: با اراده بالا به حمایت از فلسطین می‌پردازیم
دیدار سیدحسن خمینی با رئیس جمهور منتخب
کاریکاتور| عجز و ناتوانی صهیونیست‌ها در شمال فلسطین و تقابل با لبنان
اعلام آمادگی دیوان محاسبات برای هرگونه همکاری با دولت چهاردهم
ماجرای عکس یادگاری هیئت دولت سیزدهم با رهبر انقلاب +فیلم
بزرگ‌ترین حمله هوایی حزب‌الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی
مخبر: ویژگی‌های شهید رئیسی باید به الگوی عملی برای اداره امور اجرایی کشور تبدیل شود
تصویب ۵ پیشنهاد در راستای تقویت زیرساخت‌های انرژی کشور
تهیه بسته‌های آموزشی وزارت بهداشت برای پیاده‌روی اربعین
جهانگیری با رئیس جمهور منتخب دیدار کرد
رئیس جمهور ارمنستان پیروزی «پزشکیان» را تبریک گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top