تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/04/18 - 14:26
کد خبر: 510156

دولت چهاردهم مسیر سوددهی شرکت‌های تأمین اجتماعی را دنبال کند

دولت چهاردهم مسیر سوددهی شرکت‌های تأمین اجتماعی را دنبال کند

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: در حوزه اقتصادی در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، سوددهی شرکت‌های زیرمجموعه سازمان کمتر از ۴۵ درصد نبوده است و این مسیری است که می‌تواند در دولت بعدی نیز استمرار پیدا کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پنجمین نشست شورای معاونان این سازمان در سال 1403 که با حضور معاونان و مدیران‌کل ستادی و همچنین حضور ویدئوکنفرانسی مدیران‌کل و درمان تأمین‌اجتماعی استان‌ها برگزار شد، با اشاره به حماسه حضور و مشارکت مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، این انتخابات را مظهر قدرت، عظمت و عزت جمهوری اسلامی توصیف کرد و گفت: پیروز این انتخابات در درجه اول مردم هستند.

این دستاورد بزرگ را به ولی امر مسلمین، ملت شریف ایران و همچنین به جناب آقای پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب تبریک عرض می‌کنیم و امیدواریم طبق فرمایش رهبر انقلاب، راه رئیس‌جمهور فقید آیت‌الله شهید رئیسی، در دولت چهاردهم نیز ادامه پیدا کند.

موفقیت‌های دولت مردمی سیزدهم، خصوصاً دستاوردهای بزرگ سازمان تأمین‌اجتماعی، با همت و عزم جمعی 70 هزار همکار این سازمان رقم خورده است و ان‌شاءالله این مسیر استمرار داشته باشد.

موسوی در این نشست ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، اظهار داشت: امیدوارم همه ما بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم و از برکات و ثمرات حُب امام حسین و اهل بیت علیهم‌السلام بهره‌مند شویم. در روایات داریم که هرگاه خداوند بخواهد به کسی خیر عطا کند، حُب امام حسین علیه‌السلام را در دل او قرار می‌دهد. این ایام آن قدر بابرکت است که باید لحظه لحظه آن را مغتنم بشماریم.

وی با تأکید بر اینکه باید ببینیم امام حسین علیه‌السلام از ما چه می‌خواهند، با اشاره به روایتی از آن حضرت، گفت: امام حسین به ما فرموده‌اند که حوایج و نیازهای مردم، برای مسئولان نعمت است و نباید از خدمت به مردم خسته شویم و نباید فرصت خدمت بی‌منت به خلق را به سادگی از دست بدهیم.موسوی با اشاره به حماسه‌آفرینی بزرگ مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، آن را مظهر قدرت، عظمت و عزت جمهوری اسلامی توصیف کرد و گفت: خدمت به مردم؛ دال مرکزی حکمرانی در جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به این‌که منتخب مردم باید در درجه اول به دنبال کسب رضای خداوند و سپس در پی خدمت به مردم باشد، گفت: دال مرکزی حکمرانی در جمهوری اسلامی، کسب قدرت نه برای قدرت، بلکه برای خدمت به مردم است. در سازمان تأمین‌اجتماعی هم همه ما باید این فرصت خدمت به مردم را مغتنم بشماریم و اجازه نداریم در حوزه مسئولیتی خود کوتاهی کنیم؛ چه اگر فرصت خدمت را از دست بدهیم باید در دنیا و عقبی پاسخگو باشیم.

از این حیث، وظیفه ما این است تا زمانی که مسئولیت داریم با قدرت و قوت به مسیر خدمت ادامه بدهیم و در حد توان نیز کمک‌کار منتخب مردم و دولت جدید باشیم تا آنها نیز بتوانند با قوت و قدرت کار را در دست بگیرند.شکر مسئولیت ما همین خدمتی است که به مردم ارائه می‌دهیم.

عزیزان و دوستان ما در این مدت مسئولیت، در همه بخش‌ها دستاوردهای به یاد ماندنی بر جای گذاشتند که در تاریخ سازمان تأمین‌اجتماعی کم‌سابقه بوده است. در واقع عزیزان ما در این دولت، مصداق آن فرمایش حضرت امیر علیه‌السلام به مالک اشتر بودند و مسئولیت را طعمه خود نساختند. در دولت مردمی سیزدهم، کسی از مسئولان جز مردم و زندگی مردم و خدمت به خلق چیزی ندید و بالاترین قله را در این زمینه آیت‌الله شهید رییسی فتح کرد و امیدواریم که در دولت بعدی نیز این مسیر ادامه پیدا کند.

موسوی اشاره به در پیش بودن هفته تأمین‌اجتماعی، تبیین دستاوردهای سازمان خصوصاً در دوره اخیر مدیریتی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: همه تحولاتی که در این مدت رقم خورد، جز با کار جهادی و تلاش انقلابی 70 هزار همکار ما در سازمان تأمین‌اجتماعی میسر نبود.

در حوزه بیمه‌ای کم‌سابقه‌ترین اتفاقات رقم خورد و در حالی که پرداخت مستمری‌ها در دوره قبل به سختی انجام می‌شد، امروز بیش از 53 هزار میلیارد تومان مستمری ماهانه بدون حتی یک ریال استقراض پرداخت می‌شود. این یعنی باید در برابر توان داخلی سازمان تأمین‌اجتماعی سر تعظیم فرود بیاوریم؛ چه از خارج از سازمان هیچ عاملی در این موفقیت دخالت نداشت و همه این‌ها با دستان پرتوان کارکنان این سازمان رقم خورد.

وی افزود: از محل ۲.۵ میلیون نفر توسعه پوشش بیمه‌ای که در این دوره رقم خورد، بیش از ۸۸ هزار میلیارد درآمد به منابع پایدار این سازمان اضافه شد. امروز درآمد ماهانه ما بیش از مستمری ماهانه‌ای است که پرداخت می‌کنیم و برای این موفقیت لازم است که همه ما سر بر سجده شکر بگذاریم. چنانکه قبلاً وعده دادیم از امسال می‌توانیم مازاد درآمد سازمان را به بخش سرمایه‌گذاری اختصاص بدهیم و از این بابت دعا می‌کنیم که دولت بعدی نیز ادامه‌دهنده این مسیر باشد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر این‌که اگر همراهی همکاران و عزم جمعی در سازمان تأمین‌اجتماعی نبود، قطعاً چنین دستاوردهایی رقم نمی‌خورد، اظهار داشت: یکی از دلایلی که این عزم پیدا شد، همت، پشتکار و عزم جهادی شخص رئیس‌جمهور آیت‌الله شهید رئیسی بود. ما هر چه دویدیم به پای ایشان نرسیدیم و این عزم را همه دیدند و همین روحیه و رویکرد ایشان، عزم و اراده مدیران و کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی را تقویت کرد.

طبیعی است اگر کسی به راه خدمت به مردم ایمان داشته باشد، نتیجه را خداوند تضمین می‌کند و دیدیم که در دولت مردمی سیزدهم این اتفاق رقم خورد.موسوی با تأکید بر این‌که در هفته تأمین‌اجتماعی باید همه این دستاوردها به خوبی در همه استان‌ها تبیین و این امانت به صحت و سلامت به مسئولان بعدی منتقل شود، گفت: تا نفس داریم باید به این مردم خدمت کنیم و همین خدمت به مردم است که ارج و احترام را برای خادمان ملت به دنبال دارد.

در روایات داریم که یک خدمت به مردم، معادل هفتاد سال عبادت شبانه‌روزی است و این چیز کمی نیست؛ بالعکس اگر در این راه کوتاهی کنیم، قطعاً دچار خسران خواهیم شد.وی با اشاره به این‌که تا امروز حتی یک اراده مخالفِ جریان خدمت به مردم در هیچ استانی دیده نشده است، گفت: در این مدت قریب به سه سال، قوت و ضعف در حوزه‌های مختلف وجود داشته اما مجموعه تیم ما در سازمان تأمین‌اجتماعی یک تیم بسیار قوی بوده است. اگر این تیم قوت و اقتدار لازم را نداشت، امروز باید آینده‌فروشی کرده و برای اجرای تعهدات، ماهانه ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان استقراض می‌کردیم.از این جهت قبلاً هم گفتیم که جبهه و جهاد همیشه هست و فقط محیط آن عوض می‌شود و امروز جبهه و جهاد ما همین صحنه ارائه خدمات به مردم است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به تحول ایجاد شده در خدمات درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی، تصریح کرد: با وجود تنگناهای مالی که در سازمان وجود داشت، در این مدت کوتاه و در دوره اخیر مدیریتی، خدمات متعدد درمانی قابل توجهی را به خدمات سازمان اضافه کردیم.

ارائه خدمات درمانی در زمینه بیماری‌های خاص، توسعه خدمات الکترونیکی و گسترش درمان مستقیم در این دولت رقم خورد.وی افزود: با وجود چالش‌ها، درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی توسعه یافت و بیش از ۴۰ مرکز درمانی تخصصی، فوق‌تخصصی و بیمارستانی به بهره‌برداری رسید؛ چرا که باور داریم با توجه به هزینه‌های کمرشکن حوزه سلامت، درمان مستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی، سپر مبارزه با فقر در عرصه سلامت است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به دستاوردهای این سازمان در حوزه اقتصادی، اظهار داشت: در حوزه اقتصادی در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، سوددهی شرکت‌های زیرمجموعه سازمان کمتر از ۴۵ درصد نبوده است و این مسیری است که می‌تواند در دولت بعدی نیز استمرار پیدا کند.وی با انتقاد از برخی تأکیدات افراطی در زمینه بحران‌زدگی صندوق‌های بازنشستگی از سوی برخی جریان‌ها گفت: صندوق‌های بازنشستگی نباید بحران‌زده نشان داده شوند و اگر درست برنامه‌ریزی شود و اصلاحات به موقع صورت بگیرد، صندوق‌های بازنشستگی بازدهی خوبی خواهند داشت.

وی افزود: همه صندوق‌های بازنشستگی در جهان، پس از پشت سر گذاشتن دوران جوانی و رسیدن به میانسالی و کهنسالی، حوزه اقتصادی خود را اصلاح می‌کنند. در این راستا دو اقدام متناسب‌سازی حجم دارایی صندوق با تولید ناخالص داخلی و افزایش سود دارایی‌ها، کارهایی است که باید برای رفع معضلات صندوق‌های بازنشستگی باید انجام بگیرد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در پایان، ضمن قدردانی مجدد از زحمات خانواده بزرگ سازمان تأمین‌اجتماعی که همگی برای تحقق اهداف بزرگ این سازمان تلاش کردند، گفت: دست همه عزیزانی را که در مسیر پیشرفت سازمان تأمین‌اجتماعی و به تبع آن اعتلای میهن اسلامی تلاش کردند، به گرمی می‌فشاریم و امیدواریم که این مسیر در ادامه عمر بابرکت جمهوری اسلامی ایران نیز استمرار پیدا کند و دولت جدید هم طبق توصیه رهبری معظم انقلاب، ادامه‌دهنده مسیر خدمت به مردم در دولت شهید رئیسی باشد و ان‌شاءالله همین‌طور هم می‌شود. ما هم هرجا که باشیم کار را با قوت و قدرت ادامه داده و برای اعتلای کشور عزیزمان تا پای جان تلاش خواهیم کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تبریک اعضای انجمن زنان مدیریت شهری کشور به رئیس جمهور منتخب
بایدن: من بهترین گزینه برای شکست ترامپ هستم!
تعویض پرده کعبه +عکس
دادگاه رسیدگی به پرونده شهدای غواص +عکس
دیدار پورمحمدی، عارف و مرندی با رئیس جمهور منتخب
گردهمایی کودکان عاشورایی در سراسر کشور
خسارت ۹ هزار میلیارد ریالی سیل و تگرگ در آذربایجان‌ شرقی
"میدان کتاب" تقاطع هوشمند می‌شود
واکنش مظفری زاده به احتمال خرید بیرانوند: می‌خواهیم در سکوت و آرامش نفرات را جذب کنیم
درویش: کیفیت فوتبال ما رشد نکرده ولی قیمت‌ها ۲-۳ هزار درصد بالا رفته!
برنامه‌ریزی وزارت علوم برای صدور گواهینامه استادی
جزئیات مصاحبه متقاضیان بورسیه کارشناسی ارشد اعلام شد
مخبر: دولت در برگزاری انتخابات بی‌طرفی را به‌طور کامل رعایت کرد
آغاز دور جدید فرآیند ثبت نام خودروهای وارداتی
تامین ۱۹.۳ میلیارد دلار ارز برای واردات در سال جاری
شاخص بورس تهران امروز ۵۱۳۴ واحد افت کرد
زمان عرضه بلیت اتوبوس‌های اربعین‌
تکذیب ادعاهای مطرح شده درباره جلسات سه نفره توسط عضو ستاد جلیلی
۸۲۰کیلومتر بزرگراه امسال تحویل مردم می‌شود
۵۵۰ نقطه کشور به سامانه هشدار سیل مجهز شد
دولت چهاردهم مسیر سوددهی شرکت‌های تأمین اجتماعی را دنبال کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top