تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/04/18 - 14:32
کد خبر: 510161

تکذیب ادعاهای مطرح شده درباره جلسات سه نفره توسط عضو ستاد جلیلی

تکذیب ادعاهای مطرح شده درباره جلسات سه نفره توسط عضو ستاد جلیلی

پس از انتشار برخی اخبار غلط در خصوص جلسه سه نفره قالیباف با جلیلی و یکی از چهره های شاخص جبهه مقاومت در کانالجلیلی، مسعود ولی زاده، یکی از اعضای ستاد قالیباف توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پس از انتشار برخی اخبار غلط در خصوص جلسه سه نفره قالیباف با جلیلی و یکی از چهره های شاخص جبهه مقاومت در کانال جلیلی، مسعود ولی زاده، یکی از اعضای ستاد قالیباف توضیحاتی را ارائه کرد.

اینکه افرادی  شنیده های درست و نادرست، خود را بعنوان خبر منتشر کنند، چندان قابل جلوگیری نیست و هرکس بعنوان حامی قالیباف یا حامی جلیلی  خبری را منتشر می کند، نه الزاما مورد تایید است و نه می‌تواند محل احتجاج قرار گیرد اما اینکه رسانه رسمی آقای جلیلی خبری نادرست را منتشر کند، دور‌ از انتظار است.

نکته اصلی این است که اصولاً مبنای کناره گیری، بالاتر بودن در نظرسنجی های چند کاندیدایی نیست بلکه از آنجایی که در صورت کناره گیری، رقابت دو نفره است و نه سه نفره، منطق حکم می کند، نظرسنجی های دو قطبی را با یکدیگر مقایسه کرد که مشخص شود کدام کاندیدا در صورت ماندن، امکان پیروزی دارد.

پس مبنای نوشته عضو ستاد دکتر جلیلی غلط است و اصولاً کنار رفتن و نرفتن ربطی به  تکلیف شدن یا نشدن ندارد و این یک مسئله کاملا انحرافی است.

نکته دوم اینکه  آقای  قالیباف روز پنج شنبه  ادعا نکرده است که چون حجت شرعی دارد،  کنار نمی‌رود  بلکه ایشان آماده کناره گیری بوده است اما مشکل این بود که کناره گیری ایشان مساوی با پیروزی رقیب در مرحله اول بود و همانطور که ایشان در بیانیه خود نیز اشاره کردند، دلیل  عدم کناره گیری ایجاد فرصت برای دو مرحله ای شدن انتخابات بود.

نکته سوم اینکه آقای قالیباف هیچ زمان  ادعا  نکرده است که رهبر انقلاب به ایشان برای کاندیداتوری  تکلیف کرده اند.  همچنین  نادرست بودن نقل  صورت گرفته مبنی بر مکالمه یک فرد با رهبر انقلاب با مضامین ادعا شده،  توسط مسئولین امر برای آقای دکتر جلیلی  روشن شده است اما احتمالا ستاد آقای جلیلی اطلاعات شان به‌روز نشده است.

البته همچنان تاکید می‌شود، کلا این بحث تکلیف شدن یا نشدن،  کاملا انحرافی است و تاکید دلسوزان نظام در جلسات سه نفره برای کناره گیری آقای دکتر جلیلی  مبتنی بر مصداق یابی  شاخص های اعلام شده رهبری از جمله کارآمدی است که به آقای دکتر قالیباف نزدیک است.  دلیل دیگر منطق روشن، بالا بودن دکتر قالیباف در نظرسنجی های دوقطبی  و همچنین امکان دو قطبی سازی و ایجاد ترس از آقای جلیلی  بود که دیدیم اتفاق افتاد.

این دلایل روشن  مورد توجه ایشان قرار نگرفت، و صرفا اصرار بر بالا بودن در نظرسنجی های سه گزینه ای تاکید شد که نتیجه آن شکست جبهه انقلاب و پایان دورانی بود که  شهید رییسی آن را آغاز کرده بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تبریک اعضای انجمن زنان مدیریت شهری کشور به رئیس جمهور منتخب
بایدن: من بهترین گزینه برای شکست ترامپ هستم!
تعویض پرده کعبه +عکس
دادگاه رسیدگی به پرونده شهدای غواص +عکس
دیدار پورمحمدی، عارف و مرندی با رئیس جمهور منتخب
گردهمایی کودکان عاشورایی در سراسر کشور
خسارت ۹ هزار میلیارد ریالی سیل و تگرگ در آذربایجان‌ شرقی
"میدان کتاب" تقاطع هوشمند می‌شود
واکنش مظفری زاده به احتمال خرید بیرانوند: می‌خواهیم در سکوت و آرامش نفرات را جذب کنیم
درویش: کیفیت فوتبال ما رشد نکرده ولی قیمت‌ها ۲-۳ هزار درصد بالا رفته!
برنامه‌ریزی وزارت علوم برای صدور گواهینامه استادی
جزئیات مصاحبه متقاضیان بورسیه کارشناسی ارشد اعلام شد
مخبر: دولت در برگزاری انتخابات بی‌طرفی را به‌طور کامل رعایت کرد
آغاز دور جدید فرآیند ثبت نام خودروهای وارداتی
تامین ۱۹.۳ میلیارد دلار ارز برای واردات در سال جاری
شاخص بورس تهران امروز ۵۱۳۴ واحد افت کرد
زمان عرضه بلیت اتوبوس‌های اربعین‌
تکذیب ادعاهای مطرح شده درباره جلسات سه نفره توسط عضو ستاد جلیلی
۸۲۰کیلومتر بزرگراه امسال تحویل مردم می‌شود
۵۵۰ نقطه کشور به سامانه هشدار سیل مجهز شد
دولت چهاردهم مسیر سوددهی شرکت‌های تأمین اجتماعی را دنبال کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top