تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/04/18 - 14:45
کد خبر: 510166

مخبر: دولت در برگزاری انتخابات بی‌طرفی را به‌طور کامل رعایت کرد

مخبر: دولت در برگزاری انتخابات بی‌طرفی را به‌طور کامل رعایت کرد

سرپرست ریاست‌جمهوری با تأکید بر اینکه ممکن است افراد نظراتی داشته باشند گفت: اما مجموعه دولت در انجام برگزاری انتخابات انصافاً بی‌طرفی را با تمام و کمال رعایت کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری در گفت‌وگویی با  رسانه KHAMENEI.IR با اشاره به دیدار اخیر اعضای کابینه دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: خداوند نعمت رهبری را بالای سر این کشور همیشه نگه دارد، تکیه اصلی ما رهبری است که با ارشادها، راهنمایی‌ها و پشتیبانی‌هایشان همواره ما را همراهی کردند.

وی با اشاره به روند برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم پس از شهادت آیت‌الله رئیسی، اظهار کرد:  کار یک ساله را در ۵۰ روز انجام دادن، در شرایطی که رئیس جمهور به شهادت رسیده است، کار سختی است.

سرپرست ریاست‌جمهوری با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و تشکیل مجلس دوازدهم در دوران پس از شهادت آیت‌الله رئیسی، افزود: در این شرایط کارهای جاری کشور نیز به طور طبیعی طبق دستور صریح رهبر انقلاب که فرمودند «به هیچ وجه نباید خللی در آن وارد شود» نیز پیش رفت.

مخبر با بیان اینکه معمولا برای انتخابات ریاست جمهوری از یک سال پیش تدارکات آن را انجام می‌دادیم و کاندیداهای احتمالی مشخص بودند و فعالیت می‌کردند، تأکید کرد: به نظرم تمام دولت و دستگاه‌های حاکمیتی به طور جدی کمک کردند که در راس همه این‌ها هم خودِ مردم بودند، مردم انصافاً مایه دلگرمی و وسیله انجام کارهای ما بودند و این کارها الحمدالله شکل گرفت و خدا را شاکریم که انتخاباتی سالم با امنیت کامل و بدون هیچگونه خللی شکل گرفت و در عین حال مسائل کشور هم اداره شد.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب همواره می‌فرمایند که رأی مردم حق الناس است، بنابراین دولت و برگزارکننده انتخابات باید این حق‌الناس را به تمام و کمال مراقبت و صیانت کند، این به جز اینکه دولت بی‌طرف باشد شدنی نیست.

سرپرست ریاست‌جمهوری با تأکید بر اینکه ممکن است افراد نظراتی داشته باشند، اما مجموعه دولت در انجام برگزاری انتخابات انصافاً بی‌طرفی را با تمام و کمال رعایت کرد، گفت: در وهله بعد، امکانات وسیعی برای نظارت دیده شد، برخی امکانات رسمی بود، از قبیل شورای نگهبان و ناظرین کاندیداها و دستگاه‌های مختلف، اما به موازات آن یک شبکه مردمی دیگری نیز نظارت می‌کرد که اتفاقی نیفتد و همین باعث شد که الحمدالله انتخابات بدون هیچگونه خللی برگزار شود.

مخبر ادامه داد: در حقیقت تا امروز کسی معترض خللی در انتخابات نشده است.وی با اشاره به برخی خصوصیات اخلاقی شهید رئیسی، گفت: توفیق بزرگ شهید رئیسی این بود که معنویت و مدیریت را با هم عجین کرده بود، شما در مدیریت شهید رئیسی معنویت، دینداری و خداباوری را می‌دیدید و در خداباوری و دینداری هم مدیریت را می‌دیدیم.

سرپرست ریاست‌جمهوری ادامه داد: واقعا شهید رئیسی به این معتقد بود که تدابیر رهبر انقلاب تمام و کمال عمل شود، شهید رئیسی به دلیل دینداریش، هیچ وقت احساس یأس و بن‌بست نمی‌کرد و در حل مسائل کشور فوق العاده به ظرفیت‌های داخلی اطمینان داشت و واقعاً مردم باور بود، باور داشت که مردم صاحب انقلاب هستند و باید به این مردم خدمت کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تبریک اعضای انجمن زنان مدیریت شهری کشور به رئیس جمهور منتخب
بایدن: من بهترین گزینه برای شکست ترامپ هستم!
تعویض پرده کعبه +عکس
دادگاه رسیدگی به پرونده شهدای غواص +عکس
دیدار پورمحمدی، عارف و مرندی با رئیس جمهور منتخب
گردهمایی کودکان عاشورایی در سراسر کشور
خسارت ۹ هزار میلیارد ریالی سیل و تگرگ در آذربایجان‌ شرقی
"میدان کتاب" تقاطع هوشمند می‌شود
واکنش مظفری زاده به احتمال خرید بیرانوند: می‌خواهیم در سکوت و آرامش نفرات را جذب کنیم
درویش: کیفیت فوتبال ما رشد نکرده ولی قیمت‌ها ۲-۳ هزار درصد بالا رفته!
برنامه‌ریزی وزارت علوم برای صدور گواهینامه استادی
جزئیات مصاحبه متقاضیان بورسیه کارشناسی ارشد اعلام شد
مخبر: دولت در برگزاری انتخابات بی‌طرفی را به‌طور کامل رعایت کرد
آغاز دور جدید فرآیند ثبت نام خودروهای وارداتی
تامین ۱۹.۳ میلیارد دلار ارز برای واردات در سال جاری
شاخص بورس تهران امروز ۵۱۳۴ واحد افت کرد
زمان عرضه بلیت اتوبوس‌های اربعین‌
تکذیب ادعاهای مطرح شده درباره جلسات سه نفره توسط عضو ستاد جلیلی
۸۲۰کیلومتر بزرگراه امسال تحویل مردم می‌شود
۵۵۰ نقطه کشور به سامانه هشدار سیل مجهز شد
دولت چهاردهم مسیر سوددهی شرکت‌های تأمین اجتماعی را دنبال کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top