تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/04/18 - 19:31
کد خبر: 510185

سردار منتظرالمهدی خبر داد؛

صدور گذرنامه زیارتی برای اربعین در کمترین زمان

صدور گذرنامه زیارتی برای اربعین در کمترین زمان

سخنگوی پلیس، گفت: زیرساخت‌های لازم برای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به زائران کربلای معلی و گردهمایی بزرگ فرهنگی، اجتماعی، معنوی اربعین ایجاد شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، سردار سعید منتظرالمهدی در آستانه محرم و صفر و حضور خیل عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در عراق و کربلا گفت: زیر ساخت‌های لازم برای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به زائران کربلای معلی و گردهمایی بزرگ فرهنگی، اجتماعی، معنوی اربعین ایجاد شده است.

سخنگوی پلیس با اشاره به اینکه فرآیند دریافت گذرنامه مانند سال گذشته به سرعت و در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد، افزود: عزیزانی که از سال گذشته گذرنامه زیارتی (آبی رنگ) دارند کماکان تا ۵ سال اعتبار داشته و بدون نیاز به هیچ اقدام خاصی می‌توانند برای سفر اربعین از آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: کسانی‌که اعتبار گذرنامه عادی (قرمزرنگ) آنان تمام شده است و یا افرادی که می‌خواهند جدیداً گذرنامه زیارتی بگیرند می‌توانند از طریق سامانه‌های مجازی و برنامه کاربردی "پلیس من" بخش گذرنامه را انتخاب و بدون نیاز به مراجعه حضوری درخواست خود را ثبت نمایند که در اولین فرصت گذرنامه زیارتی با نازل‌ترین قیمت (حدود ۶۵ هزار تومان) و کمترین زمان ممکن حدود ۷۲ ساعت به درب منزل آنها ارسال خواهد شد. اخذ گذرنامه زیارتی صرفاً از طریق وب سرویس و اپلیکیشن موبایلی "پلیسِ من" انجام خواهد شد و این خدمت در دفاتر پلیس +۱۰ انجام نخواهد شد.

سخنگوی فراجا متذکر شد: دفاتر پلیس +۱۰ در سراسر کشور به صورت حضوری جهت دریافت مدارک برای صدور و یا تمدید گذرنامه عادی آماده خدمت رسانی هستند؛ فرایند تکمیل مدارک تا صدورگذرنامه‌ی متقاضیانی که یک بار به این دفاتر مراجعه کرده‌اند طی ۴ الی ۵ روز و بر اساس قیمت مصوب هیئت دولت، آماده سپس تحویل پست داده می‌شود که مدتی هم آنجا زمان می‌برد.

وی با بیان اینکه مسافران و زائران عزیز از هم اکنون جهت اخذ گذرنامه اقدام و آن را به روزهای پایانی موکول نکنند، متذکر شد: لازم بذکر است امسال استفاده از برچسب جهت تمدید گذرنامه استفاده نمی‌شود.

منتظرالمهدی با اعلام اینکه تسهیلات ویژه‌ای در مرزها ایجاد شده که فرآیند شناسایی، ثبت و مُهر شدن گذرنامه از زمان حضور در گیت های پلیس برای خروج از کشور حدود ۴ ثانیه طول می‌کشد و کمترین ایستایی زائرین را شاهد خواهیم بود، افزود: طی هماهنگی‌های لازم با طرف عراقی، فرآیند ورود به آن کشور نیز سرعت بخشیده شده و زائرین بدون معطلی وارد کشور عراق خواهند شد.

وی گفت: در پایانه‌های مرزی امسال شاهد سهولت و سرعت بیشتری خواهیم بود، چرا که در دعوت اخیر از وزیر کشور عراق توسط فرمانده انتظامی کل کشور موارد لازم مطرح، تبادل داده و دیتا صورت گرفته و هماهنگی و تدابیر راهگشا اتخاذ و عملیاتی گردیده است.
این مقام ارشد انتظامی خدمات در مرزهای هوایی و شش مرز زمینی مهران، خسروی، شلمچه، تمرچین، باشماق و چزابه را تا به امروز شایسته و مطلوب ارزیابی کرد و گفت در بیشتر ایام زیارت اربعین به صورت شبانه روزی فعال می‌باشند و همچنین فعالیت در مرزهای دریایی و ریلی نیز در دستور کار پلیس می‌باشد.

وی افزود: همکاران ما در پلیس راهنمایی و رانندگی نیز برنامه‌ریزی مناسب و هوشمندی را جهت شد و آمد زائرین از مبدا تا پایانه مرزی انجام داده‌اند و تعامل و همکاری گسترده با دوستانمان در وزارت راه و شهرسازی بسیار راهگشا بوده است که زحمات آنان قابل تقدیر می‌باشد

منتظرالمهدی یادآور شد: عزیزان مشمول غیر غایب (دانش آموزان، طلاب و دانشجویان) را نیز از یاد نبرده‌ایم و می‌توانند بدون سپردن وثیقه از طریق "سامانه سخا" درخواست خروج را از اول محرم تا پایان ماه صفر ثبت و یکبار به سفر اربعین بروند و البته در موارد استثنا و مشکل به محل ادارات وظیفه عمومی استان مراجعه نمایند.

شایان ذکر است: متولدین ۱۳۸۵ نیاز به اخذ مجوز از وظیفه عمومی ندارند، مجوز سربازان در حال خدمت با هماهنگی رده‌ها و فرماندهان آنها میسر است و مشمولین و غایبین حق خروج ندارند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مایکروسافت اندروید را برای کارمندان چینی خود ممنوع اعلام کرد!
سیگنال نامه پزشکیان به سیدحسن نصرالله
انتقاد از تصمیم جنجالی کویت در محدودیت برای عزاداران حسینی
حمایت از مقاومت با قدرت تداوم خواهد داشت
گفت‌وگوی تلفنی پوتین و پزشکیان درباره توسعه روابط ایران-روسیه
گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و پزشکیان درباره مسائل منطقه و جهان
ترامپ را دوباره شکست می‌دهم
حقوق بشر برای آمریکا استانداردی دوگانه دارد
ضرورت آموزش فنون معلمی در دستور کار دانشگاه‌ها
اینفوگرافیک/ کدام کشورها به رئیس‌جمهور منتخب تبریک گفتند؟
انتقاد از آموزش و پرورش و صداوسیما در توجه به آموزش ایمنی
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی انتخاب «مسعود پزشکیان» را تبریک گفت
صدور گذرنامه زیارتی برای اربعین در کمترین زمان
فقط دو ورزشگاه مطابق قوانین AFC هستند
انتشار فراخوان بخش بین‌الملل چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر
جلیلی با سرپرست ریاست جمهوری دیدار کرد
اجرای پویش آموزش همگانی شهر آماده به زودی در تهران
شناسایی یک مورد ابتلا به تب دنگی در قزوین
تبریک اعضای انجمن زنان مدیریت شهری کشور به رئیس جمهور منتخب
بایدن: من بهترین گزینه برای شکست ترامپ هستم!
تعویض پرده کعبه +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top