تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/04/18 - 19:36
کد خبر: 510187

ابداع یک روش درمانی جدید برای جلوگیری از کاهش شنوایی

 ابداع یک روش درمانی جدید برای جلوگیری از کاهش شنوایی

دانشمندان یک قرص نانویی ساخته اند که می‌تواند از کاهش شنوایی ناشی از سر و صدا جلوگیری کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، قرار گرفتن در معرض سر و صدای بلند می‌تواند منجر به کاهش شنوایی شود. دستگاه‌های هوشمند مانند آیفون و ایرپاد به شما اطلاع می‌دهد که صداهای محیطی در اطراف شما از آستانه ایمن فراتر می رود. ما نمی‌توانیم از همه صداهای بلند اطراف خود جلوگیری کنیم تا خطر کم‌شنوایی پس از قرار گرفتن در معرض آن‌ها را کاهش دهیم.

خوشبختانه، ممکن است یک روش درمانی جدید برای جلوگیری از کاهش شنوایی یا کاهش اثرات آن به شکل قرص وجود داشته باشد. این دارو برای انجام جادوی خود از روده شما و جریان خون عبور می‌کند. این روش درمانی از مونتاژ نانوذرات اکسید آهن سوپر پارامغناطیسی (SPIOCA) که محققان چین توسعه داده‌اند، بهره‌مند می‌شود. این نانوذرات در روده مستقر می‌شوند.

اسپیوکا (Spioca) از باکتری‌های خوب بدن استفاده می‌کند و بدها را مسدود می‌کند. این امر مانع از آسیب اضافی به گوش می‌شود، زیرا باکتری‌های بد نمی‌توانند به طور معمول به آن برسند. آن‌ها از یک سلولز محلول در آب مورد تأیید FDA استفاده کردند تا اسپیوکا را بپوشانند و اطمینان حاصل کنند که این دارو از سفر در روده جان سالم به در می‌برد. اسپیوکا همچنین برای زنده ماندن از شرایط اسیدی معده در راه رسیدن به روده، جایی که برای عمل لازم است ایجاد شده است.

آن‌ها قبل از قرار گرفتن در معرض سر و صدا به مدت دو ساعت اسپیوکا را به صورت خوراکی به موش‌ها دادند. قرار گرفتن در معرض صدای ۱۱۰dB سلول‌های مو را در داخل گوش داخلی تحت تأثیر قرار داد. آن‌ها مستقیماً مسئول انتخاب صداها و انتقال آن‌ها به مغز از طریق تکانه‌های الکتریکی ارسال شده به اعصاب هستند.

محققان قدرت شنیداری این موش‌ها را با موش‌هایی که از این فناوری استفاده نکرده بودند را مقایسه کردند. نتایح نشان داد که موش‌هایی که اسپیوکا را استفاده کرده‌اند، سلول‌های موی بهتری در گوش دارند و سطح شنوایی بهتری نیز دارند.

صداهای بلند باعث التهاب محلی می‌شوند. گونه‌های اکسیژن فعال (ROS) در سلول‌های مو جمع می‌شوند و آن‌ها را خنثی می‌کنند. بدون این سلول‌های ریز، ما نمی‌توانیم صداها را انتخاب کنیم و کم‌شنوایی را تجربه می‌کنیم.

داروی اسپیوکا به طور مستقیم به جلوگیری از آسیب به سلول‌های مو کمک نمی‌کند. قرار گرفتن در معرض صداهای بلند نیز بر میکروبیوم روده تأثیر گذاشته و التهاب را در این سطح ترویج می‌کند. اسپیوکا میزان باکتری‌های بد را کاهش داد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مایکروسافت اندروید را برای کارمندان چینی خود ممنوع اعلام کرد!
سیگنال نامه پزشکیان به سیدحسن نصرالله
انتقاد از تصمیم جنجالی کویت در محدودیت برای عزاداران حسینی
حمایت از مقاومت با قدرت تداوم خواهد داشت
گفت‌وگوی تلفنی پوتین و پزشکیان درباره توسعه روابط ایران-روسیه
گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و پزشکیان درباره مسائل منطقه و جهان
ترامپ را دوباره شکست می‌دهم
حقوق بشر برای آمریکا استانداردی دوگانه دارد
ضرورت آموزش فنون معلمی در دستور کار دانشگاه‌ها
اینفوگرافیک/ کدام کشورها به رئیس‌جمهور منتخب تبریک گفتند؟
انتقاد از آموزش و پرورش و صداوسیما در توجه به آموزش ایمنی
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی انتخاب «مسعود پزشکیان» را تبریک گفت
صدور گذرنامه زیارتی برای اربعین در کمترین زمان
فقط دو ورزشگاه مطابق قوانین AFC هستند
انتشار فراخوان بخش بین‌الملل چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر
جلیلی با سرپرست ریاست جمهوری دیدار کرد
اجرای پویش آموزش همگانی شهر آماده به زودی در تهران
شناسایی یک مورد ابتلا به تب دنگی در قزوین
تبریک اعضای انجمن زنان مدیریت شهری کشور به رئیس جمهور منتخب
بایدن: من بهترین گزینه برای شکست ترامپ هستم!
تعویض پرده کعبه +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top