تاریخ انتشار: دوشنبه 1403/04/18 - 21:21
کد خبر: 510196

انتقاد از تصمیم جنجالی کویت در محدودیت برای عزاداران حسینی

 انتقاد از تصمیم جنجالی کویت در محدودیت برای عزاداران حسینی

تصمیم دولت کویت درخصوص برخی محدودیت‌ها برای عزاداران حسینی در ماه محرم باعث انتقاداتی از دولت این کشور شده است. ناظرین معتقدند این اقدامات در راستای تلاش دولت کویت در جهت افزایش محدودیت های اجتماعی صورت می پذیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، شبکه‌های اجتماعی در کویت در روزهای اخیر درپی تصمیم دولت این کشور در اعمال برخی محدودیت‌ها برای مراسم عزاداری در ماه محرم امسال شاهد بحث و جدل علیه این اقدام جنجالی بوده است. منتقدان دولت کویت با اشاره به بی‌سابقه بودن این محدودیت‌ها، تاکید دارندکه این اقدام در راستای تلاش دولت برای تسلط بر جامعه مدنی کویت صورت می پذیرد.

مخالفان تصمیم دولت کویت در شبکه‌های اجتماعی که بسیاری از آنان حتی از شیعیان این کشور نبودند، تاکید کردند که دولت بعد از بستن مجلس، دستگیری برخی منتقدان و روزنامه‌نگاران حالا به دنبال اعمال محدودیت در زندگی اقلیت‌های مذهبی در این کشور است.

وزارت کشور کویت جمعه گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که براساس تصمیم شورای وزیران، تکیه ها و مجالس عزاداری محرم در این کشور حق نصب پرچم، برپایی موکب و خارج شدن عزاداران در معابر عمومی را ندارند.

 انتقاد از تصمیم جنجالی کویت در محدودیت برای عزاداران حسینی

براساس این دستورالعمل، مسئولین تکیه‌های عزاداری در خصوص هرگونه تخلف و تخطی در اجرای فرامین مسئول می‌باشند. بهانه دولت کویت برای این محدودیت‌ها نگرانی از حملات تروریستی عنوان شده و این درحالی است که دست کم در 5 سال اخیر هیچ گزارشی دال بر تحرکات تروریستی در این کشور مشاهده نشده است.

همزمان با انتقادات از دستورالعمل صادره از وزارت کشور کویت برخی حساب‌های توئیتری اماراتی و عربستانی با انتشار مطالب فرقه‌گرایانه، از محدودیت‌های دولت کویت برای حسینیه‌ها تقدیر کردند.

همچنین روزنامه «العرب» که برخی منابع آنرا نزدیک به حاکم ابوظبی معرفی می کنند، در گزارشی به بازتاب پیام‌های فرقه گرایانه علیه شیعیان در کویت پرداخت و تصمیم دولت را گامی مثبت در جهت  اعمال قانون معرفی کرد.

کویت برخلاف برخی کشورهای منطقه برای دهه‌های متمادی همواره رویکردی معتدل و وحدت‌گرایانه در قبال شیعیان داشته و جامعه شیعه نیز همواره روابطی مستحکم با حاکمیت و خانواده حاکم این کشور به ویژه بعد از حمله صدام حسین به کویت در اوایل دهه 1990 داشته است.

«مشعل الاحمد الجابر الصباح»، امیر کویت 21 خرداد با صدور فرمانی پارلمان این کشور را به مدت 4 سال منحل و همزمان اجرای برخی مفاد قانون اساسی را نیز متوقف کرد. این درحالی بود که کویت تنها پارلمان دارای قدرت قانون گذاری در میان کشورهای شیخ نشین خلیج فارس را دارا بود و انتخابات در این کشور با مشارکت جدی همه جریانات و جناح های سیاسی کویتی برگزار می‌شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صنعت خودرو را باید از قیمت‌گذاری دستوری نجات دهیم
حمایت از مقاومت با قدرت ادامه می یابد
مایکروسافت اندروید را برای کارمندان چینی خود ممنوع اعلام کرد!
سیگنال نامه پزشکیان به سیدحسن نصرالله
انتقاد از تصمیم جنجالی کویت در محدودیت برای عزاداران حسینی
حمایت از مقاومت با قدرت تداوم خواهد داشت
گفت‌وگوی تلفنی پوتین و پزشکیان درباره توسعه روابط ایران-روسیه
گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و پزشکیان درباره مسائل منطقه و جهان
ترامپ را دوباره شکست می‌دهم
حقوق بشر برای آمریکا استانداردی دوگانه دارد
ضرورت آموزش فنون معلمی در دستور کار دانشگاه‌ها
اینفوگرافیک/ کدام کشورها به رئیس‌جمهور منتخب تبریک گفتند؟
انتقاد از آموزش و پرورش و صداوسیما در توجه به آموزش ایمنی
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی انتخاب «مسعود پزشکیان» را تبریک گفت
صدور گذرنامه زیارتی برای اربعین در کمترین زمان
فقط دو ورزشگاه مطابق قوانین AFC هستند
انتشار فراخوان بخش بین‌الملل چهل‌وسومین جشنواره فیلم فجر
جلیلی با سرپرست ریاست جمهوری دیدار کرد
اجرای پویش آموزش همگانی شهر آماده به زودی در تهران
شناسایی یک مورد ابتلا به تب دنگی در قزوین
تبریک اعضای انجمن زنان مدیریت شهری کشور به رئیس جمهور منتخب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top