تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/04/19 - 13:01
کد خبر: 510274

۵۷.۷ درصد هزینه جاری دولت از مالیات تامین می‌شود

۵۷.۷ درصد هزینه جاری دولت از مالیات تامین می‌شود

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت‌: ۵۷.۷ درصد هزینه جاری دولت از مالیات تامین می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  سید محمد هادی سبحانیان رئیس سازمان امور مالیاتی امروز در نشست افتتاح آرمایشگاه داده‌کاوی مالیاتی در سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی از ۳۰ درصد در آغاز دولت مردمی به ۴۱.۱ درصد رسیده است.وی گفت: سهم تامین هزینه جاری دولت از مالیات از ۴۱ درصد در ابتدای دولت ‌به ۵۷.۷ درصد رسیده است.

رئیس‌ سازمان امور مالیاتی اضافه کرد: شناسایی حساب‌های اجاره‌ای و ذینفعان واقعی، شناسایی شیوه‌های فرار مالیاتی، اعتبارسنجی اظهارنامه‌های مالیاتی، با استفاده از آزمایشگاه داده‌کاوی میسر شده تا شفافیت و پیش‌بینی‌پذیر شدن فعالیت‌های اقتصادی محقق شود.رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: درآمد مالیاتی در سال قبل ۱۰۸ درصد محقق شد که عمده آن از شناسایی مودیان جدید است.

به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی، در حال حاضر ۱۰ میلیون مؤدی اشخاص حقیقی هستند که سال گذشته ۸۸ درصد اظهارنامه آنها را بدون رسیدگی پذیرفتیم.رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: درآمد مالیاتی در سال قبل ۱۰۸ درصد محقق شد که عمده آن از شناسایی مودیان جدید است.مرتضی زمانیان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری نیز گفت: داده‌ها برای کشور ارزش اقتصادی ایجاد می‌کنند. داده‌های محبوس در نظام بروکراتیک اداری باید در اختیار نهادهای تصمیم‌گیر در عرصه اقتصادی قرار گیرد.

دسترسی نخبگان و دانشجویان به داده‌های مالیاتی از طریق آزمایشگاه داده‌کاوی مالیاتیاصغر افتخاری، رئیس دانشگاه امام صادق (ع) در آیین افتتاحیه آزمایشگاه داده‌کاوی مالیاتی گفت: وجود آزمایشگاهی که اجازه بدهد، نخبگان و دانشجویان به داده‌های مالیاتی دسترسی داشته باشند، به تغییر حکمرانی در این حوزه کمک می‌کند.

از شناسایی حساب‌های اجاره‌ای تا شناسایی فرارهای مالیاتی با استفاده از آزمایشگاه داد‌ه‌کاوی مالیاتیرئیس کل سازمان امور مالیاتی در آیین افتتاح آزمایشگاه داده‌کاوی مالیاتی گفت: شناسایی حساب‌های اجاره‌ای و ذینفعان واقعی، شناسایی شیوه‌های فرار مالیاتی، اعتبارسنجی اظهارنامه‌های مالیاتی، با استفاده از آزمایشگاه داده‌کاوی میسر شده تا شفافیت و پیش‌بینی‌پذیر شدن فعالیت‌های اقتصادی محقق شود.

آزمایشگاه داده‌کاوی مالیاتی، قدمی بزرگ در راستای هوشمندسازی نظام مالیاتیعبدوس، مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرایندهای مالیاتی در آیین افتتاح آزمایشگاه داده‌کاوی مالیاتی گفت: زیرساخت‌ها و بسترهای نرم‌افزاری لازم در راستای هوشمندسازی نظام مالیاتی از طریق آزمایشگاه داده‌کاوی مالیاتی مهیا شده است.

دسترسی نخبگان و دانشجویان به داده‌های مالیاتی با آزمایشگاه داده‌کاوی‌

در ادامه این مراسم، زمانیان رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری گفت که‌ داده‌ها برای کشور ارزش اقتصادی ایجاد می‌کنندt داده‌های محبوس در نظام بروکراتیک اداری باید در اختیار نهادهای تصمیم‌گیر در عرصه اقتصادی قرار گیرد.همچنین در ادامه مراسم، ‌افتخاری، رئیس دانشگاه امام صادق اظهار کرد: وجود آزمایشگاهی که اجازه بدهد نخبگان و دانشجویان به داده‌های مالیاتی دسترسی داشته باشند، به تغییر حکمرانی در این حوزه کمک می کند.‌

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اثرات پنهان و خاموش جنگ طولانی بر درون «اسرائیل»
شورای نگهبان نقش تعیین‌کننده‌ای در صیانت از قانون ایفا کرده است
حجت الاسلام جباری عمر خود را صرف ترویج معارف اهل بیت کرده است
بخشش قاتل به عشق امام حسین(ع)
سقوط مرگبار یک کارگر به چاهی در آزادراه تهران - شمال
تماس تلفنی نخست وزیر مالزی با رئیس جمهور منتخب
نرم‌افزارهای خطرناک تلفن همراه را بشناسید
دستگیری عامل ربودن کودک ۳ ساله در پارک شهر
افزایش قیمت سکه در بازار تهران
جنایت و نسل کشی در غزه بی سابقه است
نرخ گذاری بلیت هواپیما برای پروازهای اربعین
عربستان دیگر با ما نیست
چین بزرگترین تهدید برای آمریکا است
تصمیم عجیب یامال؛ ستاره بارسا شماره مسی را نخواست!
واکنش فدراسیون فوتبال به اعتراض پرسپولیس
از پرداخت وام اربعین چه خبر؟
اعلام حکم نهادهای رسمی علیه هیأت کرجی + جزئیات
عکس | مدافع تیم ملی به استقلال پیوست
کاهش اقبال بایدن در ایالت‌های کلیدی آمریکا
درخواست پرسپولیس درباره پرونده بیرانوند رد شد!
سهامداران عدالت بخوانند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top