تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/04/19 - 13:55
کد خبر: 510282

زلفی‌گل: دانشگاه پیشرو و مرجع، دغدغه شهید رئیسی بود

زلفی‌گل: دانشگاه پیشرو و مرجع، دغدغه شهید رئیسی بود

وزیر علوم تحقیقات و فناوری مطرح کرد: شهید رئیسی همیشه به ما تاکید می‌کردند که تلاش کنید دانشگاه‌های ما پیشرو باشند به جای دانشگاه‌های پیرو و به بحث مرجعیت علمی عنایت ویژه‌ای داشتند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در حاشیه دیدار اعضای هیئت دولت سیزدهم با رهبر انقلاب در گفت‌وگو با رسانه KHAMENEI.IR گفت: جناب آقای دکتر رئیسی یک پهلوان سیاسی بود و بین پهلوان و قهرمان تفاوت وجود دارد؛ قهرمان کسی است که در رقابت‌هایی که شرکت می‌کند به عنوان مثال رقابت‌های انتخاباتی، تلاش می‌کند به طرق مختلفی برنده شود؛ ولی پهلوان کسی است که در رقابت شرکت می‌کند ولی رعایت اصول اخلاقی، انصاف، مروت، وجدان و علی الخصوص تقوای سیاسی را می‌کند و سعی می‌کند آنطور در میدان رقابت برنده شود.

وی افزود: جناب آقای دکتر رئیسی در عرصه ملی و در عرصه بین المللی رفتارش یک رفتار پهلوانانه بود آن هم پهلوان سیاسی و سعی می‌کرد که در تمامی شئون، فرهنگی، علمی، اقتصادی و اجتماعی تقوای سیاسی را رعایت کند و خستگی‌ ناپذیری شهید رئیسی عزیز واقعاً زبانزد است.

زلفی‌گل ادامه داد: بنده فکر می‌کنم (شهید رئیسی) به عنوان یک اسطوره خدمت در تاریخ کشور ما جاودانه و ماندگار خواهد بود؛ نه پنجشنبه، جمعه و نه تعطیلات _تا پاسی از شب کار می‌کرد و سعی می‌کرد که ارتباط مستقیمی با اقشار مختلف داشته باشد.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری  تصریح کرد: به عنوان مثال در حوزه مسئولیتی بنده که وزارت علوم تحقیقات و فناوری بود به طور میانگین هر ماه یک جلسه با زیر مجموعه‌های وزارت علوم ( تشکل‌های دانشجویی، شرکت‌های دانش بنیان، دانشمندان برجستهظ، استادان نمونه و دانشجویان نمونه، شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری و بازدید از وزارت علوم داشتند و به طور میانگین هر ماه یک جلسه به وزارت علوم تحقیقات و فناوری اختصاص می‌دادند و وقت ویژه را می‌گذاشتند.

وی مطرح کرد: مخصوصاً در سفرهای استانی سعی می‌کردند که حتماً از یک پارک علم و فناوری و دانشگاه دیدن کنند، یا اگر زیر ساخت‌های در دانشگاه ها فراهم بود شورای اداری آن استان را در دانشگاه برگزار کند؛ در سفر استانی اگر مناسبتی بود به عنوان مثال بزرگداشت روز معلم و دانشجو سعی می‌کردند آن مراسم را به جای اینکه همواره در تهران برگزار شود در شهرستان‌ها برگزار کنند.

زلفی گل یادآور شد: علاقه ویژه‌ای به بحث علم و فناوری و پارک‌های علم و فناوری داشتند و همیشه به ما تاکید می‌کردند که تلاش کنید دانشگاه‌های ما پیشرو باشند به جای دانشگاه‌های پیرو و به بحث مرجعیت علمی عنایت ویژه‌ای داشتند.

وی خاطرنشان کرد: ما هم سعی می‌کردیم که منویات ایشان را عملیاتی کنیم و پیش ببریم؛ این سید شهید اسطوره اخلاق و ایمان و تقوا بودند و بنده فکر می‌کنم که مردم عزیز ما نیز در شأن ایشان در تشییع پیکر پاک ایشان حضور پیدا کردند و ماندگار شدند و ایشان همچون شهید رجایی و شهید بهشتی در قلب و ذهن هم مردم ما و هم تاریخ کشورمان  ماندگار شدند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سامانه‌ای برای گزارش‌دهی امنیت سایبری با دقت ۹۴ درصد
حجم تردد زائران از مرز خسروی محرم امسال ۲ برابر افزایش یافت
مسؤول عملیات دوگانه در «رمله» اشغالی مشخص شد
علی باقری عازم نیویورک شد
اظهارات جدید ترامپ پس از سوءقصد نافرجام به جانش
گیاهی که تپش قلب را بسرعت پایین می‌آورد
بلیت قطار گران شد؟
ویژگی‌های حضرت عباس(ع) در کلام معصومین
سهم ۴۰ درصدی آموزش‌ مهارتی از آموزش عالی
صدور گذرنامه اربعین تنها با ۶۵ هزار تومان
تأکید رئیس‌جمهور منتخب بر جایگاه ویژه سپاه در پاسداری از انقلاب
سخنرانی شهید رئیسی درباره روز تاسوعا +فیلم
یک وسیله مشکوک دیگر از خانه عامل سوءقصد به ترامپ کشف شد
۵ فرمانده ارشد نظامی به پزشکیان در خصوص امنیت ایران چه گفتند؟
فرمانده ای اسرارآمیز و افسانه ای که بارها اسرائیل را شکست داده است
آرژانتین در شب گریه های تلخ مسی قهرمان شد
کدام ویتامین موجب چاقی صورت می‌شود؟
پزشکیان در هیئت ریحانه النبی امامزاده صالح تجریش
دیدار مهم فرمانده کل با رئیس جمهور منتخب
یمن کشتی اسرائیلی MSC UNIFIC را زد + جزئیات
تعطیلی برج میلاد در تاسوعا و عاشورا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top