تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/04/19 - 18:03
کد خبر: 510294

خبرهای محرمی مدیر بنیاد رودکی در برج آزادی

خبرهای محرمی مدیر بنیاد رودکی در برج آزادی

آیین افتتاحیه «سوگواره هنر عاشورایی» روز سه شنبه دوازدهم تیر با حضور تعدادی از هنرمندان عرصه‌های مختلف و مدیران فرهنگی در مجموعه برج آزادی تهران برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی تهران عصر روز سه شنبه نوزدهم مهر ماه با برگزاری مراسم افتتاحیه «سوگواره هنر عاشورایی» میزبان تعدادی از هنرمندان عرصه های مختلف و مدیران فرهنگی بود.

محمداله یاری مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی پس از پایان بازدید خود از «سوگواره هنر عاشورایی» در جمع خبرنگاران توضیح داد: براساس برنامه ریزی های انجام گرفته مجموعه برج آزادی هم زمان با فرا رسیدن دهه اول محرم میزبان مخاطبان و شهروندان عزیز تهرانی با برگزاری سوگواره هنری عاشورا است.

در این راستا مجموعه فعالیت های فرهنگی هنری از قومیت های مختلف ایران عزیز در قالب آثار نمایشگاهی، نمایشی و موسیقایی در گالری‌ها و تالارهای مختلف برج آزادی اجرا می شود که به اعتقاد من دربرگیرنده جذابیت ها و تفاوت هایی است که می تواند فضای جالب توجهی را در این ایام عزیز برای سوگواران حضرت سیدالشهدا (ع) رقم بزند.

وی افزود: یکی از ویژگی های این رویداد هنری حضور توامان هنرمندان بزرگسال و کودک و نوجوانی است که تلاش می کنند آثار خود را در بخش های مختلف ارائه دهند. فعالیت هایی که به نوعی ادامه دهنده بخشی از برنامه هایی است که بنیاد فرهنگی هنری رودکی برای این ایام عزیز در مجموعه های تحت پوشش خود تدارک دیده است.

چرا که ما علاوه بر اجرای این برنامه ها در برج آزادی ویژه برنامه هایی را نیز در پهنه رودکی در نظر گرفته ایم که عمده آنها مشتمل بر اجرای آثار نمایشی است. مسیری که تصمیم داریم به یاری خداوند آن را در ایامی غیر از دهه اول محرم نیز ادامه دهیم تا بتوانیم به واسطه تلاش هنرمندان شریف این سرزمین و همراهی همکارانم در بنیاد رودکی سهمی در خدمت رسانی به عزاداران و سوگواران حضرت سید الشهدا (ع) داشته باشیم.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی در تشریح دیگر اقدامات این مجموعه طی ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) تصریح کرد: علاوه بر برگزاری مجالس شبیه خوانی که این شب ها در پهنه رودکی برگزار می شود، ما این آمادگی را داریم که بخش هایی از رویداد «سوگواره هنر عاشورایی» را در پهنه رودکی نیز اجرا کنیم.

این در حالی است که برنامه ریزی برای اجرای آثار نمایشی در تالار وحدت، اجرای چند مجلس روضه خوانی به شیوه قدیم از جمله آیین چهارپایه خوانی و رایزنی با چند هنرمند فعال حوزه موسیقی برای اجرای چند برنامه موسیقایی مرتبط با ایام سوگواری شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) از دیگر برنامه های ما در روزهای آینده است.

اله یاری در بخش پایانی صحبت های خود از برگزاری یک نمایشگاه مهم با موضوع نمایش ادوات قدیمی و تاریخی هنر تعزیه در برج آزادی تهران طی روزهای آینده با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی خبر داد. اجرای چند برنامه نمایشی، مرثیه خوانی، پرده خوانی، کارگاه های هنری از جمله بخش های مختلف مراسم افتتاحیه را تشکیل می داد.

«سوگواره هنر عاشورایی» رویدادی مشتمل بر فعالیت تعدادی از هنرمندان در حوزه های پوستر، عکس، نقاشی، اینفوگرافیک و نمایش است که طی روزهای ۱۹ تیر تا ۱۴ شهریور سال جاری در مجموعه برج آزادی تهران میزبان مخاطبان است.

بنیاد فرهنگی هنری رودکی، حوزه هنری انقلاب اسلامی، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از جمله مجموعه هایی هستند که در برگزاری این رویداد مشارکت دارند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران عزادار سومین اختر تابناک آسمان ولایت
طلای جهانی در انتظار رکوردی دیگر
حرم مطهر رضوی غرق در غم و اندوه است
کنعانی: ما ملت امام حسینیم
قول طلای قهرمان پارالمپیک توکیو در پاریس
چگونه شبکه بانکی کشور به ناترازی رسید؟
حزب‌الله لبنان شهادت یکی از اعضای خود را تایید کرد
۳۲۰ تن طی حملات ۴۸ ساعت گذشته رژیم صهیونستی به شهادت رسیدند
حمله به موکب عزاداران حسینی در عمان
بارندگی شدید در افغانستان ده ها کشته و زخمی برجای گذاشت
تهدید رشد سریع هوش مصنوعی برای اقتصاد آمریکا
موشک باران شمال سرزمین‌های اشغالی از سوی حزب‌الله لبنان
شرایط قابل قبول برای هوای پایتخت
ترامپ رسما نامزد جمهوری‌خواهان شد و معاون خود را معرفی کرد
بایدن: در دومین مناظره شرکت می‌کنم/ ترامپ تهدیدی برای دموکراسی است
سامانه‌ای برای گزارش‌دهی امنیت سایبری با دقت ۹۴ درصد
حجم تردد زائران از مرز خسروی محرم امسال ۲ برابر افزایش یافت
مسؤول عملیات دوگانه در «رمله» اشغالی مشخص شد
علی باقری عازم نیویورک شد
اظهارات جدید ترامپ پس از سوءقصد نافرجام به جانش
گیاهی که تپش قلب را بسرعت پایین می‌آورد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top