تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/04/19 - 18:10
کد خبر: 510297

کربی:

آمریکا با تغییر رئیس جمهور پای مذاکره با ایران نمی‌آید

 آمریکا با تغییر رئیس جمهور پای مذاکره با ایران نمی‌آید

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به پیروزی پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران و در پاسخ به امکان ازسرگیری مذاکرات گفت: ما فقط بر اساس این واقعیت که آنها رئیس جمهور جدیدی را انتخاب کرده‌اند، تمایلی به بازگشت به میز مذاکره با ایران نداریم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»،  جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در واکنش به پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران و در پاسخ به این سوال که آیا ایالات متحده آماده از سرگیری مذاکرات هسته‌ای با ایران است، گفت: «خیر».

کربی که کشورش بزرگترین حامی رژیم صهیونیستی در حملات علیه مردم بی‌دفاع غزه است، مدعی شد: آنها (ایران) همچنان به حمایت از گروه‌های تروریستی مانند حماس و حزب‌الله ادامه می‌دهند. آنها همچنان در حال حمایت از حوثی‌ها هستند، حال آنکه حوثی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ حمله می‌کنند.

او در ادامه بدون اشاره به پشتیبانی تسلیحاتی و سیاسی آمریکا از رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن بیش از 38 هزار فلسطینی در غزه، با تکرار ادعاهای پیشین مقامات آمریکایی گفت:‌ آنها همچنان در حال تامین پهپاد و فناوری هواپیماهای بدون سرنشین و تخصص هواپیماهای بدون سرنشین برای روس‌ها هستند تا روس‌ها بتوانند به کشتن اوکراینی‌های بی‌گناه ادامه دهند.

کربی همچنین گفت: ما فقط بر اساس این واقعیت که آنها رئیس جمهور جدیدی را انتخاب کرده‌اند، تمایلی به بازگشت به میز مذاکره با ایران نداریم. نظاره‌گر این هستیم که این مرد چه خواهد کرد. با این حال، ما انتظار هیچ تغییری را در رفتار ایرانیان نداریم.

سخنان مقامات آمریکا در واکنش به انتخاب مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران در حالی است که روز گذشته مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب کشورمان در پیامی با تقدیر از سیدحسن نصرالله، تاکید کرد: حمایت از مقاومت با قدرت تداوم خواهد داشت.

وی در این پیام نوشت: جمهوری اسلامی ایران همواره پشتیبان مقاومت مردم منطقه در مقابل رژیم نامشروع صهیونیستی بوده است. حمایت از مقاومت ریشه در سیاست‌های اصولی نظام جمهوری اسلامی ایران، آرمان‌های امام راحل(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری دام‌ظله العالی داشته و با قدرت تداوم خواهد داشت.

پزشکیان افزود: اطمینان دارم جنبش‌های مقاومت در منطقه اجازه نخواهند داد این رژیم به سیاست‌های جنگ‌افروزانه و جنایتکارانه خود علیه مردم مظلوم فلسطین و دیگر ملت‌های منطقه ادامه دهد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران عزادار سومین اختر تابناک آسمان ولایت
طلای جهانی در انتظار رکوردی دیگر
حرم مطهر رضوی غرق در غم و اندوه است
کنعانی: ما ملت امام حسینیم
قول طلای قهرمان پارالمپیک توکیو در پاریس
چگونه شبکه بانکی کشور به ناترازی رسید؟
حزب‌الله لبنان شهادت یکی از اعضای خود را تایید کرد
۳۲۰ تن طی حملات ۴۸ ساعت گذشته رژیم صهیونستی به شهادت رسیدند
حمله به موکب عزاداران حسینی در عمان
بارندگی شدید در افغانستان ده ها کشته و زخمی برجای گذاشت
تهدید رشد سریع هوش مصنوعی برای اقتصاد آمریکا
موشک باران شمال سرزمین‌های اشغالی از سوی حزب‌الله لبنان
شرایط قابل قبول برای هوای پایتخت
ترامپ رسما نامزد جمهوری‌خواهان شد و معاون خود را معرفی کرد
بایدن: در دومین مناظره شرکت می‌کنم/ ترامپ تهدیدی برای دموکراسی است
سامانه‌ای برای گزارش‌دهی امنیت سایبری با دقت ۹۴ درصد
حجم تردد زائران از مرز خسروی محرم امسال ۲ برابر افزایش یافت
مسؤول عملیات دوگانه در «رمله» اشغالی مشخص شد
علی باقری عازم نیویورک شد
اظهارات جدید ترامپ پس از سوءقصد نافرجام به جانش
گیاهی که تپش قلب را بسرعت پایین می‌آورد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top