تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/04/24 - 09:37
کد خبر: 510734

نظرسنجی‌های قبل از ترور ترامپ چه می‌گفتند؟

نظرسنجی‌های قبل از ترور ترامپ چه می‌گفتند؟

چندین تحلیلگر سیاسی به شبکه خبری الجزیره گفته‌اند که ترور ناکام دونالد ترامپ احتمالا منجر به افزایش حمایت از این رئیس‌جمهور سابق آمریکا خواهد شد. پیش از این، رقابت‌ها شانه به شانه پیش می‌رفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در شرایطی که چند ماه تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است، ترور نافرجام «دونالد ترامپ» در کمپین انتخاباتی او در پنسیلوانیا موجی از رعب و وحشت را در سراسر آمریکا ایجاد کرد؛ حمله‌ای که در داخل و خارج محکوم شد و احتمالا موجب افزایش حمایت‌ها از این نامزد جمهوری‌خواه شود.

این حمله می‌تواند تفاوتی در ماه نوامبر ایجاد کند، چرا که نظرسنجی‌های جدید حاکی از حاشیه امتیازهای بسیار کم میان «جو بایدن» رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا و ترامپ در ایالت‌های کلیدی و حساس در هفته‌های اخیر است.

ترامپ همچنین با عملکرد ضعیف بایدن در مناظره در ماه گذشته کمی مورد توجه قرار گرفته است، گرچه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که پیامدها در میان رای‌دهندگان نسبتا کم بوده است.

نظرسنجی ان‌پی‌آر، پی‌بی‌اس نیوز آور، ماریست که روز پنجشنبه منتشر شد، نشان داد که این ۲ نامزد از نظر آماری در سطح ملی با هم برابر هستند و بایدن با ۵۰ درصد برتری نسبت به ترامپ ۴۸ درصد پیشی گرفت. این نظرسنجی نشان داد که هیچ نامزد بالقوه دموکرات دیگری در حال حاضر بهتر از بایدن در برابر ترامپ عمل نمی‌کند.

همچنین طبق نتایج نظرسنجی جدیدی، دو سوم از آمریکایی‌ها از جمله اکثر حامیان «جو بایدن» می‌گویند که او باید از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کند و هم‌چنین ۸۵ درصد معتقدند که رئیس‌جمهور کنونی آمریکا برای دومین دوره ریاستش «بسیار پیر» است.

عملکرد ضعیف بایدن در اولین مناظره انتخاباتی جنجال‌های فراوانی را تا این لحظه به همراه داشته است. بسیاری از رسانه‌ها، هم‌حزبی‌هایش و شخصیت‌های برجسته آمریکایی که خواستار پیروزی حزب دموکرات هستند، از بایدن خواسته‌اند تا از رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۴ کنار برود؛ درخواستی که جو بایدن فعلا با آن موافقت نکرده است و ظاهرا قصد رقابت با ترامپ را دارد.

نتایج نظرسنجی ای‌بی‌سی نیوز، واشنگتن پست و ایپسوس هم نشان می‌دهد که اگر انتخابات ریاست‌جمهوری همین امروز برگزار شود، ۴۶ درصد آمریکایی‌ها به بایدن و ۴۷ درصد آنها به ترامپ رای خواهند داد و اگر بر فرض مثال، بایدن کناره‌گیری کند و «کامالا هریس» معاونش به جای او در رقابت‌های انتخاباتی شرکت کند، ۴۹ درصد به هریس و ۴۶ درصد به ترامپ رای می‌دهند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران عزادار سومین اختر تابناک آسمان ولایت
طلای جهانی در انتظار رکوردی دیگر
حرم مطهر رضوی غرق در غم و اندوه است
کنعانی: ما ملت امام حسینیم
قول طلای قهرمان پارالمپیک توکیو در پاریس
چگونه شبکه بانکی کشور به ناترازی رسید؟
حزب‌الله لبنان شهادت یکی از اعضای خود را تایید کرد
۳۲۰ تن طی حملات ۴۸ ساعت گذشته رژیم صهیونستی به شهادت رسیدند
حمله به موکب عزاداران حسینی در عمان
بارندگی شدید در افغانستان ده ها کشته و زخمی برجای گذاشت
تهدید رشد سریع هوش مصنوعی برای اقتصاد آمریکا
موشک باران شمال سرزمین‌های اشغالی از سوی حزب‌الله لبنان
شرایط قابل قبول برای هوای پایتخت
ترامپ رسما نامزد جمهوری‌خواهان شد و معاون خود را معرفی کرد
بایدن: در دومین مناظره شرکت می‌کنم/ ترامپ تهدیدی برای دموکراسی است
سامانه‌ای برای گزارش‌دهی امنیت سایبری با دقت ۹۴ درصد
حجم تردد زائران از مرز خسروی محرم امسال ۲ برابر افزایش یافت
مسؤول عملیات دوگانه در «رمله» اشغالی مشخص شد
علی باقری عازم نیویورک شد
اظهارات جدید ترامپ پس از سوءقصد نافرجام به جانش
گیاهی که تپش قلب را بسرعت پایین می‌آورد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top