تاریخ انتشار: سه شنبه 1403/04/26 - 09:20
کد خبر: 510853

۳۲۰ تن طی حملات ۴۸ ساعت گذشته رژیم صهیونستی به شهادت رسیدند

۳۲۰ تن طی حملات ۴۸ ساعت گذشته رژیم صهیونستی به شهادت رسیدند

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه اعلام کرد که طی ۴۸ ساعت گذشته ۳۲۰ تن از شهروندان فلسطینی به شهادت رسیدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه اعلام کرد پیکر شماری از شهدا و مجروحان در نتیجه استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح‌های ممنوعه سوخته شده بود.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، طبق برآوردهای پزشکی، تسلیحات مورد استفاده ارتش صهیونیستی، موجب بروز سوختگی درجه ۳ در بدن شهدا و مجروحان فلسطینی شده است که نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی از تسلیحات ممنوعه همانند بمب‌های حرارتی در این حمله استفاده کرده است. این تسلیحات حامل مواد شیمیایی مخربی هستند که با تخریب پوست، باعث سوختن گوشت بدن غیرنظامیان می‌شوند و مجروحان این حملات از درد شدید به دلیل سوختگی رنج می‌برند.

این دفتر همچنین اعلام کرد: این سلاح‌ها شامل موشک‌ها و بمب‌هایی است که بیشتر آنها ساخت آمریکاست و به عنوان سلاح حرارتی و شیمیایی شناخته می‌شوند که طبق قوانین بین‌المللی سلاح ممنوعه بوده و نباید علیه انسان استفاده شود.

براساس گزارش دفتر دولتی غزه، اینگونه سلاح‌ها به بافت‌های بدن آسیب شدیدی وارد می‌کند و درد بسیار شدید و جراحت‌های سنگینی به همراه دارد و درد برخی از آنها نیز به قدری شدید است که در ۲۴ ساعت یا کمتر باعث مرگ بیمار می‌شود.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی غزه از تمامی کشورهای جهان خواست که ارتکاب چنین جنایت‌ها علیه غیرنظامیان را محکوم کرده و سران رژیم صهیونیستی را بازخواست و در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه کنند.

این دفتر در پایان ضمن محکوم کردن جنایت‌ها علیه بشریت که اشغالگران در حق غیرنظامیان، کودکان و زنان مرتکب می‌شوند، دولت آمریکا را مسؤول حقوقی و قانونی این اقدامات دانست که انواع سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی را در اختیار اشغالگران صهیونیست قرار داده‌اند.

با ادامه حملات زمینی، دریایی و هوایی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که از تاریخ ۷ اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شده است، ده‌ها هزار نفر از شهروندان فلسطینی شهید، مجروح و یا مفقود شده‌اند و نزدیک به ۲ میلیون نفر هم از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.

علاوه بر این، ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه نیز در جریان این جنگ تخریب شده است و محاصره شدید و بحران انسانی در کنار گرسنگی بی سابقه زندگی ساکنان این منطقه را تحت الشعاع قرار داده است.

وزارت بهداشت فلسطین پیشتر اعلام کرد از ابتدای آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه (۱۵ مهرماه) تاکنون ۳۸ هزار و ۶۶۴ فلسطینی شهید و ۸۹ هزار و ۹۷ فلسطینی دیگر نیز زخمی شده‌اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران عزادار سومین اختر تابناک آسمان ولایت
طلای جهانی در انتظار رکوردی دیگر
حرم مطهر رضوی غرق در غم و اندوه است
کنعانی: ما ملت امام حسینیم
قول طلای قهرمان پارالمپیک توکیو در پاریس
چگونه شبکه بانکی کشور به ناترازی رسید؟
حزب‌الله لبنان شهادت یکی از اعضای خود را تایید کرد
۳۲۰ تن طی حملات ۴۸ ساعت گذشته رژیم صهیونستی به شهادت رسیدند
حمله به موکب عزاداران حسینی در عمان
بارندگی شدید در افغانستان ده ها کشته و زخمی برجای گذاشت
تهدید رشد سریع هوش مصنوعی برای اقتصاد آمریکا
موشک باران شمال سرزمین‌های اشغالی از سوی حزب‌الله لبنان
شرایط قابل قبول برای هوای پایتخت
ترامپ رسما نامزد جمهوری‌خواهان شد و معاون خود را معرفی کرد
بایدن: در دومین مناظره شرکت می‌کنم/ ترامپ تهدیدی برای دموکراسی است
سامانه‌ای برای گزارش‌دهی امنیت سایبری با دقت ۹۴ درصد
حجم تردد زائران از مرز خسروی محرم امسال ۲ برابر افزایش یافت
مسؤول عملیات دوگانه در «رمله» اشغالی مشخص شد
علی باقری عازم نیویورک شد
اظهارات جدید ترامپ پس از سوءقصد نافرجام به جانش
گیاهی که تپش قلب را بسرعت پایین می‌آورد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top