تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/04/27 - 09:05
کد خبر: 510873

هشدار باقری درباره ماجراجویی جدید اسرائیل

هشدار باقری درباره ماجراجویی جدید اسرائیل

سرپرست وزارت خارجه ایران به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه ماجراجویی جدید در منطقه هشدار داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه ایران عصر سه شنبه به وقت محلی پس از دیدار با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در جمع خبرنگاران در باره این دیدار افزود: ایران و روسیه دو همسایه با روابط و مناسبات متنوع و متعدد هستند. لذا همواره ما به گفتگو و تعامل و رایزنی با یکدیگر درباره هم مسائل دوجانبه و هم موضوعات مورد علاقه دو کشور در سطح منطقه ای و بین المللی نیاز داریم.

سرپرست وزارت خارجه ایران اضافه کرد: در این دیدار هم، ابتدا آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه به ویژه در عرصه اقتصادی را مرور کردیم و سپس به موضوعات مورد علاقه دو کشور در عرصه منطقه ای و مسائل مهم بین المللی به ویژه موضوع جنایت و نسل کشی صهیونیست ها در غزه و راههای توقف هر چه سریعتر و بدون قید و شرط نسل کشی و جنایت صهیونیست ها در غزه پرداختیم.

باقری ادامه داد: وزیر خارجه روسیه از دیدگاههایی که جمهوری اسلامی ایران در نشست امروز (سه شنبه) شورای امنیت درباره چندجانبه گرایی مطرح شده بود، استقبال کردند و ما همینطور در نشست روز چهارشنبه شورای امنیت در موضوع فلسطین هم مشارکت خواهیم داشت و دیدگاهها و مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره مهمترین موضوع جهان امروز و جنایتی که صهیونیست ها در غزه انجام می دهند، به تفصیل و تشریح بیان خواهیم کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ سوالی درباره تنش ها میان اسرائیل و حزب الله لبنان و ادعاهای رژیم اسرائیل و نیز واکنش جمهوری اسلامی ایران گفت:« این تجربه‌ی ثابت شده است، هر چه که صهیونیست ها بیشتر در منطقه تنش آفرینی کنند و بیشتر جنایت انجام دهند، خودشان را در باتلاق تهدیدات و مخاطرات جدی تر فرو می برند.»

باقری تاکید کرد: «لبنان زنده کننده شکست های تاریخی برای صهیونیست ها است چه در سال ۲۰۰۰ و چه ۲۰۰۶. لذا، لبنان قطعا جهنم بی بازگشت برای صهیونیست ها خواهد بود.»

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: «صهیونیست ها نمی توانند شکست های غزه را با توسعه جنگ افروزی در دیگر مناطق در سطح منطقه جبران کنند بلکه بیشتر خود را در باتلاق مخاطرات بسیار جدی تر فرو می برند.»

باقری در پاسخ به سوال دیگری درباره پیگیری موضوع ترور سردار قاسم سلیمانی که به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا صورت گرفت، نیز گفت: «جمهوری اسلامی ایران موضوع ترور سردار سلیمانی را از طریق چارچوب های حقوقی بین المللی مورد پیگیری قرار داده و همچنان در دستور کار خودش دارد. جنایت ترور سردار سلیمانی در دادگاههای داخلی ایران هم در دستور کار و مورد پیگیری است.»

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زمین شماره ۲ آزادی در اختیار استقلال قرار گرفت
تسهیلات بورسیه دستیاری پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اعلام شد
جزئیات پذیرش دستیارتخصصی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
طر احی ویلا، مراحل طراحی و ۱۰ نکته مهم آن
مرحله نخست واریز وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان در روزهای آینده +جزئیات
روند کاهشی نرخ بیکاری در ۱۹ استان کشور
استخراج بیت کوین در ایران: فرصت یا تهدید؟
آغاز مراسم «رکضه طویریج» در کربلای معلی +فیلم
وزیر ارشاد: هیچ انتصاب جدیدی در وزارت ارشاد صورت نگرفته است
ایلوما پرایم استار دریفت: تجربه‌ای بی‌نظیر از لذت سیگار کشیدن
وزیر نفت: مشکلی در تأمین سوخت پایدار نداریم
نحوه انتخاب بهترین قالیشویی
خزعلی: بیش از ۲۰ اقدام جدید در دولت سیزدهم برای زنان انجام شد
کلید اولیه سوالات نوبت دوم کنکور سراسری منتشر شد
سامانه فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم پزشکی تغییر کرد
کاهش تقاضا در چین نفت را ۸۳ دلاری کرد
شاخص بورس تهران ۱۵۵۷ واحد افزایش یافت
اسلامی: سه سایت پرتودهی مردادماه افتتاح می‌شوند
دهقانی فیروزآبادی: سازمان هوش مصنوعی دولتی نخواهد بود
مدال‌آوران المپیک از فدراسیون‌های جهانی چقدر پاداش می‌گیرند؟
پیک رو‌ی پیک
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top