تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/04/27 - 09:48
کد خبر: 510892

انتخاب رشته در پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی آغاز شد

انتخاب رشته در پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی آغاز شد

انتخاب رشته محل در پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی از امروز ۲۷ تیرماه آغاز شد و داوطلبان مجاز تا اول مردادماه فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انتخاب رشته محل در پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی از صبح امروز چهارشنبه ۲۷ تیرماه آغاز شده است و داوطلبان مجاز به مدت ۵ روز فرصت دارند تا ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه اول مردادماه ۱۴۰۳ نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

کارنامه حاوی نمره و رتبه داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی سه شنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۳ منتشر شده بود. دفترچه انتخاب رشته حاوی ظرفیت پذیرش و سایر شرایط و مقررات همزمان با انتخاب رشته در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی فعال شده است.

از طریق سامانه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرس sanjeshp.ir قابل رویت است. داوطلبان می توانند با وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه و دریافت کد یک بار رمز، کارنامه
خود را مشاهده کنند.

کارنامه حاوی اطلاعات ورودی داوطلب و سهمیه ها بر اساس بررسی مدارک، نمره کل از ۶۰۰ و رتبه کل بر اساس نمره کل از ۶۰۰ و سایر رتبه ها در هر سهمیه است.

الف: سهمیه

هرگونه مغایرت بین سهمیه انتخاب شده توسط داوطلب در فرم ثبت نام با سهمیه درج شده بر روی کارنامه حاصل بررسی مدارک و براساس مستندات ارسال شده از سوی داوطلب است.

سهمیه ایثارگران توسط ارگان های مربوطه تایید یا رد شده است و مرکز سنجش در این مورد هیچگونه مسؤولیتی ندارد.

ب: نمره کل از ۶۰۰

برای هر شرکت کننده نمره کل از ۶۰۰ درج شده است، برای هر پاسخ صحیح سه نمره ثابت و برای هر پاسخ غلط یک نمره منفی در نظر گرفته شده است و از مجموع این نمرات، نمره کل بدست آمده است که در کارنامه درج شده است. داوطلب می تواند با ملاحظه پاسخنامه خود که در سایت آمده است و با توجه به کلید نهایی این نمره را محاسبه کند.

آن دسته از داوطلبان که حداقل نمره ۱۵۰ را کسب کرده باشند، اجازه انتخاب رشته خواهند داشت. تبصره: کسب نمره حد نصاب برای کلیه سهمیه ها، تابع مقررات مربوط به خود است.

ج: رتبه در سهمیه های تایید شده از جمله رزمندگان و ایثارگران ۲۵ درصد، رزمندگان و ایثارگران ۵ درصد، بومی مناطق محروم کل و استانی در کارنامه درج شده است.

د: کسانی که سهمیه آنها مورد تایید ارگان های مربوطه قرار نگرفته است، در کارنامه آنها این موضوع درج شده است که «سهمیه شما مورد تایید نمیباشد.»

اولویت و نحوه پذیرش:

پذیرش دستیار با رعایت مقررات پذیرش و سهمیه های اعلامی با اولویت های زیر انجام می شود:

الف - نمره آزمون پذیرش دستیاری

ب - اولویت انتخاب رشته - محل

در مورد داوطلبانی که نمرات آزمون پذیرش دستیاری و اولویت انتخاب رشته-محل یکسان باشد، نمره آزمون جامع پیش کارورزی و سپس معدل کل دوره پزشکی عمومی بدون احتساب معدل دوره کارورزی ملاک عمل خواهد بود. (مصوب پنجاه و سومین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی)

نکات مهم در مورد پذیرش

شرایط پذیرش در رشته طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی ارتش: ظرفیت رشته تخصصی طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی ارتش برای همه داوطلبان قابل انتخاب است.

شرایط بورسیه سپاه پاسداران در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج): شرایط بورسیه سپاه پاسداران در صفحه ۲۱ دفترچه راهنمای آزمون پذیرش دستیار تخصصی به طور مفصل ذکر شده است. اسامی متقاضیان به دانشگاه معرفی شده است. انتخاب کنندگان این رشته- محل ها به جنسیت در پذیرش توجه کنند.

در این دوره کلیه شرکت کنندگان آزمون پذیرش دستیار تخصصی که در استخدام رسهمی، پیمانی سازمانها، وزارت خانه ها، نهادها و یا کادر نیروهای مسلح قرار ندارند مجاز به انتخاب رشته_ محل های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) به منظور پذیرش به صورت بورسیه هستند.

شرایط پذیرش در رشته پزشکی قانونی: سن زیر ۴۰ سال( به استثناء کارکنان سازمان پزشکی قانونی کشور). دارا بودن شرایط عمومی استخدام در دستگاه های دولتی. عدم رابطه استخدامی با دیگر دستگاه های اجرایی (به استثناء سازمان پزشکی قانونی کشور). تعهد به انجام خدمات قانونی برابر با دوران تحصیل در محل های مورد نیاز سازمان پزشکی قانونی کشور.

- انتخاب نهایی دستیاران از میان حایزین رتبه های برتر آزمون دستیاری در این رشته به میزان سه برابر ظرفیت اعلام شده از طریق مصاحبه علمی و تخصصی توسط سازمان پزشکی قانونی کشور بعمل خواهد آمد.

تعهدات مناطق محروم:

جدول لیست نیاز دانشگاه های علوم پزشکی در هر رشته جهت سپردن تعهد به مناطق محروم استانهای محل استقرار آن دانشگاه ها آورده شده است. جهت انتخاب رشته محل باید علاوه بر انتخاب رشته، دانشگاه محل تعهد مبتنی بر استان محل تعهد انتخابی در فرم تقاضانامه نیز مشخص شود. سایر موارد در دفترچه درج شده است. انتقال و تغییر محل تعهدات ممنوع است.

انتخاب رشته – محل:

داوطلبان می توانند براساس ضوابط و همچنین با توجه به مندرجات راهنمای آزمون پنجاه و یکمین دوره و نیز مندرجات دفترچه راهنما، حداکثر تا ۱۰۰ رشته – محل براساس جداول مربوطه، انتخاب کنند. مسؤولیت هر گونه اشتباه در تکمیل فرم انتخاب رشته محل برعهده داوطلب است.

تذکرات خیلی مهم در انتخاب رشته:

پذیرش نهایی از بین افراد واجد شرایط با رعایت مقررات و مصوبات مربوطه و دستورالعمل پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی بوده و اخذ کارنامه و فرم انتخاب رشته – محل و نیز تکمیل آن به منزله مجوز جهت پذیرش شناخته نمی شود.

کلیه داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی که در حال انجام خدمت نظام وظیفه و خدمات طرح نیروی انسانی هستند، در صورت کسب قبولی نهایی، تا تاریخ اول مهرماه ۱۴۰۳ ملزم به دریافت گواهی پایان خدمت، ترخیص، یا معافیت تحصیلی هستند. در صورت عدم صدور گواهی ترخیص و یا معافیت تحصیلی تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ قبولی این افراد کان لم یکن تلقی خواهد شد.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هیچگونه مسؤولیتی در زمینه ترخیص یا معافیت تحصیلی مشمولین در حال انجام خدمت نظام وظیفه بعهده نخواهد داشت.

آن دسته از داوطلبان فارغ التحصیل که کارت پایان خدمت داشته و دارای کسر از خدمت به هر دلیلی هستند باید از اداره طرح خدمات نیروی انسانی، مدرک معافیت و یا پایان طرح خدمات خود را تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ دریافت کرده و به دانشگاه محل پذیرش ارائه کنند.

کلیه افراد واجد شرایط شرکت در آزمون پذیرش ملزم به اتمام دوره آموزشی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ هستند. در غیر این صورت قبولی ایشان کان لم یکن تلقی می شود.

کلیه پذیرفته شدگان در تمامی سهمیه ها مکلف به انجام خدمات تعهدات قانونی خود در مناطق مورد نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی (با صلاحدید معاونت درمان) خواهند بود.

فارغ التحصیلان شهریور ماه سال ۱۳۹۶ و بعد از آن، ملزم به ارائه گواهی قبولی در آزمون صلاحیت بالینی حداکثر تا اول مهرماه ۱۴۰۳ به دانشگاه محل پذیرش هستند، در غیر اینصورت قبولی ایشان کان لم یکن تلقی می شود.

تسهیلات بورسیه دستیاری پزشکی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور

برای نخستین بار ظرفیتی برای داوطلبان متقاضی تسهیلات بورسیه در دانشگاه های علوم پزشکی کشور در نظر گرفته شده است. در این دوره کلیه شرکت کنندگان مجاز به انتخاب رشته محل (به صورت سهمیه آزاد) آزمون پذیرش دستیار تخصصی می توانند در صورت تمایل به پذیرش به عنوان بورسیه، مراتب تمایل خود را جهت استفاده از این تسهیلات با علامت زدن «متقاضی تسهیلات بورسیه می باشم» را قبل از تکمیل فرم انتخاب رشته اعلام کنند.

تبصره: مشمولین پذیرش مقطع پزشک عمومی با سهمیه مناطق محروم – قانون عدالت آموزشی، تعهد خاص استانی، متقاضیان استریت طب اورژانس و بیهوشی و سایر افرادی که به هر نحوی در مقطع پزشکی عمومی دارای تعهدات خاص هستند، نمی توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

پذیرش دستیار با رعایت مقررات پذیرش و رعایت سهمیه ها و اولویت های پذیرش در قالب ظرفیت های اعلامی مانند سایر داوطلبان صورت می گیرد.

معرفی بورسیه ها پس از پذیرش نهایی از بین پذیرفته شدگان با سهمیه آزاد صورت می گیرد.

نکته ۱: داوطلبان متقاضی تسهیلات بورسیه در صورت پذیرش نهایی به صورت بورسیه می توانند به صورت بورسیه و یا آزاد در دانشگاه محل پذیرش ثبت نام کنند. داوطلب می تواند در زمان ثبت نام در دانشگاه محل پذیرش تمایل خود را نسبت به ثبت نام به صورت بورسیه و یا آزاد اعلام کند.

نکته ۲: میزان تعهدات این گروه از پذیرفته شدگان به دانشگاه محل تحصیل به میزان ۲ برابر مدت آموزشی خواهد بود.

نکته ۳: در زمان تحصیل این گروه داوطلبان، مشمول دریافت پرداختی معادل مربی پایه یک استخدامی در دانشگاه محل تعهد خدمت، علاوه بر کمک هزینه تحصیلی هستند.

نکته ۴: ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر برای پذیرفته شدگان تسهیلات بورسیه پس از اتمام نیمی از تعهدات و در صورت موافقت دانشگاه محل تحصیل ( محل تعهد) امکان پذیر خواهد بود.

نکته ۵: تغییر رشته و انتقال این دسته از پذیرفته شدگان ممنوع بوده و امکان پذیر نیست.

به گزارش مهر، آزمون کتبی پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در صبح روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در دانشگاه‌های علوم پزشکی محل آزمون برگزار شد و ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر در پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی به رقابت پرداختند.

کلید اولیه پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی ۱۶ اردیبهشت در سایت مرکز سنجش پزشکی منتشر شد و داوطلبان تا ۱۸ اردیبهشت فرصت داشتند اعتراض خود را به صورت اینترنتی ثبت کنند. کلید نهایی آزمون امروز سه شنبه ۲۲ خردادماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

کارنامه حاوی نمره و رتبه داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی سه شنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۳ منتشر شد در همان زمان مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام کرد دفترچه راهنمای انتخاب رشته دستیاری تخصصی و انتخاب رشته محل برای داوطلبان مجاز به هفته دوم تیرماه ۱۴۰۳ موکول شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روند کاهشی نرخ بیکاری در ۱۹ استان کشور
استخراج بیت کوین در ایران: فرصت یا تهدید؟
آغاز مراسم «رکضه طویریج» در کربلای معلی +فیلم
وزیر ارشاد: هیچ انتصاب جدیدی در وزارت ارشاد صورت نگرفته است
ایلوما پرایم استار دریفت: تجربه‌ای بی‌نظیر از لذت سیگار کشیدن
وزیر نفت: مشکلی در تأمین سوخت پایدار نداریم
نحوه انتخاب بهترین قالیشویی
خزعلی: بیش از ۲۰ اقدام جدید در دولت سیزدهم برای زنان انجام شد
کلید اولیه سوالات نوبت دوم کنکور سراسری منتشر شد
سامانه فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم پزشکی تغییر کرد
کاهش تقاضا در چین نفت را ۸۳ دلاری کرد
شاخص بورس تهران ۱۵۵۷ واحد افزایش یافت
اسلامی: سه سایت پرتودهی مردادماه افتتاح می‌شوند
دهقانی فیروزآبادی: سازمان هوش مصنوعی دولتی نخواهد بود
مدال‌آوران المپیک از فدراسیون‌های جهانی چقدر پاداش می‌گیرند؟
پیک رو‌ی پیک
ماجرای «ترور ترامپ» و فرار رو به جلو با اتهام‌زنی به ایران
سخنگوی دولت: واردات خودرو برای همه ایرانیان آزاد شد
وزیر راه: پرینتر سه بعدی در حوزه مسکن ساخته شده است
زمان اعلام نتایج هفدهمین طرح عرضه خودروهای وارداتی مشخص شد
لطیفی: آخرین آزمون استخدامی ۱۲ مرداد برگزار می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top