تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/04/27 - 13:05
کد خبر: 510927

وزیر راه: پرینتر سه بعدی در حوزه مسکن ساخته شده است

وزیر راه: پرینتر سه بعدی در حوزه مسکن ساخته شده است

وزیر راه و شهرسازی گفت: پرینتر سه بعدی ساخت مسکن در حال کار است و بعضی نمونه‌های مشابه را در نهضت ملی مسکن عملیات اجرای آن را آغاز کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: یکی از کارهایی که در دستور کار این دولت و تاکید رئیس جمهور شهید بود موضوع نقشه راه توسعه فناوری‌ وزارتخانه‌های مختلف بود که در وزارت راه و شهرسازی با جدیت پیگیری شد. نقشه راهبردی به اتمام رسید و ابلاغ شد.

برای دهه آینده وزارت راه و شهرسازی نقشه جامع توسعه فناوری برای بخش‌های مختلف از جمله مسکن و حمل و نقل دیده شده است.

وی افزود: همزمان کارهای خوبی را در این بخش شروع کرده‌ایم صندوق پژوهش فناوری هم در مسکن و ساختمان و هم در حمل و نقل تاسیس شد. به صورت غیر دولتی سرمایه اولی هم برای آن دیده شده است و فرایند حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در این دو بخش را آغاز کرده‌ایم و امیدواریم در دولت بعدی با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند.

بذرپاش ادامه داد:10 کنسرسیوم صنعتی سازی و دانش بنیان مسکن امروز در نهضت ملی مسکن مشغول به کار هستند. یکی از پروژه‌های نمونه‌مان در استان البرز است که به صورت صنعتی سازی در حال ساخت است. یکی از شرکت‌های دانش بنیان پرینتر سه بعدی ساخت مسکن در حال کار است و بعضی نمونه‌های مشابه را در نهضت ملی مسکن عملیات اجرای آن را آغاز کرده است.

بذرپاش بیان کرد: پویش ملی کاج  یا کاهش حوادث جاده‌ای بود که با معاونت علمی و فناوری کار آغاز شده است و الحمدلله اثرات آن را در سازمان راهداری مشاهده می کنیم.

بذرپاش تصریح کرد: نقشه راه توسعه وزارت راه و شهرسازی با ۳۲ راهبرد و ۱۰۵ سیاست به زیر مجموعه ابلاغ شده است انشالله این نقشه راه بتواند برای بهتر اداره شدن فناورانه این دستگاه عظیم زیربنایی مهم و راهبردی در کشور بینجامد.

وی ادامه داد: در روزهای آینده پروژه دوخطه شدن خط ریلی اهواز-اندیمشک به طول 110 کیلومتر به ارزش 3 هزار میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

وی افزود: ترمینال فرودگاه بین‌المللی رامسر هم به مدار خدمت‌رسانی شبکه فرودگاهی متصل خواهد شد. هم‌چنین ترمینال فرودگاه ایلام به بهره‌برداری خواهد رسید و شبکه فرودگاهی را در جنوب‌غرب کشور توسعه می‌دهد.

وزیر راه ادامه داد: بیش از 87 هزار نفر از زائران به حج رفته و بازگشتند و عملیات حج به پایان رسید و این کار بزرگ با همکاری دستگاه‌های مختلف به سرانجام رسید.

بذرپاش گفت: با پیگیری‌های شهید رئیسی و همچنین آقای مخبر، سفارتخانه جدید آذربایجان در تهران بازگشایی شد. با این کشور کارهای خوبی در حوزه ترانزیتی برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: ترانزیت کالا در حوزه جاده‌ای رشد 70 درصدی داشته است؛ تا پایان سال از میزان 20 میلیون تن نیز عبور خواهیم کرد.

وزیر راه اظهار داشت: قانون ساماندهی بازار املاک و مسکن ابلاغ شد و سقف اجاره‌بها مشخص شد. مکانیزم‌های سختگیرانه‌ای در نظر گرفته شده که به نفع مردم است.

وی افزود: هم‌چنین سامانه خودنویس نیز فعال است و روزانه حدود 8 هزار قرارداد اجاره در سامانه ثبت می‌شود.

بذرپاش تصریح کرد: برای سفر زیارتی اربعین نرخ‌گذاری خواهیم کرد و هر شرکت هواپیمایی که همراهی نکند اجازۀ پرواز نخواهیم داد.زائران بلیت‌ها را رفت‌وبرگشتی تهیه بکنند تا در کشور عراق اذیت نشوند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به استخدام‌های انجام شده در دستگاه‌های زیر مجموعه این وزارتخانه گفت: دستور آقای مخبر در این خصوص هماهنگی با ایشان بود که انجام شد.

نمی‌شود به کسی بگویی وزیری اما اختیارات وزارتی را از او سلب کنی. وزیر تا آخرین لحظه مسئولیت اختیار و وظیفه دارد، یکی از اختیارات هم جابجایی کارکنان است که سیر طبیعی خودش را طی می‌کند. این وضعیت در همه دولت‌ها بوده در این دولت هم همین طور خواهد بود.

بذرپاش از اضافه شدن ۴۰۰ هکتار زمین به پروژه نهضت ملی مسکن در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: با تزریق منابع مالی به پروژه‌های ریلی سرعت کارها بیشتر شده است. در پروژه چابهار به زاهدان نیز تا پایان سال به بهره‌برداری میرسد. پروژه اردبیل-میانه نیز تا آخر تابستان به شبکه ریلی می‌پیوندد.

وی ادامه داد: پروژه شلمچه-بصره نیز با سرعت خوبی پیش می‌رود، اما طرف عراقی مقداری مشکل تامین زمین داشت که حل شد. در حوزه ترانزیت نیز تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا تفاهم‌ها و قراردادها به مرحله عملیاتی برسد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شاخص بورس هزار‌ و ۵۰۰ واحد رشد کرد
دسته طویرج به حرم امام حسین(ع) رسید +فیلم
سردار آزمون از فهرست بازیکنان لورکوزن خط خورد
توصیه به زائران عتبات برای پیشگیری از بیماری
«آیت‌الله جنتی» یک سال دیگر دبیر شورای نگهبان باقی ماند
هر آنچه باید درباره ی سقف وافل بدانیم !
با ۵ روش برتر خمکاری ورق فلزات آشنا شوید
آقای گل لیگ برتر راهی امارات شد
امباپه پردرآمدترین فوتبالیست تاریخ رئال
زمین شماره ۲ آزادی در اختیار استقلال قرار گرفت
تسهیلات بورسیه دستیاری پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اعلام شد
جزئیات پذیرش دستیارتخصصی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
طراحی ویلا، مراحل طراحی و ۱۰ نکته مهم آن
مرحله نخست واریز وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان در روزهای آینده +جزئیات
روند کاهشی نرخ بیکاری در ۱۹ استان کشور
استخراج بیت کوین در ایران: فرصت یا تهدید؟
آغاز مراسم «رکضه طویریج» در کربلای معلی +فیلم
وزیر ارشاد: هیچ انتصاب جدیدی در وزارت ارشاد صورت نگرفته است
ایلوما پرایم استار دریفت: تجربه‌ای بی‌نظیر از لذت سیگار کشیدن
وزیر نفت: مشکلی در تأمین سوخت پایدار نداریم
نحوه انتخاب بهترین قالیشویی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top