تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/04/27 - 13:45
کد خبر: 510944

استخراج بیت کوین در ایران: فرصت یا تهدید؟

آیا استخراج ارز دیجیتال در ایران یک فرصت سرمایه‌گذاری است؟ یا سرمایه ماینرها را تهدید می‌کند؟‌

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به یک صنعت بزرگ در دنیا تبدیل شده است. بسیاری از فعالان این حوزه به دنبال راه‌اندازی مزرعه استخراج یا مراکز کوچک برای کسب سود از این طریق هستند. در این میان یکی از نگرانی‌های همیشگی ماینرها در ایران، وضعیت قانونی این صنعت روبه‌رشد است.

در حال حاضر استخراج ارز دیجیتال در ایران به رسمیت شناخته شده است؛ اما همچنان ابهاماتی درباره وضعیت قوانین و محدودیت‌های آن وجود دارد. اصلی‌ترین مشکل نیز نبود قوانین جامع در حوزه کریپتو است.

آیا استخراج ارز دیجیتال در ایران یک فرصت سرمایه‌گذاری است؟ یا سرمایه ماینرها را تهدید می‌کند؟‌

آیا ماینینگ بیت کوین در ایران قانونی است؟

در ایران استخراج بیت کوین به‌عنوان یک فعالیت قانونی شناخته شده است، اما باید توجه داشت که استفاده از ارزهای دیجیتال در ایران به وابستگی به شرایط و مقررات مربوطه دارد. از جمله نکاتی که باید در نظر گرفت عبارت‌اند از رعایت مقررات مالیاتی، مقررات ارزی و همچنین رعایت دستورالعمل‌های مربوط به امنیت اطلاعات و پیشگیری از ریسک‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال.

ماینرها می‌توانند با اخذ مجوز از وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت، استخراج ارز دیجیتال را در ایران کلید بزنند. طبق مصوبه دولت هر شخص حقیقی و حقوقی برای راه‌اندازی مرکز ماینینگ باید از وزارت صمت مجوز بگیرد.

ازآنجایی‌که ماینینگ بیت کوین یک فرآیند بسیار پرمصرف است و برق زیادی مصرف می‌کند، همین موضوع به یک چالش جدی برای ماینرها تبدیل شده است.

سود استخراج بیت کوین در ایران چقدر است؟

عواملی مختلفی مانند هزینه مصرف برق، هش تولیدی دستگاه، کارمزد استخر، سختی شبکه و پاداش بلاک بر روی سود ماینینگ بیت کوین موثر هستند. تمامی این موارد به جز هزینه برق مصرفی برای تمامی ماینرهای جهان یکسان است.

در ایران بهای هر کیلو وات ساعت برق مصرفی مراکز استخراج ارزهای دیجیتال برابر با ۱۶۵۷۴ ریال تعیین شده است. این تعرفه بر اساس مصوبه ۱۳/۰۵/۱۳۹۹ بر حسب تقسیم‌بندی اوقات سال متغییر است.

سودآوری استخراج بیت کوین در ایران

سودآوری استخراج بیت کوین در ایران

ماینینگ بیت‌کوین هنوز می‌تواند سودآور باشد. کسب سود از استخراج بیت‌کوین به فاکتورهایی همچون هش ریت تولیدی سخت‌افزار ماینینگ، هزینه برق مصرفی ماینر بیت ‌کوین، سختی شبکه و کارمزدهای استخر استخراج بستگی دارد. این فعالیت همچنان ممکن است سودآور باشد و در حال حاضر، درآمد روزانه ماینرهای بیت‌کوین به ۲۷.۷۰ میلیون دلار برآورد شده است.

لطفا توجه داشته باشید که سودآوری ماینینگ به طور مداوم در حال تغییر است. با رشد بلاک‌چین و به‌ویژه تغییرات در قدرت محاسباتی ماینرها که در حال حاضر در فعالیت تولید بلاک هستند، سختی ماینینگ نیز در طول زمان ممکن است کاهش یا افزایش یابد.

چگونه بفهمیم استخراج بیت کوین سودآور است؟

برای محاسبه سودآوری استخراج بیت‌کوین، ابزارهای محاسباتی مختلفی وجود دارد. یکی از بهترین و منطقی‌ترین منابع برای این کار، محاسبه‌گر وب‌سایت CoinWarz است. این وب‌سایت امکان محاسبه سود استخراج بیت‌کوین را با واردکردن جزئیاتی همچون هزینه برق، کارمزد استخر، هش‌ریت و میزان برق مصرفی دستگاه‌ها فراهم می‌کند.

جمع‌بندی

اگر شما به استخراج بیت‌کوین علاقه‌مند هستید، می‌توانید با خرید تجهیزات ماینینگ مناسب و انتخاب موقعیت مناسب برای استقرار تجهیزات، در قراردادهای اجاره یا شراکت با سایر افراد یا شرکت‌های ماینینگ مشارکت کنید. در هر صورت، حتما اطمینان حاصل کنید که فعالیت‌های شما با قوانین و مقررات محلی مطابقت داشته باشد. همچنین موضوع هزینه‌ها و مخاطرات مرتبط با استخراج بیت‌کوین را به دقت بررسی کنید.

استخراج بیت‌کوین در ایران به دلیل محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی که توسط دولت اعمال شده، کمی دشوار است. اما خرید و فروش بیت‌کوین از طریق صرافی‌های دیجیتال یا بازارهای معاملات مبادله ارز دیجیتال ممکن است. لطفا قوانین مربوطه را به طور دقیق بررسی کرده و هرگونه فعالیتی را با رعایت قوانین انجام دهید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شاخص بورس هزار‌ و ۵۰۰ واحد رشد کرد
دسته طویرج به حرم امام حسین(ع) رسید +فیلم
سردار آزمون از فهرست بازیکنان لورکوزن خط خورد
توصیه به زائران عتبات برای پیشگیری از بیماری
«آیت‌الله جنتی» یک سال دیگر دبیر شورای نگهبان باقی ماند
هر آنچه باید درباره ی سقف وافل بدانیم !
با ۵ روش برتر خمکاری ورق فلزات آشنا شوید
آقای گل لیگ برتر راهی امارات شد
امباپه پردرآمدترین فوتبالیست تاریخ رئال
زمین شماره ۲ آزادی در اختیار استقلال قرار گرفت
تسهیلات بورسیه دستیاری پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اعلام شد
جزئیات پذیرش دستیارتخصصی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
طر احی ویلا، مراحل طراحی و ۱۰ نکته مهم آن
مرحله نخست واریز وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان در روزهای آینده +جزئیات
روند کاهشی نرخ بیکاری در ۱۹ استان کشور
استخراج بیت کوین در ایران: فرصت یا تهدید؟
آغاز مراسم «رکضه طویریج» در کربلای معلی +فیلم
وزیر ارشاد: هیچ انتصاب جدیدی در وزارت ارشاد صورت نگرفته است
ایلوما پرایم استار دریفت: تجربه‌ای بی‌نظیر از لذت سیگار کشیدن
وزیر نفت: مشکلی در تأمین سوخت پایدار نداریم
نحوه انتخاب بهترین قالیشویی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top