تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/04/27 - 13:46
کد خبر: 510945

روند کاهشی نرخ بیکاری در ۱۹ استان کشور

روند کاهشی نرخ بیکاری در ۱۹ استان کشور

وزیر کار با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در ۱۹ استان روند کاهشی داشته است اظهار کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار، شاهد رکورد شکنی کاهش نرخ بیکاری در فصل بهار بوده‌ایم به صورتی که نرخ بیکاری ما به ۷.۷ رسیده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صبح امروز (چهارشنبه، ۲۷ تیرماه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: علاوه بر اینکه ۲۶۰ هزار میلیارد تومان در طول دولت شهید رئیسی از مطالبات صندوق تامین اجتماعی اخذ شده است، نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان از مطالبات سایر صندوق‌ها از جمله صندوق بازنشستگی کشور، صندوق عشایر و روستاییان و صندوق فولاد از دولت اخذ شده است.
وی افزود: این یک رکورد تاریخی در حوزه پرداخت دیون دولت به صندوق‌ها است. سهامی هم که دادند، سهام به روزی است که هر زمان اراده کنند، قابل تبدیل به نقدینگی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: ضریب جینی روند کاهشی خود را آغاز کرده است و امیدواریم تا پایان سال، کاهش آن سرعت پیدا کند.

وی بیان کرد: خوشبختانه پشتیبانی صندوق‌های بازنشستگی هم نه تنها ثابت مانده، بلکه نره پشتیبانی تامین اجتماعی که یکی از بزرگ‌ترین صندوق‌های بازنشستگی کشور، رو به افزایش است.

مرتضوی ادامه داد: در حال حاضر، همکاران ما در سازمان تامین اجتماعی با کمترین دغدغه، حقوق بازنشستگان را در کمترین مهلت قانونی، پرداخت می‌کنند. بحث همسان‌سازی هم به صورت علی‌الحساب هم در صندوق بازنشستگی کشوری و هم در صندوق تامین اجتماعی اجرا شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: امیدوارم این موضوع هرچه زودتر با تصویب آیین‌نامه‌ها وارد احکام کارگزینی شود و ما شرمنده بازنشستگان نشویم.

وزیر کار عنوان کرد: همکاران من در حوزه معاونت حقوقی وزارتخانه و سازمان‌های تابعه نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق‌ها که به شکل‌های مختلف در تصرف دیگران بود با انجام پیگیری‌های قضایی آزادسازی کردند.
به گفته مرتضوی، تعداد قابل توجهی از از صندوق‌ها و وزارت تعاون را تصرف شده بود که با پیگیری قضایی، قطعه‌هایی از آنها بازگشت.

وی ادامه داد: نرخ بیکاری در فصل بهار طبق گزارش مرکز آمار ایران به 7.7 درصد رسید که یک رکورد تاریخی است. ما کاهش 0.5 درصدی آمار فارغ التحصیلان و افزایش جمعیت شاغل را در کل کشور و کاهش جمعیت بیکار و کاهش نرخ بیکاری جوانان را داشتیم.

مرتضوی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در 19 استان روند کاهشی داشته است، تصریح کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار، شاهد رکورد شکنی کاهش نرخ بیکاری در فصل بهار بوده‌ایم به صورتی که نرخ بیکاری ما به 7.7 رسیده است.

وی افزود: علاوه بر این کاهش 0.5 درصدی نرخ بیکاری فارغ التحصیلان را داشتیم و شاهد کاهش نرخ بیکاری جوانان بودیم. نرخ مشارکت اقتصادی در 16 استان افزایش داشته است و در 21 استان نرخ بیکاری تک رقمی شده و نرخ بیکاری سایر استان‌ها هم کاهش قابل توجه داشته است لذا هدف‌گذاری کرده‌ایم تا پایان سال نرخ بیکاری را به رقم 6.9 درصد برسانیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شاخص بورس هزار‌ و ۵۰۰ واحد رشد کرد
دسته طویرج به حرم امام حسین(ع) رسید +فیلم
سردار آزمون از فهرست بازیکنان لورکوزن خط خورد
توصیه به زائران عتبات برای پیشگیری از بیماری
«آیت‌الله جنتی» یک سال دیگر دبیر شورای نگهبان باقی ماند
هر آنچه باید درباره ی سقف وافل بدانیم !
با ۵ روش برتر خمکاری ورق فلزات آشنا شوید
آقای گل لیگ برتر راهی امارات شد
امباپه پردرآمدترین فوتبالیست تاریخ رئال
زمین شماره ۲ آزادی در اختیار استقلال قرار گرفت
تسهیلات بورسیه دستیاری پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اعلام شد
جزئیات پذیرش دستیارتخصصی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
طراحی ویلا، مراحل طراحی و ۱۰ نکته مهم آن
مرحله نخست واریز وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان در روزهای آینده +جزئیات
روند کاهشی نرخ بیکاری در ۱۹ استان کشور
استخراج بیت کوین در ایران: فرصت یا تهدید؟
آغاز مراسم «رکضه طویریج» در کربلای معلی +فیلم
وزیر ارشاد: هیچ انتصاب جدیدی در وزارت ارشاد صورت نگرفته است
ایلوما پرایم استار دریفت: تجربه‌ای بی‌نظیر از لذت سیگار کشیدن
وزیر نفت: مشکلی در تأمین سوخت پایدار نداریم
نحوه انتخاب بهترین قالیشویی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top