تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/04/27 - 13:50
کد خبر: 510947

طراحی ویلا، مراحل طراحی و ۱۰ نکته مهم آن

طراحی ویلا، مراحل طراحی و ۱۰ نکته مهم آن

بدلیل اینکه طراحی ویلا فرایندی بسیار تخصصی است، به همین دلیل باید برای انجام این کار به سراغ یک طراح حرفه ای رفت. یک طراح حرفه ای علاوه بر اینکه با انواع سبک ها آشناست و از بهترین امکانات استفاده می کند، با تمامی سبک های ویلا آشناست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در دنیای ساخت و ساز، از طراحی ویلا می توان به عنوان یکی از تخصصی  ترین امور یاد کرد. ویلا های امروزی به سبک های مختلفی طراحی می شوند و به همین دلیل ضروری است که پیش از شروع فرایند طراحی، با این سبک ها آشنا بشویم. یادتان نرود که این ویلا قرار است موجبات راحتی و آرامش شما را فراهم کند.

به همین دلیل از صفر تا صد باید طبق نظر شما طراحی شود. نه تنها درست طراحی شدن خود ویلا اهمیت زیادی دارد، بلکه نسبت به طراحی محوطه آن هم باید اهمیت زیادی به خرج بدهید. از مهم ترین عناصر محوطه سازی می توان به مجسمه، استخر، فضای  سبز، آبشار، آلاچیق و غیره اشاره کرد.

بدلیل اینکه طراحی ویلا فرایندی بسیار تخصصی است، به همین دلیل باید برای انجام این کار به سراغ یک طراح حرفه ای رفت. یک طراح حرفه ای علاوه بر اینکه با انواع سبک ها آشناست و از بهترین امکانات استفاده می کند، با تمامی سبک های ویلا آشناست.

در این مطلب قصد داریم شما را از صفر تا صد با طراحی ویلا، مراحل طراحی و 10 نکته مهم آن آشنا کنیم. اگر شما نیز به این دسته از سازه های محبوب علاقه مند هستید، این مطلب برای شماست. پس تا انتها با ما همراه باشید.

مراحل طراحی ویلا

انجام درست هریک از امور مهندسی و ساخت و ساز درگرو آشنایی با مراحل آن کار و روش انجام درست هر مرحله است. درباره طراحی ویلا نیز این قاعده صادق است. بدلیل اینکه طراحی ویلا یکی از پیچیده ترین فرایند های مهندسی است، به همین دلیل باید هر مرحله از آن را بانهایت ظرافت و دقت پیش ببرید. این مراحل از صفر تا صد به شرح زیرند:

1-مقدمات طراحی ویلا :

اولین مرحله از فرایند طراحی ویلا اصطلاحا به فاز صفر مشهور است. این مرحله شامل اموری مانند بازدید از محل پروژه، برداشتن نقشه و انجام محاسبات، برگزاری جلسات متعدد بین کارفرما و مجری و البته تعیین برنامه فیزیکی برای بخش های مختلف ویلا است.

2-طراحی های معماری :

در دومین مرحله طراحی ویلا باید به طراحی مواردی مانند نمای پروژه، احجام پروژه، ورودی و سردر ویلا، تاسیسات مکانیکی و الکتریکی و .. است.

در پایان نوبت به طراحی نقشه های اجرایی می رسد و همچنین باید هزینه های مربوطه برای طراحی و ساخت ویلا نیز تعیین گردند. درصورتی که این موارد مشخص شدند، می توانید به سراغ فاز عملی و یا همان ساخت ویلا بروید. برای طراحی ویلا و دریافت اطلاعات دقیق تر از مراحل طراحی ویلا می توانید مراجعه کنید به سایت های: pinterest.com  - archello.com - noavaranvilla.com - archdaily.com

10 نکته مهم طراحی ویلا

انجام درست فرایند طراحی ویلا درگرو توجه به برخی نکات مهم است. در ادامه به این نکات مهم اشاره خواهیم کرد.

1 – نیاز های خود را شناسایی کنید.

درصورتی که قصد دارید ویلا کاملا موجبات آرامش شما را فراهم کند، ابتدا برای خود تعیین کنید که چنین ویلایی چه ویژگی هایی دارد؟ سبک این ویلا چیست و همچنین عناصری که در محوطه آن وجود دارند کدامند؟

2- ویژگی های زمین پروژه را شناسایی کنید

درصورتی که قصد دارید ویلای شما بی دردسر طراحی و ساخته شود، تمامی ویژگی های زمین آن را آنالیز کنید. از ویژگی های جغرافیایی و آب و هوایی گرفته، تا دسترسی آن به امکانات مختلف شهری و ... . برای نمونه شیب زمین و همچنین برف گیر بودن و یا نبودن پروژه از مهم ترین مواردی هستند که باید درنظر داشته باشید.

3- سبک های مختلف طراحی ویلا را شناسایی کنید

امروزه ویلا ها را به سبک های مختلفی می توان طراحی کرد. از سبک کلاسیک گرفته تا سبک های مدرن، نئوکلاسیک، روستیک، مینیمال و ... . هریک از این سبک ها ویژگی خودشان را دارند. برای نمونه سبک کلاسیک، شما را یاد سازه های روم و یونان باستان و ویژگی های آن ها می اندازد. همچنین سبک مدرن در عین داشتن سادگی، زیبا به نظر می رسد.

نکات طراحی ویلا

4- با قوانین شهرداری هر شهر آشنا باشید.

پیش از شروع به طراحی و ساخت ویلا، ابتدا ببینید که شهرداری شهر مربوطه، برای طراحی ویلا چه قوانینی را وضع می کند. برای نمونه باید بررسی کنید که شهرداری اجازه ساخت و ساز تا چند درصد از زمین را به شما می دهد.

5- بودجه و توان مالی خود را شناسایی کنید.

هر فردی به دنبال آن است که پیش از دریافت یک خدمات، ابتدا هزینه های احتمالی را برآورد کند. همچنین هرکسی قصد دارد بداند که آیا بودجه و توان مالی اش با این هزینه ها همخوانی دارد یا خیر؟ یادتان باشد که برای طراحی یک ویلای زیبا و لوکس، الزاما قرار نیست هزینه های هنگفت پرداخت کنید.

6- مجوز های لازم را دریافت کنید

برای ساختن هر سازه مهندسی، باید از نهاد های مربوطه مجوز ها و مستندات لازم را دریافت کنید. برای نمونه درصورتی که ویلای شما در محدوده طبیعت واقع شده است، باید از سازمان حفاظت از محیط زیست مجوز های لازم را دریافت کنید. همنین اداره ثبت املاک، سازمان شهرسازی و ... سایر نهاد هایی هستند که ممکن است سروکارتان به آن ها بیفتد.

7- با تجهیزات و امکانات مهندسی به خوبی آشنا باشید.

تنوعی از سیستم ها ممکن است در یک واحد مهندسی دیده شوند. از سیستم های گرمایشی و سرمایشی گرفته تا سیستم های نورپردازی و ... . انتخاب سیستم ها و امکانات درست سبب تامین راحتی و آرامش بیشتر شما می شود.

8- از یک طراح حرفه ای کمک بگیرید.

بکارگیری یک طراح خوب برای زدن طرح ویلای شما، از چندین جهت دارای اهمیت است. اول اینکه چنین طراحی قطعا از بهترین امکانات و تجهیزات برای طراحی ویلای شما استفاده می کند. همچنین تجربه بالای کار طراحی ویلا، احتمال بروز خطا را به صفر می رساند.

9- به محوطه سازی هم توجه کافی داشته باشید

داشتن جذابیت تنها محدود به خود ویلا نیست. بلکه یک ویلای لوکس و لاکچری علاوه بر داشتن نمای داخلی جذاب، محوطه زیبایی هم دارد. چنین محوطه ای به وجود عناصری مانند آبشار، فضای سبز، آلاچیق، استخر و ... مزین شده است. اینکه از کدام امکانات قصد دارید استفاده کنید، هم به توان مالی و هم به سلیقه شما بستگی دارد.

10- محل مناسبی را برای طراحی و ساخت ویلا انتخاب کنید

باید ویلای شما در منطقه ای طراحی شود که از نظر آب و هوا و ... وضعیت استانداردی داشته باشد. درصورتی که ویلای خود را در مناطق کویری طراحی کنید و بسازید، آیا می توانید انتظار داشته باشید تعطیلات تابستانی به صورت بی دردسر به این ویلا سفر کنید. بنابراین به انتخاب محل درست برای طراحی ویلا حتما حساسیت کافی را داشته باشید.

 

طراحی ویلا

سخن پایانی

در این مطلب به طور کامل درباره فرایند طراحی ویلا و نکات مهم مربوط به آن توضیحات کاملی را ارائه کردیم. ویلاسازی امروزه تبدیل به یکی از رایج ترین پروسه های ساختمانی به خصوص در مناطق خوش آب و هوا و سرسبز شده است. به طوری که افراد برای فرار از سختی های زندگی شهری به دنبال ویلاسازی در مناطق روستایی و زیبا هستند.

پیش بردن درست فرایند طراحی ویلا درگرو توجه به برخی نکات مهم است. از انتخاب یک طراح خوب گرفته تا توجه به قوانین شهرداری، آشنایی با سبک های طراحی، انتخاب متریال باکیفیت و .... . مورد دیگری که در این باره باید ذکر کنیم این است که در طراحی ویلا، هم به طراحی نمای بیرونی و هم به طراحی نمای داخلی به خوبی توجه داشته باشید و این دو مورد را به صورت مرتبط با هم پیش ببرید.

امیدواریم با خواندن این مطلب به طور کامل درباره فرایند طراحی ویلا اطلاعات کافی را کسب کرده باشید. از اینکه تا پایان این مطلب با ما همراه بودید، از شما ممنونیم.

منبع مقاله:

https://noavaranvilla.com/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d9%88%db%8c%d9%84%d8%a7/

 

 

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جنایت و نسل کشی در غزه بی سابقه است
نرخ گذاری بلیت هواپیما برای پروازهای اربعین
عربستان دیگر با ما نیست
چین بزرگترین تهدید برای آمریکا است
تصمیم عجیب یامال؛ ستاره بارسا شماره مسی را نخواست!
واکنش فدراسیون فوتبال به اعتراض پرسپولیس
از پرداخت وام اربعین چه خبر؟
اعلام حکم نهادهای رسمی علیه هیأت کرجی + جزئیات
عکس | مدافع تیم ملی به استقلال پیوست
کاهش اقبال بایدن در ایالت‌های کلیدی آمریکا
درخواست پرسپولیس درباره پرونده بیرانوند رد شد!
سهامداران عدالت بخوانند
بارگاه مبارک سیدالشهدا (ع)؛ بیش از ۱۰۰ سال قبل/ عکس
نگاهی از دریچه دوربین ایرانی به عکس تاریخی ترامپ
عکس | رونمایی از ستاره سابق پرسپولیس در تراکتور
عکسی از هدیه متفاوت آقای مداح به مسعود پزشکیان
ستاره پرسپولیس آماده بازگشت به لیگ ایران
شاخص بورس هزار‌ و ۵۰۰ واحد رشد کرد
دسته طویرج به حرم امام حسین(ع) رسید +فیلم
سردار آزمون از فهرست بازیکنان لورکوزن خط خورد
توصیه به زائران عتبات برای پیشگیری از بیماری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top