تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/04/27 - 14:55
کد خبر: 510954

هر آنچه باید درباره ی سقف وافل بدانیم !

هر آنچه باید درباره ی سقف وافل بدانیم !

سقف وافل در کشور ما قدمتی دیرینه دارد یعنی به دوره ی هخامنشیان بر می گردد یعنی ۲۵۰۰ سال قبل. برای مثال سقف تالارهای تخت جمشید طبق نظر باستان شناسان از سقف وافل استفاده شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سقف یک ساختمان قسمتی از اجزای ساختمان است که همیشه در دید پنهان باقی می ماند و آخرین  جایی هستند که معماران و طراحان به آن فکر می کنند. اما این روزها با تغییر در ساختار ساختمان و سلیقه ی افراد این الگو دچار تغییر شده است و باعث شده است که سقف ها رنگین کمانی از رنگ ها و الگوهایی از هنرهای مدرن باشند. امروزه نمای سقف ساختمان دیگر مانند قدیم لوحه ی سفید رنگ خسته کننده نیست بلکه مشتریان با انتخاب سقف های وافل طیف های گسترده ای از طرح های خلاقانه را برای سقف انتخاب می کنند که زیبایی خانه و حال و هوای خانه را با تزریق شادابی دگرگون می کند.  زمانی که نیاز دارید تصاویری از ظرافت و پیچیدگی را تداعی کنید، غیرممکن است که به چیزی غیر از سقف وافل فکر کنید. در این مقاله می خواهیم مروری بر ساختار سقف وافل و کابرد آن در ساختمان سازی و همچنین نگاهی بر قیمت آن داشته باشیم.

اجرای درست سقف وافل

سقف وافل چیست؟

سقف وافل سقفی است قفسه دار با یک الگوی شبکه ای معمولا مربعی و یا الگوهای هندسی منتظم. همان طور که از نام آن مشخص است .سقف وافل به شکل وافل است. الگوی پانل های داخلی مشخصه ی  سقف وافل است. پانل های سقفی همان چیزی هستند که سقف وافل را از طرحی ابتدایی به سقفی زیباتر تبدیل می کنند. الگوهای منتظم وافل با کمک به هدایت نور و ایجاد جلوه های نور سبب تغییر در عمق رنگ ها و تضاد در ترکیب رنگ هامی شود و این ساختار به ظرافت دیزاین ساختمان و آرامش روحی می شود. در اصلاح مهندسی و لاتین سقف های وافل سقف‌هایی هستند که تیرها را در یک شبکه هندسی متقاطع می‌کنند تا مجموعه‌ای مرتب از فرورفتگی‌ها در بین آنها ایجاد شود. این عمل که اغلب برای پنهان کردن کابل‌ها و تهویه، پوشاندن عیوب یا افزودن عمق استفاده می‌شد، در معماری دوران رنسانس به دلیل توانایی آن در تمرکز توجه بازدیدکنندگان به قالب‌ها یا نقاشی‌های دیواری پیچیده که در فرورفتگی نمایش داده می‌شوند، رایج شد. بنابراین، استفاده مدرن از سقف‌های قفسه‌ای می‌تواند برای افزودن ظرافت و اصالت به فضا مورد استفاده قرار گیرد. می توان با استفاده از سقف های وافل حس شکوه معماری های دوره ی رنسانس را به فضا الهام کرد و شکوه سلطنتی را در دوره ی معاصر القا کرد.

کابرد سقف وافل چیست؟

سقف وافل در کشور ما قدمتی دیرینه دارد یعنی به دوره ی هخامنشیان بر می گردد یعنی 2500 سال قبل. برای مثال سقف تالارهای تخت جمشید طبق نظر باستان شناسان از سقف وافل استفاده شده است. سقف وافل دوباره به اوج کابرد خود رسیده است و با طراحی های خلاقانه و نوین جایگاه خود را در معماری و ساختمان سازی پیدا کرده است و دیگر بر کسی اهمیت آن پوشیده نیست . سقف وافل کابردهای متفاوتی دارد که در این قسمت از مقاله به آن خواهیم پرداخت.

استفاده از سقف وافل برای پشتیبانی نیرو به منظور توزیع و سبک کردن بار روی سایبان های سنگین و برای تحمل بار .

استفاده از سقف وافل برای رسیدن به اثر دلخوه صوتی که در این روش متخصصان آکوستیک می‌توانند سقف‌های طاق‌دار ساخته شده از پانل‌های جاذب صدا را نصب کنند یا سقف موجود را برای دستیابی به اثر دلخواه، به‌ویژه در سالن‌های تئاتر یا سالن‌های موسیقی اصلاح کنند.

افزایش ذوق هنری با استفاده از سقف وافل از دیگر کاربردهای آن است. سقف‌های قفسه‌ای در ساختمان‌های پیچیده، مانند گنبدها، معمولاً طرحی از مربع‌ها را نشان می‌دهند، اگرچه سازندگان از اشکال دیگری مانند مستطیل و هشت ضلعی نیز استفاده می‌کنند. فضایی با سقف وافل فضایی از پیچیدگی و تجمل را در خود دارد. سقف وافل برای پنهان کردن عیوب مانند سقف‌هایی که به طور طبیعی چروکیده می‌شوند، عالی هستند.


استفاده از سقف وافل برای اجرای سازه های اسکلت فلزی با دهانه ی بزرگتر از مهم ترین کابردهای سقف وافل است که سبب صرفه جویی اقتصادی هم می شود .  به طور کلی می توان گفت طبیعت تزئینی این سقف ها می تواند اهداف کاربردی مانند کاهش صدا، پنهان کردن عیوب سقف و افزایش صدا را نیز انجام دهد.

اجرای سقف وافل 2

مزایای استفاده از سقف وافل

نیازی به استفاده ی زیاد از ستون نیست .

قابلیت ارتجاعی سازه را فراهم می کند.

این نوع فونداسیون در برابر ترک و افتادگی مقاوم است .

قالب های وافل برای دفعات متعدد قابل استفاده هستند.

در برابر حوادث طبیعی چون زلزله عملکرد مناسبی دارند.

ظاهری زیبا و شکلی مناسب و همچنین نورپردازی فوق العاده ای را به فضا می بخشد.

سبب حذف انواع میلگرد و تیرچه بلکو های پیش ساخته شده و امکان انتخاب میلگرد در سایزهای مختلف را وسعت می دهد.

سبب حذف بتن ناکارآمد در سازه شده و سازه سبک تر می شود.

انواع سقف وافل

سقف های وافل بسته به بلندی سقف های مکان مورد نظر در دو نوع طراحی و تولید می شود. 

قالب وافل یک طرفه : این نوع از قالب های سقف وافل برای اجرا و استفاده در مکان هایی با سقفهای معمولی و کوتاه مناسب هستند. نام دیگر این نوع سقف وافل مهانیت و گرین وافل است .

قالب وافل دو طرفه : این نوع قالب ها که در دو طرف استفاده می شوند سبب انتقال بار به دو جهت می شوند این نوع قالب ها که سبب توزیع بار به دو طرف می شوند در سقف های بلند مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال در فرود گاه ها و بیمارستان ها از این نوع سقفهای وافل استفاده می شود.

اجرای سقف وافل 3

قیمت  قالب وافل چگونه محاسبه می شود؟

قیمت قالب وافل  بر اساس عوامل مختلفی تعیین میشود و متغیر است . قالب های وافل بر حسب مترمربع فروخته می شوند و از جنس پلاستیک است  .از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگزار بر قالب وافل می توان به نوع متریال استفاده شده و نوع قالب که آیا قفل دار است یا معمولی اشاره کرد.  شما می توانید تمام اطلاعات سفارش خود را در اختیار مهندسان تیم بازرگانی زاگرس بنا قرار داده تا لیست قیمت را در دریافت کنید.شایان ذکر است که قالب های تولید شده در مجموعه ی مهندسی زاگرس بنا از کیفیت تولیدی بالایی برخوردار بوده و بدون واسطه و با بهترین قیمت به دست مشتریان می رسد. 

سقف وافل را از کجا تهیه کنیم ؟

مجموعه ی صنعتی زاگرس بنا با بهترین تیم مهندسی سال هاست در زمینه ی سقف وافل فعالیت دارد و توانسته است با طراحی و تولید انواع سقف های وافل تجارب مفیدی را در این زمینه به مشتریان خود انتقال دهد. برای آشنایی با محصولات سقف وافل و انواع قیمت ها کافی است وارد ادرس سایت zagrosbana.com شده و طی تماس با پشتیبانی این مجموعه ی بازرگانی جواب سوالات خود را دریافت کرده و سفارشات خود را تقدیم کنید.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شاخص بورس هزار‌ و ۵۰۰ واحد رشد کرد
دسته طویرج به حرم امام حسین(ع) رسید +فیلم
سردار آزمون از فهرست بازیکنان لورکوزن خط خورد
توصیه به زائران عتبات برای پیشگیری از بیماری
«آیت‌الله جنتی» یک سال دیگر دبیر شورای نگهبان باقی ماند
هر آنچه باید درباره ی سقف وافل بدانیم !
با ۵ روش برتر خمکاری ورق فلزات آشنا شوید
آقای گل لیگ برتر راهی امارات شد
امباپه پردرآمدترین فوتبالیست تاریخ رئال
زمین شماره ۲ آزادی در اختیار استقلال قرار گرفت
تسهیلات بورسیه دستیاری پزشکی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اعلام شد
جزئیات پذیرش دستیارتخصصی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
طراحی ویلا، مراحل طراحی و ۱۰ نکته مهم آن
مرحله نخست واریز وام ۳۰ میلیونی بازنشستگان در روزهای آینده +جزئیات
روند کاهشی نرخ بیکاری در ۱۹ استان کشور
استخراج بیت کوین در ایران: فرصت یا تهدید؟
آغاز مراسم «رکضه طویریج» در کربلای معلی +فیلم
وزیر ارشاد: هیچ انتصاب جدیدی در وزارت ارشاد صورت نگرفته است
ایلوما پرایم استار دریفت: تجربه‌ای بی‌نظیر از لذت سیگار کشیدن
وزیر نفت: مشکلی در تأمین سوخت پایدار نداریم
نحوه انتخاب بهترین قالیشویی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top