تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/04/27 - 21:28
کد خبر: 510981

تماس تلفنی نخست وزیر مالزی با رئیس جمهور منتخب

تماس تلفنی نخست وزیر مالزی با رئیس جمهور منتخب

در تماس تلفنی نخست وزیر مالزی با رئیس جمهور منتخب بر افزایش همکاری‌های ایران و مالزی در همه زمینه‌هام تاکید شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب در تماس تلفنی انور ابراهیم نخست وزیر مالزی، روابط ایران و مالزی را صمیمی، دوستانه و اثرگذار توصیف کرد و گفت‌: ما بر تداوم، تقویت و افزایش همکاری‌های میان دو کشور در همه زمینه‌ها و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فراوان موجود تاکید داریم و تلاش خواهیم کرد هرگونه موانع احتمالی در توسعه روابط را از میان برداریم.

بر اساس این گزارش، انور ابراهیم بعد از ظهر امروز چهارشنبه در تماس تلفنی با مسعود پزشکیان، با تبریک موفقیت وی در کسب اعتماد ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری، به سابقه دیرینه روابط دوستانه و برادرانه ایران و مالزی و همچنین توسعه روابط میان دو کشور در دوره ریاست جمهوری شهید رئیسی اشاره کرد و اظهار کرد: مالزی برای روابط با جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی قائل است و امیدواریم در دوره ریاست جمهوری جنابعالی شاهد تقویت روابط بیش از گذشته باشیم.

نخست وزیر مالزی با اشاره به برخورداری دو کشور از ظرفیت‌های فراوان در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنایع، تجارت، آموزش و گردشگری برای گسترش همکاری، بر علاقمندی کشورش برای بهره‌گیری و فعال‌سازی این ظرفیت‌ها در راستای تأمین منافع دو ملت تاکید کرد و بیان داشت: قطعاً این ما مسئولان عالی دو کشور هستیم که در خصوص پیشرفت و توسعه روابط کشورهای خود تصمیم خواهیم گرفت و اجازه نخواهیم داد هیچ کشور خارجی در روابط دو کشور مداخله کند.

انور ابراهیم همچنین از طرف دولت و ملت مالزی از مواضع دکتر پزشکیان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه و محکومیت جنایتگری رژیم غاصب صهیونیستی تجلیل و قدردانی کرد.

پزشکیان نیز در این گفت و گوی تلفنی پس از ابراز تشکر و قدردانی از پیام‌های تبریک پادشاه و نخست وزیر مالزی، روابط دو کشور را صمیمی، دوستانه و اثرگذار توصیف کرد و گفت‌: ما بر تداوم، تقویت و افزایش همکاری‌های میان دو کشور در همه زمینه‌ها و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فراوان موجود تاکید داریم و تلاش خواهیم کرد هرگونه موانع احتمالی در توسعه روابط را از میان برداریم.

رئیس جمهور منتخب در ادامه تاکید کرد: اراده جمهوری اسلامی ایران همکاری همه جانبه با مالزی در قالب اتحادیه‌ها و پیمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نظیر آسه‌آن، جنبش عدم تعهد و سازمان همکاری‌های اسلامی است و امیدواریم با استفاده از این ظرفیت‌های بسیار خوب گام‌های بلند و مؤثری در جهت پیشرفت و انتفاع دو کشور برداریم.

پزشکیان همچنین مواضع محکم دولت مالزی در محکومیت اقدامات وحشیانه صهیونیست‌ها بر علیه مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه و نسل‌کشی در این منطقه را شایسته قدردانی دانست و افزود: قطعاً همکاری جمهوری اسلامی ایران و مالزی در مجامع بین‌المللی در راستای احقاق حقوق ملت مظلوم فلسطین مؤثر خواهد بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
در صورت جنگ تمام خاورمیانه به لرزه درمی‌آید
مذاکرات آتش‌بس و بحران انسانی در غزه محور گفتگو میان فیدان و هنیه
کشف ۲۱۵ کیلوگرم تریاک در اهواز
هشدار نارنجی هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع دمای ۴۹ درجه و بالاتر
اثرات پنهان و خاموش جنگ طولانی بر درون «اسرائیل»
شورای نگهبان نقش تعیین‌کننده‌ای در صیانت از قانون ایفا کرده است
حجت الاسلام جباری عمر خود را صرف ترویج معارف اهل بیت کرده است
بخشش قاتل به عشق امام حسین(ع)
سقوط مرگبار یک کارگر به چاهی در آزادراه تهران - شمال
تماس تلفنی نخست وزیر مالزی با رئیس جمهور منتخب
نرم‌افزارهای خطرناک تلفن همراه را بشناسید
دستگیری عامل ربودن کودک ۳ ساله در پارک شهر
افزایش قیمت سکه در بازار تهران
جنایت و نسل کشی در غزه بی سابقه است
نرخ گذاری بلیت هواپیما برای پروازهای اربعین
عربستان دیگر با ما نیست
چین بزرگترین تهدید برای آمریکا است
تصمیم عجیب یامال؛ ستاره بارسا شماره مسی را نخواست!
واکنش فدراسیون فوتبال به اعتراض پرسپولیس
از پرداخت وام اربعین چه خبر؟
اعلام حکم نهادهای رسمی علیه هیأت کرجی + جزئیات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top