تاریخ انتشار: جمعه 1403/04/29 - 01:35
کد خبر: 511063

ستاد امر به معروف،

ستاد امر به معروف پیگیر بیمه موتورسواری بانوان

ستاد امر به معروف پیگیر بیمه موتورسواری بانوان

دبیر ستادامربه معروف و نهی ازنکر استان اصفهان گفت: در صورت صدور گواهینامه‌ موتورسیکلت برای بانوان و تولید موتور مناسب، پیگیربیمه موتورسواری آنها هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، حجت‌الاسلام محسن مظاهری ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت ایام محرم اظهار کرد: گسترش ستادهای امر به معروف یکی از اقدام مدنظر بود که در این راستا در حال حاضر در ۲۷ شهرستان ستاد فعال داریم‌، البته در شهرهای بزرگ در مناطق نیز شوراها شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: در سطح استان ۱۱۴ شهر داریم که ۵۲ شهر شرایط لازم برای ستاد را دارد که در حاضر در ۴۱ شهر ستادها شکل گرفته است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان خاطر نشان کرد: در حوزه ادارات ۱۴۰ دستگاه و ۸۷ اتحادیه شورای امر به معروف و نهی از منکر در حال فعالیت هستند که این گروه‌ها در شهرستان‌های اطراف اصفهان هم فعال هستند.

وی با بیان اینکه ما در سطح استان اصفهان ۴۰ مسجد ویژه داریم که به طور خاص بحث امر به معروف و نهی از منکر را پیگیری می‌کنند، گفت: تعداد این شوراها در ۴۳۸ مسجد سطح ۲ و ۱۱۰۰ مسجد در سطوح بعدی با همکاری بسیج فعال هستند.

حجت‌الاسلام مظاهری با تاکید بر اینکه اولین وظیفه این شوراهای امر به معروف و نهی از منکر مساجد و محلات، رسیدگی و احقاق حقوق شهروندان است، بیان کرد: همچنین دومین وظیفه شورای امر به معروف و نهی از منکر مطالبه‌گری و کنشگری در راستای احقاق حقوق شهروندان است؛ طبق نص صریح قانون مطالبه‌گران آموزش دیده مردمی باید در جلسات تصمیم‌گیری نهادها باید حضور داشته باشند.

وی تاکید کرد: سومین نقش ستاد امر به معروف و نهی از منکر، وظیفه نظارت و بازرسی است که با همکاری معاونت بازرسی فرمانداری انجام می‌شود که در این راستا ۱۷۰ مورد نظارت میدانی انجام شد، همچنین در مرکز اصفهان ۱۷۰ نفر نظارت از اصناف را انجام می‌دهند که گزارش‌ها را به بازرسی اصناف، بازرسی صمت و پلیس اماکن ارجاع می‌دهند و در صورت قاچاق کالا یا گران فروشی عمده تخلفات به تعزیرات گزارش می‌شوند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با بیان اینکه در ایام فروردین و در شهر اصفهان هر روز حدود ۹۷۰ نفر نیرو در سطح اصفهان برای انجام تذکر لسانی و رعایت قوانین حضور داشتند، بیان کرد: آخرین وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر مراقبت حقوقی از آمران به معروف و ناهیان از منکر است که در حال حاضر ۲۰۵ پرونده حمایت حقوقی از آمران به معروف تشکیل شده که حدود ۷۰ مورد منجر به صلح شده است.

وی در ادامه به تبیین ممانعت بیمه از ورود به تصادفات موتورسیکلت بانوان پرداخت و عنوان کرد: به‌دلیل عدم وجود قانون در این زمینه بیمه هزینه‌های ایجاد شده در تصادف را تقبل نمی‌کند و از این جهت ممکن است برای بانوان مشکلات سلامتی و حقوقی ایجاد شود، در صورت صدور گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان و تولید موتور مناسب، ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در راستای مطالبه‌گری و تسهیل زندگی مردم نامه‌ای را برای تصویب این قوانین به نهادهای مربوطه تنظیم کرده است.

حجت الاسلام مظاهری یادآور شد: فعالیت رسانه‌ها مصداقی از معروف است و در این راستا باید گفت که مصادیق معروفات و منکرات به عدد امور است.

وی افزود: طبق قانون، همه آنچه که در قانون اساسی و شرع مقدس به معنای ایجابی بیان شده معروف و آنچه نهی شده، مصداق منکر است و بر همین اساس امر به معروف و نهی از منکر محدودیتی ندارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
علائم سیروز کبدی در زنان متفاوت از مردان است؟
قهرمانان ناخوانده جنگ
دولت مردمی اعتبارات ویژه‌ای برای زنان و خانواده‌ مناطق محروم در نظر گرفت
زنان بیشتر احساس سرما می‌کنند یا مردان؟
شادی منجر به موفقیت بیشتر می‌شود، نه برعکس
در دولت سیزدهم ۲۰ کار جدید برای زنان انجام شده است
شبکه ملی بانوان نخبه و فناور ایرانی راه‌اندازی می‌شود
ستاد امر به معروف پیگیر بیمه موتورسواری بانوان
زمان حراج جدید شمش طلا اعلام شد
۸۰ درصد داوطلبان آزمون دستیاری دوره ۵۱ مجاز به انتخاب رشته شدند
اخطار ایران به اسرائیل در شورای امنیت +فیلم
جزئیات تازه درباره سوءقصد مسلحانه در سقز
توصیه مهم پورمحمدی به پزشکیان درباره کابینه
جزئیات تازه درباره نتیجه ترور محمد الضیف توسط اسرائیل
سپاهان نقره داغ شد؛ جزئیات جریمه سنگین AFC
شروع بازی‌های المپیک پاریس ۲روز قبل از افتتاحیه
بسته معیشتی رئیس‌جمهور؛ ترفند جدید مجرمان سایبری
چرا فولاد از هر نظر برای یحیی انتخاب خوبی بود؟
شورای تعیین وزرا یا جمع متهمان و محکومان؟
دلیل تفاوت روز عاشورای امسال در ایران و عراق!
در برابر بی حجاب‌ها در مجلس عزای سیدالشهدا چه کنیم؟ +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top