تاریخ انتشار: شنبه 1403/04/30 - 08:47
کد خبر: 511090

تشبیه رئیس‌جمهور منتخب به گورباچف مدح است یا ذم؟!

تشبیه رئیس‌جمهور منتخب به گورباچف مدح است یا ذم؟!

روزنامه آرمان از عنوان «مانیفست گورباچف ایرانی» برای مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب استفاده کرد. عنوانی که مشخص نیست برای مدح (مدحی که به لحاظ تاریخی شامل گورباچف نمی‌شود) یا ذم بوده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: روزنامه آرمان در تیتر یک خود با عنوان «مانیفست گورباچف ایرانی» مقایسه‌ای میان گورباچف و پزشکیان انجام داده و پزشکیان را «گورباچف ایرانی» لقب داده است!

اولین‌بار انتصاب این لقب به رئیس‌جمهور ایران در دولت اصلاحات رخ داد و برخی در داخل و خارج از کشور این لقب را به او منتسب کردند.

این مشابهت‌سازی نیز به علت تمایلات آن دولت برای عادی‌سازی رابطه با آمریکا و شعار اصلاح‌طلبی بود. کاری که در نهایت شوروی را به فروپاشی کشاند.

رهبر معظم انقلاب نیز در سال ۱۳۷۹ با اشاره به این نقشه شوم فرمودند: «اینها در چند مورد اشتباه کردند؛ اشتباه اول‌شان این است که آقای خاتمی، گورباچف نیست. اشتباه دوم‌شان این است که اسلام، کمونیسم نیست. اشتباه سوم‌شان این است که نظام مردمیِ جمهوری اسلامی، نظام دیکتاتوری پرولتاریا نیست. اشتباه چهارم‌شان این است که ایرانِ یکپارچه، شورویِ متشکل از سرزمین‌های به هم سنجاق‌شده نیست. اشتباه پنجم‌شان این است که نقش بی‌بدیل رهبری دینی و معنوی در ایران، شوخی نیست.»

انتساب این لقب به رئیس‌جمهور منتخب از دو حالت خارج نیست! اگر از روی جهل و ناآگاهی و یا بی‌ادبی این لقب را به رئیس‌جمهور منتخب منتسب کرده‌اند که کاری ناپسند و غیراخلاقی است. اگر هم به عنوان صفتی خوب و به عنوان کارآمدی گورباچف این لقب را به پزشکیان منتسب کرده‌اند باید گفت که احتمالاً تاریخ را درست متوجه نشده‌اند. نهایت اقدامات او جز فروپاشی شوروی چیزی نداشت.

گورباچف در دید مردم روس به دو اقدام متهم است: اول پایان دادن به حکومت و قدرت شوروی و دوم تغییر وضعیت نسبتاً مناسب اقتصادی به وضعیتی غیرقابل تحمل و سخت.

با تمامی این اوصاف و همچنین صحبت‌های سال ۱۳۷۹ رهبر معظم انقلاب در رابطه با این موضوع، عجیب است که برخی برای ایجاد رابطه با آمریکا و بدون در نظر گرفتن عواقب آن، که شوروی نمونه آن است، همچنان به هر دری می‌زنند تا دولت چهاردهم را به سمت این مسیر حرکت دهند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آغاز مهلت مجدد انتخاب رشته در آزمون ارشد علوم پزشکی از فردا
مرحله نهایی لیگ برنامه‌نویسی دانشجویی ایران برگزار می‌شود
دیدار فعالان اقتصادی بخش خصوصی با پزشکیان
۹ تناقض شورای راهبری با دیدگاه های پزشکیان
مدیرعامل باشگاه استقلال انتخاب شد
اسامی کارگروه های تعیین وزرای دولت پزشکیان
یک پرسپولیسی روی نیمکت آبی‌ها
خبر تازه درباره ایرانی ربوده شده توسط آمریکایی ها پس از ۵۰۰ روز
پاسخ تند یک نماینده مجلس به ستاره محبوب پرسپولیس
افشاگری برخی مسئولان کابینه اسرائیل
تهدید به قتل ترامپ و معاونش + جزئیات
افزایش سقف وام‌های دانشجویی برای سال تحصیلی جدید
تناقض سخنان ظریف با دیدگاه های رئیس‌جمهور منتخب چه بود؟
شایعه جدید درباره علیرضا بیرانوند!
فاجعه تازه در استقلال!
افشاگری وزیر روحانی علیه دولت روحانی +فیلم
گرم ترین روزهای تهران در این ۲ روز+فیلم
ساخت سلاح هسته ای و مواضع علنی ایران که توجه آمریکا را جلب کرد
اخطار جدی وکیل یک بازیکن استقلال به باشگاه
تصاویری از خاص ترین عزاداری در حسینیه معلی +فیلم
جدایی یک استقلالی قطعی شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top