تاریخ انتشار: شنبه 1403/04/30 - 09:01
کد خبر: 511099

حزب‌الله معادلات جدیدی به صهیونیست‌ها تحمیل کرد

حزب‌الله معادلات جدیدی به صهیونیست‌ها تحمیل کرد

عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان گفت که مقاومت اسلامی امروز معادلات جدیدی را به دشمن صهیونیستی تحمیل کرده که باعث تقویت بازدارندگی در برابر این رژیم می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شیخ علی جابر عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان تصریح کرد که مقاومت موفق شده معادلات جدیدی را به رژیم صهیونیستی تحمیل کند که از زمان اشغالگری صهیونیست‌ها در لبنان در سال ۱۹۸۲ تاکنون روز به روز گسترش پیدا کرده و امروز به حدی رسیده که مقاومت، معادلات قدرت و بازدارندگی در برابر دشمن صهیونیستی را در اختیار گرفته است.

وی تصریح کرد که مقاومت لبنان تجربه‌های خود را گسترش داده و این تجربه‌ها را بر اساس رویکردهای اعتقادی و ایمانی و اراده انسانی در راستای مقابله با ظلم و اشغالگری به کار گرفته است. این رویکرد باعث تحقق عملیات بی‌سابقه در جبهه شمالی و عمق سرزمین‌های اشغالی شده و دشمن با شکست سختی مواجه شده که در نتیجه آن به عملیات ترور دست می‌زند. این در حالی است که این ترورها هیچ تاثیری در روند اقدامات مقاومت ندارد بلکه صبر و جهاد عناصر آن را افزایش می‌دهد.

در این رابطه گفت‌وگویی مطبوعاتی با شیخ علی جابر عضو ارشد حزب الله لبنان انجام داده ایم که متن کامل گفت‌وگو را مطالعه می کنید:

مقاومت اسلامی لبنان توانمندی‌های برجسته‌ای در ابعاد نظامی دارد و از تجربه تاکتیکی بالایی در استفاده از این توانمندی‌ها برخوردار است؛ کما اینکه در جمع آوری اطلاعات میدانی نیز دست برتر را در اختیار گرفته است. چرا توانمندی‌های ارتش رژیم صهیونیستی در این عرصه‌ها کاهش پیدا کرده است؟ معادلات و موازنه‌های فیمابین به ویژه در خصوص آنچه که رژیم صهیونیستی از آن تحت عنوان قدرت بازدارندگی یاد می‌کند، چگونه است؟

مقاومت اسلامی لبنان موفق شده توانمندی‌های نظامی و امنیتی خود را گسترش داده و تجربه بالایی در عرصه‌های مختلف عملیاتی به دست آورده که همواره در حال افزایش است. همانگونه که دشمن صهیونیستی بیان می‌کند، ویژگی مشخص مقاومت لبنان، آموزش و یادگیری است. به این ترتیب مقاومت موفق شده حضور خود را در میادین تقابل با دشمن صهیونیستی تقویت کند و به همین علت می‌بینیم که اشغالگران دچار ضعف شده و شکست‌های متوالی را در مقابله با محور مقاومت دریافت می‌کنند. عامل اصلی این اتفاق در درجه اول به روحیه عنصر انسانی مربوط می‌شود که مسئولیت مبارزه در عرصه میدانی را در اختیار دارد. این موضوع فراتر از توانمندی‌های مادی است. عناصر مقاومت انسان‌هایی با ایمان هستند که برای رسیدن به حق حاضر به جانفشانی بوده و عزم و اراده‌ای دارند که دشمن صهیونیستی فاقد آن است. عناصر انسانی در طرف مقابل، افرادی شکست خورده و سرخورده و انسان‌هایی هستند که انگیزه مبارزه و فداکاری را ندارند.

به این ترتیب مقاومت موفق شده معادلاتی را ترسیم کند که روز به روز و در طول سالیان متمادی از اشغالگری رژیم صهیونیستی در لبنان در سال ۱۹۸۲ تاکنون گسترش پیدا کرده و امروز به شرایطی رسیده که موازنه قدرت و معادله بازدارندگی در برابر دشمن، توسط حزب الله ترسیم می‌شود. در مقابل شاهد ضعف بازدارندگی اسرائیل و به حاشیه کشیده شدن آن هستیم که در نتیجه ۹ ماه جنگ در مرزهای جنوبی و همچنین مبارزه در غزه دچار آن شده است.

در چارچوب تقابل و جنگ حزب‌الله لبنان ضد ارتش صهیونیستی، ‌می‌بینیم که تل‌آویو هر از چند گاهی اقدام به ترور عناصر مقاومت می‌کند که تازه‌ترین آنها ترور یکی از فرماندهان ارشد میدانی مقاومت بود. به اعتقاد شما آیا این ترورها می‌تواند ناتوانی تل‌آویو در عرصه میدانی، غافلگیری‌های مقاومت و نفوذ آن به سیستم راداری رژیم صهیونیستی و حمله به پایگاه‌های نظامی دشمن در سرزمین‌های شمالی را جبران کند؟

ما عادت کرده‌ایم که دشمن صهیونیستی بخواهد هر از چند گاهی عملیات ترور عناصر مقاومت را در دستور کار قرار دهد، با این وجود مقاومت موفق شده نوعی از بازدارندگی را در مورد عملیات ترور ایجاد کند. البته این ترورها هرگز نتوانسته باعث تضعیف مقاومت شود. در جریان جنگ کنونی که تقریباً از ۹ ماه پیش آغاز شده، صهیونیست‌ها اقدام به انجام عملیاتهای متعدد ترور عناصر ارشد مقاومت و شخصیت‌های میدانی آن کرده‌اند که تازه‌ترین آنها ترور فرمانده شهید حاج ابوطالب بوده است. آنها پیش از این نیز فرمانده شهید حاج جواد طویل و دیگران را ترور کرده‌اند، اما می‌بینیم که مقاومت همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و عرصه‌های جهادی خود را در واکنش به جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس گسترش می‌دهد.

دشمن صهیونیستی ناتوانی خود در عرصه میدانی را مشاهده می‌کند و همه روزه می بیند که برگ های برنده آن که تلاش داشت در عرصه میدانی آنها را به اثبات برساند، از دست این رژیم خارج می‌شود. تل‌آویو تلاش دارد به جبران این ناتوانی، اقدام به ترور عناصر مقاومت کند و تصور می‌کند که به این ترتیب می‌تواند به افکار عمومی نشان دهد که ابتکار عمل را در دست دارد و می‌تواند پیروزی را برای خود رقم بزند، اما این توهم بلافاصله بعد از افزایش عملیات گروه‌های مقاومت و واکنش دردناک آنها به دشمن از بین می‌رود.

مقاومت لبنان سلاح‌های دفاع هوایی را در اختیار دارد که برتری هوایی رژیم صهیونیستی در هر جنگ آینده را تهدید می‌کند. این موضوع تا چه حد می‌تواند بر استراتژی‌های جنگ آینده تاثیرگذار باشد، آن هم در شرایطی که حزب الله تسلیحاتی برای تخریب تانک‌ها و کشتی‌های جنگی رژیم صهیونیستی به دست آورده است؟

مقاومت از روز اول، به دنبال در اختیار گرفتن تمامی عناصر قدرتی بود که می‌توانست از آن در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها در جنوب لبنان استفاده کند. آنها برای به دست آوردن هر سلاحی که ممکن بود تلاش کردند و تسلیحات مختلف در عرصه‌های نبرد زمینی یا دریایی یا هوایی را در اختیار گرفتند. بخشی از این تسلیحات در جنگ سال ۲۰۰۶ رونمایی شد. مقاومت لبنان تلاش کرده به هر سلاحی که بتواند برتری میدانی اسرائیل را به هم بزند، دست پیدا کند و مانع از اقدامات متجاوزانه آن شود.

در ابعاد استراتژیک، طبیعتا جنگ کنونی مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی بر روند موازنه‌های قدرت تاثیرگذار بوده است. مقاومت همواره ثابت کرده که بخش کوچکی از توانمندی تسلیحاتی آن با وجود استفاده از عناصر مقاومت و هوشمندی و عزم و اراده آهنین آنها، می‌تواند تحولات استراتژیک بزرگی را رقم بزند و توانمندی‌های بسیار گسترده مالی که دولت آمریکا در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده و انواع تجهیزات و تکنولوژی روز را که به آنها داده است، شکست دهد.

ما اعتقاد داریم که آینده از آن محور مقاومت است، چرا که توانمندی تسلیحاتی خود را به همراه هوشمندی عناصر خود و توانمندی انسانی افزایش داده است و اطمینان داریم که این غده سرطانی به حول و قوه الهی از بین خواهد رفت.

روند تحولات در جبهه مرزهای لبنان و رژیم صهیونیستی به سرعت شدیدتر می‌شود. آیا امکان از دست دادن کنترل امور و ورود به جنگ بزرگ و فراگیر وجود دارد؟ آیا به اعتقاد شما جریان فاشیستی حاکم بر سرزمین‌های اشغالی می‌تواند اوضاع را به سمت جنگ پیش ببرد و منطقه را وارد جنگ بزرگ کند؟

ما باید تمامی احتمالات را در نظر داشته باشیم. شکی نیست که سطح درگیری‌ها و جنگ موجود بین لبنان و رژیم صهیونیستی در حال افزایش است و این روند ممکن است به سرعت گسترش پیدا کند و کنترل اوضاع از دست طرف‌ها خارج شود و تحولات به سمت جنگ فراگیر پیش برود. این موضوع به ویژه در صورت در نظر گرفتن شکست رژیم صهیونیستی و بحران‌های روزافزون آن و احساس اضمحلال آن بعید به نظر نمی‌رسد. صهیونیست‌ها از هیچ تلاشی برای مهار مقاومت فروگذار نمی‌کنند، این در حالی است که جنایات آنها در غزه موفقیت آمیز نبوده است. لذا بعید نیست اقدامی جنون آمیز انجام داده و جنگ فراگیر را از طریق تهاجم گسترده به لبنان آغاز کنند.

البته به صورت منطقی معتقدیم که احتمال این اتفاق ضعیف است، اما با این وجود، جنون و خودکامگی رژیم صهیونیستی و نیز شکست‌هایی که با آن مواجه شده، ممکن است آن را به سمت راه انداختن جنگ بکشاند. عناصر کابینه اسرائیل در حال حاضر گروهی فاشیسم و راستگرا و افراطی هستند که اهمیتی به محاسبات منطقی نمی‌دهند و ممکن است منطقه را به سمت جنگ فراگیر بکشانند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نتانیاهو خواهان برکناری گالانت است اما جرأت آن را ندارد
افت ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس
یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران
شناسایی نخستین فرد مبتلا به تب دنگی در تهران
قیمت بلیت پروازهای اربعین اعلام شد +فیلم
زمان اعلام نتایج قرعه کشی خودروهای وارداتی
اضافه شدن وینگر خارجی و بدنساز به اردوی استقلال در ترکیه
زمان پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان تغییر کرد
امداد خودرو دامغان/ خدمات فوری و حرفه‌ای
آزمون کنکور ۱۴۰۴
آغاز مهلت مجدد انتخاب رشته در آزمون ارشد علوم پزشکی از فردا
مرحله نهایی لیگ برنامه‌نویسی دانشجویی ایران برگزار می‌شود
دیدار فعالان اقتصادی بخش خصوصی با پزشکیان
۹ تناقض شورای راهبری با دیدگاه های پزشکیان
مدیرعامل باشگاه استقلال انتخاب شد
اسامی کارگروه های تعیین وزرای دولت پزشکیان
یک پرسپولیسی روی نیمکت آبی‌ها
خبر تازه درباره ایرانی ربوده شده توسط آمریکایی ها پس از ۵۰۰ روز
پاسخ تند یک نماینده مجلس به ستاره محبوب پرسپولیس
افشاگری برخی مسئولان کابینه اسرائیل
تهدید به قتل ترامپ و معاونش + جزئیات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top