تاریخ انتشار: شنبه 1403/04/30 - 12:53
کد خبر: 511147

آزمون کنکور ۱۴۰۴

آزمون کنکور ۱۴۰۴

سوالات آزمون از کتاب های درسی سه سال دبیرستان است. سوالات به صورت تستی و تحت شرایط خاص و مراقبت های ویژه برگزار می شود. چرا که در آینده شغلی و ورود افراد به دانشگاه تاثیر زیادی دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کنکور، آزمون سراسری است که نتایج آن برای ورود به دانشگاه و تعیین موقعیت اجتماعی آینده بسیار مهم است. این آزمون در خارج و داخل کشور برگزار می شود.

این آزمون مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را در بر می گیرد. داوطلبان زیادی سالانه در آزمون ها شرکت می کنند. اما پر متقاضی ترین آنها، کنکور سراسری کارشناسی است.

در این کنکور داوطلبان که اکثریت دانش آموزان هستند با یکدیگر رقابت می کنند تا نمره علمی بالاتری در آزمون به دست آورند و در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنند.

در کنکور سراسری، شرکت کنندگان در پنج گروه علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی و فیزیک، هنر و زبان تقسیم بندی می شوند.

سوالات آزمون از کتاب های درسی سه سال دبیرستان است. سوالات به صورت تستی و تحت شرایط خاص و مراقبت های ویژه برگزار می شود. چرا که در آینده شغلی و ورود افراد به دانشگاه تاثیر زیادی دارد.

زمان برگزاری کنکور 1404

طبق اعلان های سازمان سنجش، قرار بر این است که کنکور دوبار در سال برگزار شود. هر نوبتی که دواطلب نمره بالاتری کسب کرده باشد در ورود به دانشگاه ها لحاظ می شود.

کنکور سال 1404 در نوبت اول 11 و 12 اردیبهشت و در نوبت دوم 5 و 6  تیر ماه برگزار خواهد شد.

زمان ثبت نام در کنکور 1404

براساس اطلاعیه منتشر شده از سازمان سنجش آموزش کشور، زمان ثبت نام در کنکور نوبت اول در تاریخ از 20 تا 26 آبان ماه سال 1403 خواهد بود. برای ثبت نام در کنکور نوبت دوم نیز داوطلبان باید در نیمه دوم اسفند ماه اقدام کنند.

صدور کارت ورود به جلسه کنکور 1404

تمامی داوطلبانی که در آزمون سراسری شرکت می کنند باید از سایت سازمان سنجش کارتی را دریافت کنند که اطلاعات فردی آنها روی این کارت نوشته شده باشد.

داشتن این کارت و وصل کردن آن به لباس برای همه شرکت کنندگان تا پایان جلسه و خروج از حوزه الزامی است.

زمان دریافت کارت ورود به جلسه معمولا سه روز الی یک هفته قبل از زمان تعیین شده کنکور است.

پس از دریافت کارت باید تمامی اطلاعات شما درست باشد. در غیر این صورت باید اقدامات لازم را انجام دهید وگرنه ممکن است بعدا با مشکلاتی در روند کنکور، دریافت نتایج کنکور و ... ایجاد شود.

منابع کنکور 1404

داوطلبان کنکور برای موفقیت در این آزمون باید بر دروس رشته ای که می خواهند در کنکور آن شرکت کنند تسلط داشته باشند. این درس ها شامل مطالبی است که دانش آموزان در سه سال تحصیلی خود در دبیرستان فرا می گیرند.

با مصوبه سازمان سنجش آموزش کشور، در کنکور فقط به درس های اختصاصی پرداخته می شود. و درس های عمومی به شیوه ای که بیان شد به طور غیر مستقیم در کنکور تاثیر می گذارند.

دروس اختصاصی هر رشته به شرح زیر است:

دروس تخصصی رشته علوم تجربی: زیست شناسی، ریاضی، شیمی، فیزیک، آزمایشگاه علوم تجربی، زمین شناسی.

دروس اختصاصی رشته علوم انسانی: ریاضی و آمار، علوم و فنون (ادبیات فارسی اختصاصی)، جامعه شناسی، روانشناسی، عربی تخصصی انسانی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه، منطق، اقتصاد.

دروس اختصاصی رشته ریاضی و فیزیک: شیمی، فیزیک، هندسه، حسابان، ریاضیات گسسته، آمار و احتمال.

برای همه رشته ها دین و زندگی، عربی عمومی، ادبیات فارسی عمومی، زبان انگلیسی درس های عمومی محسوب می شوند.

چه کسانی میتوانند در کنکور شرکت کنند؟

همه اشخاصی که می خواهند در رشته و دانشگاه خاصی قبول شوند می توانند در کنکور شرکت کنند. اگرچه برخی از رشته ها در برخی از دانشگاه ها بدون کنکور ارائه می شوند. اما این دانشگاه ها معمولا سطح علمی دانشگاه های پر متقاضی کشور را ندارند.

بهترین منابع کنکور 1404

با توجه به اینکه داوطلبان زیادی در کنکور شرکت می کنند، طراحان این آزمون ها عموما به گونه ای سوالات را طراحی می کنند که تنها کسانی که بر کتاب ها تسلط دارند بتوانند به آنها پاسخ دهند. اما این روند از نقطه ای به بعد موجب سخت پاسخی این سوالات شد و دانش آموزان را با مشکلات و اضطراب زیادی مواجه کرد. از طرفی بسیاری از دانش آموزان با تکنیک های تست زنی آشنا نبودند و تسلط بر منابع نمی توانست پاسخ به سوالات را برای آنها آسان کند.

بنابراین چیزی که در پی کنکور در بازار فراگیر شد کتاب و منابع کمک درسی و تستی بودند. همچنین دبیرانی بودند که ادعا می کردند می توانند به صورت کنکوری تدریس کنند.

امروزه تعداد این کتاب ها و منابع و دبیران به قدری زیاد است که داوطلب کنکور برای موفق شدن در این آزمون سردرگم می شود.

ما در این مقاله به شما یکی از بهترین منابع کنکور را معرفی می کنیم. کلاسینو موسسه آموزشی که با شیوع بیماری کویید 19 بهترین دبیران کشور (مانند استاد آریان حیدری، امید مصلایی، عمارلو ، نوکنده، براتی، واعظی ،حسینی یکتا، تاجبخش و ... ) را گرد هم آورد و شروع به کار کرد.

مدرس ریاضی کنکور آریان حیدری

این موسسه علاوه بر داوطلبان کنکوری، دانش آموزان پایه دبستان و متوسطه اول را هم پوشش می دهد. در کلاسینو شما به صورت آنلاین در کلاس هایی حاضر می شوید که به شما موفقیت در آزمون سراسری کمک می کنند.

 این کلاس ها به دلیل آنلاین بودن باعث جلوگیری از اتلاف وقت و اتلاف هزینه است.

 در کلاس های کلاسینو شما می توانید به صورت آنلاین از دبیر خود سوالاتتان را بپرسید. همچنین کلاس ها پس از پایان به مدت یک سال ذخیره خواهند شد تا به صورت آفلاین بتوانید هر چقدر می خواهید آن ها را مشاهده کنید.

تاثیر معدل در کنکور 1404

در کنکور سال 1403 معدل در کنکور با 50 درصد تاثیر نقش بسزایی در تراز و رتبه داشت.

 صحبت ها درباره کنکور 1404 و تاثیر معدل حاکی از آن است که در سال 1404 معدل تاثیر 60 درصدی قطعی داشته باشد. تاثیر 60 درصد معدل بر کنکور شامل نمرات امتحان نهایی یازدهم و دوازدهم است.

 با اینکه دروس عمومی از کنکور حذف شده اند. اما باید در نظر داشت که همچنان این درس ها به خصوص دین و زندگی و ادبیات فارسی عمومی بخش زیادی از معدل را تشکیل می دهند و تاثیر غیر مستقیم در کنکور دارند. بنابراین دانش آموزان باید به این دروس توجه داشته باشند و خواندن آنها را به شب امتحان واگذار نکنند.

بدین ترتیب بهتر است دانش آموزان نظام قدیم و نظام جدید که معدل پایینی دارند، برای ترمیم معدل اقدام نمایند.

ترمیم معدل در کنکور 1404

دواطلبان کنکور برای ایجاد سابقه تحصیلی باید برای ترمیم معدل درخواست دهند. این ایجاد سابقه تحصیلی باعث بهره بیشتر از تاثیر قطعی 60 درصدی معدل بر کنکور می شود. به این صورت که به مدارس بزرگسالان یا آموزش و پرورش منطقه خود مراجعه کنند و تقاضای ترمیم معدل دهند. در انتها می توانند در آزمون های خرداد ماه شرکت کنند.

هر شخصی برای ترمیم معدل در هر درس تنها می تواند یک بار اقدام کند.

هزینه درخواست برای ترمیم معدل 50 هزار تومان است. این ترمیم معدل تنها در خرداد ماه انجام می شود و در شهریور و دی ماه صورت نمی گیرد.

افرادی که می توانند در ترمیم معدل شرکت کنند شامل دانش آموزان دارای دیپلم نظری نظام جدید، دانش آموزان دارای دیپلم فنی و حرفه ای نظام جدید و فارغ التحصیل دوره پیش دانشگاهی که چهار درس نهایی و همچنین داوطلبان نظام قدیم که دروس نهایی برای آنها برگزار نمی شد هستند.

انتخاب رشته کنکور 1404

پس از دریافت رتبه و تراز کنکور، داوطلبان می توانند با توجه به نمرات اخذ کرده در آزمون رشته خود را انتخاب کنند.

انتخاب رشته، مقطع مهمی است که هر شخصی برای انجام آن باید بسیار دقیق باشد. در غیر این صورت ممکن است با مشکل مواجه شود و یا رشته دلخواه خود را قبول نشود. .

دانش آموزان می توانند برای آرامش خاطر درباره روند انتخاب رشته، با استادان با تجربه کلاسینو در ارتباط باشند.

شما می توانید برای انتخاب رشته و یا استفاده از دوره ها برای آماده شدن برای کنکور وارد پنل کاربری کلاسینو شوید و یا با پشتیبان کلاسینو تماس بگیرید: 09353449442

منبع وب سایت :https://maktabeno.co

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
گسل در جبهه صهیونیست‌ها در میانه جنگ غزه
سرپرست باشگاه استقلال در لیگ بیست و چهارم انتخاب شد
بی‌میلی یک پرسپولیسی برای جدایی از جمع سرخ‌ها
چگونه هکر شویم؟
وزش باد شدید در غرب و جنوب تهران
امسال ۵ هزار طلبه پذیرش می‌شوند
دستگیری اراذل و اوباش در تهران
قیمت بلیت پروازهای اربعین اعلام شد
خواننده پاپ چند زندانی را آزاد کرد
نتانیاهو خواهان برکناری گالانت است اما جرأت آن را ندارد
افت ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس
یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران
شناسایی نخستین فرد مبتلا به تب دنگی در تهران
قیمت بلیت پروازهای اربعین اعلام شد +فیلم
زمان اعلام نتایج قرعه کشی خودروهای وارداتی
اضافه شدن وینگر خارجی و بدنساز به اردوی استقلال در ترکیه
زمان پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان تغییر کرد
امداد خودرو دامغان/ خدمات فوری و حرفه‌ای
آزمون کنکور ۱۴۰۴
آغاز مهلت مجدد انتخاب رشته در آزمون ارشد علوم پزشکی از فردا
مرحله نهایی لیگ برنامه‌نویسی دانشجویی ایران برگزار می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top