تاریخ انتشار: شنبه 1403/04/30 - 13:27
کد خبر: 511154

یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران

یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران

با همه این انتقادادت به ظریف، دادن شعار علیه او در نماز جمعه آنهم با ادبیات دور از ادب حتما غلط است. گرچه جمعیت شعار دهنده در برابر خیل عظیمی که در نماز جمعه این هفته تهران شرکت کرده بودند، بسیار اقلیت محسوب می شوند، ولی قداست مکان و ماموریت دینی نماز جمعه بگونه‌ای است که این لکه سیاه هم در آن قابل چشم پوشی نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بر اساس وئدیویی که دیروز از گوشه‌ای در نماز جمعه تهران منتشر شده، تعداد اندکی از افراد حاضر در این مراسم، شعارهای دور از ادب علیه محمد جواد ظریف سر می‌دهند. در اینباره نکاتی به ناچار باید گفته و یاددآوری شود.

یک: برخی اظهارات ناقص ظریف درباره نحوه امتیاز دادن به افراد برای منصوب شدن در مدیریت‌های ارشد دولت منتخب، که در آن شیعه بودن امتیاز ندارد و غیر شیعه بودن امتیاز دارد، سبب واکنش‌های در جامعه مذهبی ایران شد. ظریف گرچه تلاش کرد توضیح بدهد که منظورش چه بوده ولی برخی اساسا طرح مبنایی این نوع ارزیابی را غلط تلقی کردند. البته ظریف پیش از این نیز با اظهارات حاشیه ساز در ایام انتخابات بخش‌های از جامعه را به نوعی دیگر خشمگین کرده بود.

دو: با همه این انتقادادت به ظریف، دادن شعار علیه او در نماز جمعه آنهم با ادبیات دور از ادب حتما غلط است. گرچه جمعیت شعار دهنده در برابر خیل عظیمی که در نماز جمعه این هفته تهران شرکت کرده بودند، بسیار اقلیت محسوب می شوند، ولی قداست مکان و ماموریت دینی نماز جمعه بگونه‌ای است که این لکه سیاه هم در آن قابل چشم پوشی نیست. نماز جمعه مظهر جماعت در جمهوری اسلامی و از نمادهای سیاسی و اجتماعی وحدت و اتحاد در ایران محسوب می شود. به همین دلیل اظهاراتی که خلاف وحدت اجتماعی در آن باشد، خلاف ذات و رسالت دینی آن مکان محسوب می‌شود. بنابراین اتفاقی که این هفته در گوشه ای از نماز جمعه تهران شکل گرفت، هم در محتوای شعار، هم مکان و هم نحوه ابراز انتقاد این افراد علیه ظریف، غلط اندر غلط بود.
 
سه: رهبر معظم انقلاب پیش از این چندین بار از حوادث مشابه که درباره برخی دیگر از شخصیت‌های سیاسی در سالهای گذشته اتفاق افتاده بود و افرادی علیه آنها شعارهای تند در برخی تجمعات سر داده بودند، ابراز گلایه و نارضایتی کرده اند. مخاطب مستقیم این اعلام نارضایتی رهبری هم علاوه بر عموم جامعه، بیشتر متوجه جامعه مذهبی و انقلابی کشور بوده است.ملامت آمیز است که ارتکاب چنین خطای سیاسی و اجتماعی از برخی افراد که خود را مدافع انقلاب و پیرو رهبری می دانند، دوباره تکرار شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
علت بازگشت پرواز تهران - رامسر به فرودگاه مهرآباد هواپیما
گسل در جبهه صهیونیست‌ها در میانه جنگ غزه
سرپرست باشگاه استقلال در لیگ بیست و چهارم انتخاب شد
بی‌میلی یک پرسپولیسی برای جدایی از جمع سرخ‌ها
چگونه هکر شویم؟
وزش باد شدید در غرب و جنوب تهران
امسال ۵ هزار طلبه پذیرش می‌شوند
دستگیری اراذل و اوباش در تهران
قیمت بلیت پروازهای اربعین اعلام شد
خواننده پاپ چند زندانی را آزاد کرد
نتانیاهو خواهان برکناری گالانت است اما جرأت آن را ندارد
افت ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس
یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران
شناسایی نخستین فرد مبتلا به تب دنگی در تهران
قیمت بلیت پروازهای اربعین اعلام شد +فیلم
زمان اعلام نتایج قرعه کشی خودروهای وارداتی
اضافه شدن وینگر خارجی و بدنساز به اردوی استقلال در ترکیه
زمان پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان تغییر کرد
امداد خودرو دامغان/ خدمات فوری و حرفه‌ای
آزمون کنکور ۱۴۰۴
آغاز مهلت مجدد انتخاب رشته در آزمون ارشد علوم پزشکی از فردا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top