تاریخ انتشار: شنبه 1403/04/30 - 14:33
کد خبر: 511162

چگونه هکر شویم؟

چگونه هکر شویم؟

ما در این مقاله قصد داریم در مورد حرفه هکری همچنین دوره‌ها و راه‌کارهایی که برای آن وجود دارند، صحبت کنیم. به همین دلیل اگر به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه علاقه‌مند هستید و می‌خواهید به طور کامل با آن آشنا شوید تا انتها با ما همراه باشید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شغل هکری یکی از جذاب‌ترین شغل‌های حال حاضر به شمار رفته و طرفداران بسیار زیادی دارد. آیا شما نیز به هکر شدن علاقه دارید؟! اگر جوابتان «بله» است، می‌دانید که برای یادگیری آن باید چه دوره‌هایی را بگذرانید؟! آیا در مورد دوره ceh اطلاع دارید؟!

ما در این مقاله قصد داریم در مورد حرفه هکری همچنین دوره‌ها و راه‌کارهایی که برای آن وجود دارند، صحبت کنیم. به همین دلیل اگر به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه علاقه‌مند هستید و می‌خواهید به طور کامل با آن آشنا شوید تا انتها با ما همراه باشید.

فرایند شروع هکر شدن

اولین نکته‌ای که باید در مورد هکر شدن به آن اشاره کرد این است که شما از چه رشته‌ای می‌خواهید وارد این حرفه بشوید. به عنوان مثال اگر رشته تحصیلی شما در حیطه کامپیوتر بوده و یا به صورت تجربی در این زمینه تبحر لازم را به دست آورده‌اید، شروع این کار و ادامه روند برای شما راحت‌تر بوده و در مدت زمان کمتری با این کار آشنا می‌شوید.

اما اگر رشته شما مرتبط با کامپیوتر نبوده، قطعا باید مدت زمان بیشتری را برای تخصص در این حرفه بگذارید و یک سری دوره مانند دوره ceh یا دوره هک قانونمند در آکادمی‌های معتبر مانند آکادمی لیان بگذرانید. البته تمامی افراد علاقه‌مند به این حرفه باید برای ارتقا سطح خود، دانش‌ مورد نیاز را دریافت کرده و متخصص شوند.

تبحر پیدا کردن در هک قانونمند به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید اقدامات مخرب هکر‌های غیرقانونی را پیش‌بینی کرده و یک قدم از آن‌ها جلوتر باشید. اما نکته‌ای که باید در زمینه هک قانونی اشاره کرد این است که برای به دست آوردن تجربه لازم در این زمینه باید حداقل پنج سال فعالیت مستمر داشته باشید.

وقتی شما در حرفه هکر قانونمند تجربه کافی را به‌دست بیاورید، می‌توانید کسب درآمد کرده و پیشرفت کنید. به طور کلی تجربه و داشتن مهارت در هر زمینه، می‌تواند عامل اصلی کسب درآمد در آن باشد. ارگان‌های امنیتی کشور به‌دنبال افراد خبره در این زمینه بوده به‌همین دلیل شما با سابقه کار خوب در حرفه هکری می‌توانید در این ارگان‌ها استخدام شوید. البته باید به این نکته نیز توجه کرد که بسیاری از شرکت‌های خصوصی نیز برای بالا بردن امنیت خود به دنبال افراد حرفه‌ای در این زمینه می‌گردند.

چه گواهینامه‌هایی برای هگر شدن نیاز است؟

امکان دارد افراد زیادی وجود داشته باشند که بدون داشتن هیچ‌گونه مدرکی در زمینه فعالیت هکری، بسیار حرفه‌ای عمل کنند. اما وجود گواهینامه برای اینکه بخواهید به‌صورت قانونی در حوزه هکری فعالیت کنید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

گواهینامه‌های بسیاری در این زمینه وجود دارد که همگی برای به دست آوردن یک شغل خوب می‌توانند مهم باشند. اما از بین تمام آن‌ها ceh که مخفف عبارت certified ethical hacker بوده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید گفت افراد زیادی به دنبال گرفتن این مدرک هستند. به‌همین دلیل باید در دوره ceh شرکت کرده، آموزش‌های لازم را دریافت کنند تا بتوانند مدرک آن را بگیرند. البته اشاره کردیم که یک سری مدرک دیگر هم در این زمینه وجود دارند که عبارت‌اند از:

  • مهندسی تست نفوذ
  • ارزیابی آسیب‌پذیری‌ها
  • دوره هک قانونمد
  • گواهینامه sans giac

دوره ceh

چگونه مهارت‌های هکری خود را بهبود ببخشیم

اشاره کردیم شرکت در دوره‌های مختلفی مانند دورهceh برای اینکه یک هکر حرفه‌ای شوید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. البته علاوه‌بر دوره، موارد دیگری نیز می‌توانند در بهبود مهارت‌های هکری شما نقش داشته باشند. در ادامه این راه‌کار‌ها را به طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم.

شرکت در مسابقات cft

یکی از راه‌کارهایی که به شما کمک می‌کند که بتوانید در حوزه هکری خودتان را ارتقا دهید شرکت در مسابقات فتح پرچم بوده که به اختصار به آن‌ها cft می‌گویند. شما با شرکت در این مدل مسابقه‌ها با محک زدن توانایی خود در زمینه هکری، نه‌تنها از میزان توانایی‌های خود آگاه می‌شوید بلکه می‌توانید اطلاعات بسیار زیادی در این زمینه کسب کنید. شما در این بازی‌ها از ابزار و متدهای مختلفی برای تست نفوذ استفاده کرده و دانش خود را بالا می‌برید.

خواندن کتاب

یکی دیگر از مواردی که علاوه بر دوره ceh می‌تواند به شما در بهبود عملکرد خود در زمینه هکری کمک بسیار زیادی بکند، خواندن کتاب در این زمینه است. کتاب‌های بسیار زیادی در زمینه آموزش هکر شدن به بازار عرضه شده که تمامی آن‌ها می‌توانند نقش به‌سزا اما هرچند کوچک در افزایش دانش شما داشته باشند. به‌طور کلی هر چه شما در مورد حرفه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید بیشتر بدانید، موقعیت‌های بهتری را به دست خواهید آورد.

یادگیری هک

مشاهده ویدیو

یکی دیگر از راه‌هایی که به شما در ارتقا مهارت‌هایی که دارید کمک می‌کند مشاهده ویدیوهای آموزشی مانند آموزش ceh است. شما می‌توانید با یک سرچ ساده در یوتیوب یا موتورهای جست‌وجوگر، ویدیو‌های بسیاری را در زمینه شغل هکری پیدا کرده و مشاهده کنید.

خواندن اخبار سایبری

خواندن اخبار سایبری نیز علاوه بر دوره seh می‌تواند نقش بسیار مهمی در ارتقا شما در زمینه هکری داشته باشد. شما با مطالعه این مطالب، اطلاعات جدیدی در مورد روش‌های به‌کاررفته توسط هکر‌ها برای هک کردن سایت‌ها، پیج‌ها و غیره به دست می‌آورید. به همین دلیل به هنگام مواجه شدن با شرایط مشابه به راحتی از پس رفع آن مشکل بر می‌آیید. به طور کلی داشتن اطلاعات بالا می‌تواند به شما در بهبود شغل خود کمک بسیار زیادی بکند.

کلام پایانی

همان طور که می‌دانید برای اینکه بتوانید در هر شغلی به درآمدزایی برسید باید در آن یک سری مهارت کسب کنید. شغل هکری نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیاز به کسب مهارت دارد. ما در ابتدای متن اشاره کردیم که اگر در رشته‌های مرتبط با کامپیوتر تحصیل کرده باشید، زودتر می‌توانید در حرفه هکری پیشرفت کنید. اما به این معنی نیست که اگر در رشته نامرتبط درس خوانده‌اید، نمی‌توانید هکر خوبی شوید.

دورهای مختلفی مانند دوره ceh وجود دارند که شما با گذراندن آن‌ها به درجه بالایی از مهارت می‌رسید. به علاوه با خواندن کتاب‌های مختلف در این زمینه همچنین مشاهده ویدیو و شرکت در مسابقات متفاوت نیز توانایی شما را ارتقا خواهد یافت. اگر شما مهارت‌های لازم را داشته باشید، می‌توانید در شرکت‌های خصوصی یا ارگان‌های دولتی استخدام شده و درآمدزایی کنید.

اگر به‌دنبال دوره ceh هستید تا به‌طور کامل به این حرفه مسلط شوید، ما به شما دوره‌های سایت لیان را توصیه می‌کنیم. با مراجعه به این سایت می‌‌توانید اطلاعات تکمیلی در این مورد را از طری ق مشاوره با کارشناسان این مجموعه کسب کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تقدیر فرماندهان عالی نیروهای مسلح کشور از خدمات مخبر
سرلشکر باقری: دولت سیزدهم اقدامات بسیاری برای تقویت بنیه دفاعی انجام داد
سرلشکر سلامی: دولت سیزدهم در عرصه مقاومت با سپاه پاسداران همراه بود
سرلشکر موسوی: نیروهای مسلح و دولت سیزدهم مانند یک خانواده بودند
توضیحات آیت‌الله کعبی درباره اهمیت تنفیذ رئیس‌جمهور
پزشکیان در جمع فعالان اقتصادی: باید تولید و صنعت را به کنار دریا برد
علت بازگشت پرواز تهران - رامسر به فرودگاه مهرآباد هواپیما
گسل در جبهه صهیونیست‌ها در میانه جنگ غزه
سرپرست باشگاه استقلال در لیگ بیست و چهارم انتخاب شد
بی‌میلی یک پرسپولیسی برای جدایی از جمع سرخ‌ها
چگونه هکر شویم؟
وزش باد شدید در غرب و جنوب تهران
امسال ۵ هزار طلبه پذیرش می‌شوند
دستگیری اراذل و اوباش در تهران
قیمت بلیت پروازهای اربعین اعلام شد
خواننده پاپ چند زندانی را آزاد کرد
نتانیاهو خواهان برکناری گالانت است اما جرأت آن را ندارد
افت ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس
یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران
شناسایی نخستین فرد مبتلا به تب دنگی در تهران
قیمت بلیت پروازهای اربعین اعلام شد +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top