تاریخ انتشار: شنبه 1403/04/30 - 17:02
کد خبر: 511179

خودروسازان ملزم به تأمین ارز مورد نیاز‌ از محل صادرات شدند

خودروسازان ملزم به تأمین ارز مورد نیاز‌ از محل صادرات شدند

به گفته وزیر صمت، خودروسازان باید از سال آینده سهمی از ارز مورد نیاز خود را از محل صادرات تامین کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ عباس علی‌آبادی امروز در نمایشگاه تحول صنعت خودرو در جمع خبرنگاران بیان کرد: به خودروسازان اعلام کرده‌ایم که سال آینده برای آنها محدودیت ارزی قائل می‌شویم و لذا باید سهمی از ارز خود را از محل صادرات تامین کنند.

وزیر صمت: سامانه یکپارچه خودرو باید حذف شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره سامانه یکپارچه خودرو نیز گفت: سامانه یکپارچه خودرو حتما باید حذف شود و با توجه به اینکه این سیستم باید به تدریج کنار گذاشته شود اولین کاری که ما انجام داده‌ایم این است که شرط پلاک فعال را حذف می‌کنیم.

علی‌آبادی بیان داشت: ثبت سفارش واردات خودرو مشکلی ندارد و مقطعی است. مانع قانونی برای ثبت سفارش نداریم و تاکنون نیز 17 تا 18 میلیارد دلار ثبت سفارش کالا صورت گرفته است. 

وی افزود: در مسیر ثبت سفارش گاهی موانعی به‌وجود می‌آید.
وزیر صمت با بیان اینکه ما باید تحولات را همگام دنیا پیش ببریم گفت: ما باید به جای تحولات ظاهری به سمت تحولات عمیق برویم. تحولات عمیق ریشه در مهندسی، نوآوری و دانش دارد. لذا دو آدرس به خودروسازان داده ایم که یکی جهش کمی و یکی هم جهش کیفی است. برای اینکه به جهش کیفی برسیم، کیفیت را در رقابت با دنیا قرار داده ایم. 

وی افزود: امتیازاتی که وزارت صمت به شرکت های خودروساز می دهد نشات گرفته از همین تحولات است لذا نمایشگاه تحول خودرو در این راستا برگزار می شود. 

علی آبادی اظهار داشت: هدف نمایشگاه تحول صنعت خودرو نشان دادن تحولات صنعت خودروسازی داخلی و جهانی است. تا با نشان دادن تحولات صنعت خودرو جهانی مردم نسبت به آن آگاه شوند و این تحولات را از خودروسازان داخلی طلب کنند تا کیفیت ارتقا یابد. زیرا تا مطالبه وجود نداشته باشد تحول ایجاد نمی شود. لذا باید مردم روند تحولات جهانی را از طریق این نمایشگاه ها ببینند.

وی افزود: وقتی فناوری توسعه یابد، قیمت هم می تواند کاهش یابد. باید بازار را توسعه دهیم زیرا هر چقدر بازار را توسعه دهیم قیمت تمام شده نیز کاهش می یابد. برای توسعه بازار باید به سمت بازارهای خارجی برویم و باید به سمت بازارهای منطقه برویم زیرا هر تیراژ  افزایش یابد قیمت ها نیز می تواند کاهش یابد.

دولت برای ارز با منشا خارجی خودروهای کارکرده راه حل پیدا می‌کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: واردات خودرو طبق قانون در حال انجام است. ما سعی کرده ایم تنش ها را برداریم و تلاش کرده ایم مسیر را باز کنیم. در حال حاضر تلاش کرده ایم تا واردات خودرو را برای هر نفر امکان پذیر کنیم و به نظر من هر کسی هم در آینده مسئول شود این مسیر را دنبال می کند. 

وی درباره منشا خارجی ارز واردات خودروهای کارکرده گفت: باید با مسائل مواجه شد. من فکر می کنم برای این مسائل دولت راه حل پیدا می کند.

علی آبادی با بیان اینکه تحول در راه است و ما در مرکز تحول هستیم و خودرو نیز در مرکز تحولات آینده است، گفت: حدود 3 هزار و 300 مقالبه درخصوص خودروهای احتراقی داریم و در زمینه خودروهای برقی این رقم حدود 10 برابر است.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمت تحولات عمیق، افزایش راندمان و کاهش انرژی پیش برویم، بیان داشت: باید به سمت بهبود بهره‌وری  کاهش شدت انرژی حرکت کنیم. امروز یک شرکت مونتاژکار در خصوص خودروهای برقی در کشور خوب عمل کرده و ایران خودرو نیز بزودی محصول کیفی‌تر ارائه می‌کند. 

وزیر صمت اظهار داشت: امروز قیمت سوخت اقتضا می‌کند به سمت استفاده از انرژی‌های پاک حرکت کنیم لذا کیفیت خودروهای داخلی باید با خودروهای خارجی رقابت کنند زیرا اگر کیفیت خودروهای داخلی با کیفیت خودروهای خارجی رقابت نکند نمی‌توان صادرات انجام داد. 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مجارستان به دنبال از سرگیری واردات نفت روسیه
اعتراف وزیر خارجه بایدن به شانس پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴
تسهیلات دانشگاه علوم پزشکی ایران برای دانشجویان استعداد درخشان
صادرات ۶۲ هزار تن مرغ و تخم‌مرغ از ابتدای امسال
تعرفه واردات خودروهای کارکرده چقدر است؟
قیمت دلار و سکه در‌ معاملات امروز بازار تهران
وزیر جهاد‌: طلب ‌۸۵ هزار میلیارد تومانی‌ گندمکاران‌ به‌زودی پرداخت می‌شود‌
خودروسازان ملزم به تأمین ارز مورد نیاز‌ از محل صادرات شدند
وزیر راه: پیگیر کنترل قیمت بلیت هواپیما از سران قوا هستیم
دیدار پزشکیان با خانواده شهیدسلیمانی +عکس
فردا اولین قطار از ایران به چین می‌رود
دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با پزشکیان دیدار کرد
برنج وارداتی مشمول دریافت ارز ترجیحی باقی ماند
ایروانی پس از دیدار با پزشکیان: همه نهادها آماده همکاری با دولت باشند
تقدیر فرماندهان عالی نیروهای مسلح کشور از خدمات مخبر
سرلشکر باقری: دولت سیزدهم اقدامات بسیاری برای تقویت بنیه دفاعی انجام داد
سرلشکر سلامی: دولت سیزدهم در عرصه مقاومت با سپاه پاسداران همراه بود
سرلشکر موسوی: نیروهای مسلح و دولت سیزدهم مانند یک خانواده بودند
توضیحات آیت‌الله کعبی درباره اهمیت تنفیذ رئیس‌جمهور
پزشکیان در جمع فعالان اقتصادی: باید تولید و صنعت را به کنار دریا برد
علت بازگشت پرواز تهران - رامسر به فرودگاه مهرآباد هواپیما
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top