تاریخ انتشار: شنبه 1403/04/30 - 21:18
کد خبر: 511207

انتقاد امام جمعه ساری از سخنان ظریف

انتقاد امام جمعه ساری از سخنان ظریف

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با گله‌مندی از صحبت‌های اخیر ظریف رئیس شورای راهبری رئیس جمهور منتخب این بیانات را بزرگ‌ترین ضربه به فرهنگ تشیع و اهل‌ بیت‌گرایی عنوان کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، آیت‌الله محمدباقر محمدی‌لائینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی با بیان اینکه شئون برگزاری مجالس عزاداری امام حسین(ع) باید رعایت شود اظهار داشت: برگزاری هرگونه برنامه خارج از این شئون، تشکیلاتی و سازمان‌دهی بوده که با آنها برخورد قاطع و جدی انجام شود چرا که ترویج سازمان‌دهی شده تشکیلاتی ناهنجاری‌ها مساله سیاسی و امنیتی شده و نیاز به ورود جدی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به مساله جوانی جمعیت عنوان کرد: فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ در موضوع جمعیت بر معیار آشنایی با ظرفیت‌های استان است و نیاز است تصمیمات تاثیرگذاری گرفته شود.

محمدی‌لائینی با بیان اینکه برای جذب و اشتغال امتیازی برای متاهلین قائل شوند، یادآور شد: در این راستا به منظور افزایش جمعیت امتیاز ویژه‌ای برای ایجاد اشتغال متاهلین فراهم شود تا با این روش مجردها به سمت ازدواج روی آورند. 

وی ادامه داد: همچنین استان‌هایی که در زمینه جمعیتی مواجه با خطر هستند باید به آنها در امر صدور مجوزها، مشوق‌ها توجه ویژه‌ای شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با ابراز نگرانی از جایگاه پائین  استان در بحث جمعیتی در سطح کشور عنوان کرد: اگر چه برنامه‌ها و اقدامات خوبی دستور کار قرار گرفته اما نباید از کوتاهی دانشگاه علوم پزشکی غافل شد و باید از این دستگاه خواست تا ورود جدی یابد.

وی با اشاره به اینکه در کمیته‌ها مسئله طلاق و درمان ناباروری‌ها مورد رسیدگی قرار بگیرد تصریح کرد: همان‌گونه که زمانی جلوگیری از فرزند زیاد اقدامات رایگان انجام می‌شد در حال‌حاضر درمان ناباروری نیز به حالت رایگان برای زوجین لحاظ شود.

محمدی‌لائینی از برگزاری همایش و کنگره شهید شیخ فضل‌الله نوری در یازدهم مردادماه امسال در نور خبر داد و گفت: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی کامل برای این همایش به مردم از سوی دستگاه‌های تبلیغاتی انجام شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با گله‌مندی از صحبت‌های اخیر ظریف رئیس شورای راهبری رئیس جمهور منتخب این بیانات را بزرگ‌ترین ضربه به فرهنگ تشیع و اهل‌ بیت‌گرایی عنوان کرد و گفت: یعنی چه که اگر مسلمان شیعه باشی امتیاز نداری غیر مسلمان شیعه باشی 10 امتیاز به تو می‌دهند و یا اینکه اگر زن باشی 10 امتیاز به تو می‌دهند اما در مملکت امام حسین (ع) شیعه باشی امتیاز نداری، این اصلا زیبنده نیست؛ اگر خودش هم بنشیند پیش خود فکر کند متوجه می‌شود خیلی حرف بدی زده است.

محمدی‌ لائینی اظهار کرد: این نگاه نیروهای آینده را اینگونه چینش می‌کند، او مسئول شورایی است که می‌خواهد از دولتی به دولت دیگر انتقال پیدا کند، قطعا آقای ‌پزشکیان موافق با این نیست و خودش جبران می‌کند و قطعا این از دستشان در رفته، یک چنین افرادی مصلحت نیست که مسئولیتی به این عظمت داشته باشد. 

وی یادآور شد: ما گلایه و ناراحتی، نقد و اعتراض خودمان را با صدای رسا می‌گوئیم و قطعا رسانه‌ها بنویسند، روح قاطبه مومنین و عزاداران جریحه‌دار شده و عزاداری‌هایی که برای امام حسین (ع) کردیم یک طرف این مصیبت طرف دیگر که همچون نمکی بوده که بر آن جراحت‌ها پاشیده شده‌ است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پزشکیان: باید تولید را به دریا نزدیک کنیم
اردکان فارس لرزید
کنعانی نسبت به خطر تشدید تنش در منطقه‌ هشدار داد
ارتش یمن: جواب حملات اسرائیل قطعی است
مخبر: تصمیمی به ضرر دولت بعدی نگرفته‌ایم
رسانه‌های آزاد فریادگر صدای ۱۶۱ خبرنگار شهید در غزه باشند
علم‌الهدی: اصلی‌ترین نگرانی امروز ما مربوط به سیاست خارجی است
حمله به یمن با هماهنگی با آمریکا و ائتلاف بین‌المللی انجام شد
واکنش حماس و جهاد اسلامی به حمله رژیم صهیونیستی به یمن
دیوارنگاره عبری میدان فلسطین تغییر کرد
ظریف: قرار نیست به جای رئیس‌جمهوری انتخاب کنیم
چین ماهواره رصد زمین را با موفقیت به فضا پرتاب کرد
عین‌اللهی: ۲۵ درصد به فضاهای اورژانس کشور اضافه شد
پرسپولیس هفته آینده به هلند می‌رود
بومی شدن فناوری تزریق ماهواره‌های سبک در مدار لئو +فیلم
انتقاد امام جمعه ساری از سخنان ظریف
یاوه گویی وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پس از تجاوز به خاک یمن
همایش اعضای کمیته‌های مشورتی انتخاب دولت چهاردهم +عکس
پاسخ ما به آمریکا و اسرائیل سخت خواهد بود
دیدار بشیر بی آزار با دبیر ستاد حقوق بشر
فیلم/ عزاداری سنتی زنان قبیله بنی اسد در کربلا
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top