تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/04/31 - 08:56
کد خبر: 511237

دموکرات‌ها هریس را تنها انتخاب می‌دانند

دموکرات‌ها هریس را تنها انتخاب می‌دانند

روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی به نقل از اعضای ارشد حزب دموکرات، نوشت: با توجه به زمان کمی که تا برگزاری انتخابات باقی مانده، کامالا هریس تنها گزینه موجود برای جانشینی بایدن است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در گزارش روزنامه دیلی تلگراف آمده است: حمایت از هریس در میان بسیاری از سران حزب دموکرات که معتقدند موقعیت رئیس جمهور ۸۱ ساله قابل دفاع نیست، رو به افزایش است اما با این حال این پرسش همچنان مطرح است که در صورت کناره‌گیری بایدن، معاون وی چگونه خواهد توانست مقام اول را در میان داوطلبان جانشینی وی به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا به دست آورد.

بر اساس گزارش روزنامه دیلی تلگراف، متحدان قدرتمند هریس در حزب دموکرات در حال کار بر روی طرحی هستند که بتواند امنیت وی را به عنوان نامزد اول این حزب در انتخابات ریاست جمهوری پنجم نوامبر (۱۵ آبان) در ایالات متحده تضمین کند.

در گزارش روزنامه دیلی تلگراف آمده است: روز جمعه گزارش شد که نانسی پلوسی رئیس پیشین کنگره آمریکا طرفدار برگزاری یک همایش آزاد است که به گزینه‌هایی مانند گرچن ویتمر فرماندار میشیگان و گاوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا اجازه می‌دهد تا برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده قدم پیش بگذارند.

گزارش روزنامه دیلی تلگراف می‌افزاید: اگرچه پلوسی خودش از حامیان نامزدی هریس است اما اعتقاد دارد که برگزاری این همایش آزاد از ایجاد این تصور در رأی‌دهندگان دموکرات جلوگیری می‌کند که سران این حزب، معاون بایدن را به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات منصوب کرده‌اند.

بر اساس گزارش روزنامه دیلی تلگراف، یکی از استراتژیست‌های باراک اوباما رئیس جمهور اسبق آمریکا گفت که سران حزب دموکرات طرفدار انتقال سریع نامزدی نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری به هریس بدون باز کردن زمین رقابت برای رقبای احتمالی او در حزب دموکرات هستند.

در گزارش روزنامه دیلی تلگراف آمده است: استراتژیست اوباما معتقد است که تنها ۱۰۰ روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در پنجم نوامبر (۱۵ آبان)، در حال حاضر هریس در حقیقت تنها انتخاب حزب دموکرات است.

گزارش روزنامه دیلی تلگراف می‌افزاید: به گفته این استراتژیست، هریس گزینه‌ای است که از هر نظر نسبت به بایدن برتری دارد و هیچ حمله‌ای نیست که رئیس جمهور آمریکا بتواند علیه ترامپ انجام دهد که معاون وی نتواند آن حمله را حتی بهتر از بایدن به سرانجام برساند.

در گزارش روزنامه دیلی تلگراف آمده است: از سوی دیگر در حالی که در اکثر نظرسنجی‌های انجام شده، رئیس جمهور سابق آمریکا از بایدن پیشی گرفته است، نظرسنجی اخیر سی ان ان مشخص کرد که هریس و ترامپ به نتایج یکسانی دست پیدا کردند و از نظر رأی‌دهندگان آمریکایی، هیچ یک از این دو نفر برتری محسوسی بر دیگری ندارد.

آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

دو نامزد اصلی انتخابات این دوره ریاست جمهوری آمریکا با مشکلات مختلفی مواجه هستند؛ بایدن به دلیل کهولت سن و ناتوانی آشکار جسمی و از سوی دیگر پرونده اتهامی علیه هانتر بایدن پسرش در میان رای دهندگان در حال از دست دادن محبوبیت خود است و دونالد ترامپ نیز هنوز با محکومیت‌های دوران قبلی ریاست جمهوری‌ خود دست‌ و پنجه نرم می‌کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاخیر دو هفته‌ای آغاز سال تحصیلی ورودی‌های جدید دانشگاه‌ها
نحوه تغییر رشته دانشجویان کارشناسی دانشگاه تهران اعلام شد
فریب موسسات غیرقانونی اعزام دانشجو را نخورید
فرصت مجدد انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی آغاز شد
تمام واحدهای دانشگاه پیام نور تا ۳ مرداد تعطیل است
انتقال دانشجویان آزاد به پردیس پولی دانشگاه دولتی امکان پذیر شد
دو پرسپولیسی در لیست خرید گل‌محمدی
عزاداری سنتی زنان قبیله بنی اسد در کربلا +فیلم
اعزام ۳۰۰ دستگاه اتوبوس برای اربعین
کنایه یکی از نمایندگان مجلس به محمد جواد ظریف +فیلم
زمان واریز سهمیه بنزین مرداد اعلام شد/ چند لیتر واریز می شود؟
۲ انتصاب جدید در فراجا
سوختن یک زن و مادرش در آتش کینه شوهر
نکاتی درباره تغذیه در فصل گرما
تداوم گرمای هوای تهران تا ۱۰ روز آینده
شاید ترامپ نیاز به تست شنوایی پیدا کند
پزشکیان: کشور را با اختلاف و دعوا نمی‌توان اداره کرد +فیلم
مسعود پزشکیان چرا به طور ناگهانی به مجلس رفت؟
کاهش کیفیت هوا در کدام استان هاست؟
همه می خواهند وزیر شوند!
ماله‌کشی عجیب تحلیلگر اینترنشنال برای اسرائیل که اینگونه زحماتش به باد رفت!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top