تاریخ انتشار: یکشنبه 1403/04/31 - 10:56
کد خبر: 511270

چرا باید مشاور سئو داشته باشید؟ ۱۰ دلیل برای استفاده از خدمات مشاوره سئو

چرا باید مشاور سئو داشته باشید؟ ۱۰ دلیل برای استفاده از خدمات مشاوره سئو

بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) نقشی حیاتی ایفا می‌کند. سئو سایت فرآیندی پیچیده و مستمر است که شامل تکنیک‌ها و استراتژی‌های مختلفی برای بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو می‌باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ داشتن یک وب‌سایت که در موتورهای جستجو مانند گوگل به خوبی دیده شود، در سال ۲۰۲۴ برای هر کسب‌وکاری ضروری است. با توجه به اینکه بیش از 90 درصد کاربران اینترنت از موتورهای جستجو نظیر گوگل برای پیدا کردن اطلاعات مورد نیازشان درباره خدمات و محصولات مختلف استفاده می‌کنند، حضور در صفحات اول نتایج جستجو می‌تواند تفاوتی چشم‌گیر در جذب مشتریان جدید و افزایش درآمد داشته باشد.

در این میان، بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) نقشی حیاتی ایفا می‌کند. سئو سایت فرآیندی پیچیده و مستمر است که شامل تکنیک‌ها و استراتژی‌های مختلفی برای بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو می‌باشد. از همین رو، داشتن یک مشاور سئو مجرب می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا به طور مؤثرتری از این فرآیند بهره‌مند شوند. مشاور سئو سایت نه تنها دانش و تخصص لازم برای اجرای بهترین استراتژی‌ها را دارد، بلکه می‌تواند با تحلیل داده‌ها و شناخت تغییرات الگوریتم‌های موتورهای جستجو، مسیر صحیحی را برای موفقیت آنلاین کسب‌وکارها ترسیم کند.

 مشاور سئو (SEO Consultant) فردی است که در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) تخصص دارد و به کسب و کارها کمک می‌کند تا رتبه سایت در صفحه نتایج موتورهای جستجو نظیر گوگل را بهبود دهند. مشاوره سئو سایت یکی از خدمات در زمینه افزایش رتبه سایت در گوگل است که در آن یک مشاور سئو به بررسی و تنظیم استراتژی سئو سایت می‌پردازد. در مشاوره سئو در مقایسه با خدمات سئو در شرکت‌های سئو، بصورت ویژه‌تر و اختصاصی‌تر به بررسی سایت کارفرما پرداخته می‌شود.

در این مقاله، به اهمیت و ضرورت داشتن مشاوره سئو برای کسب‌وکارها پرداخته و مزایای استفاده از خدمات مشاوره سئو سایت را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

۱.افزایش رتبه در گوگل و افزایش بازدید سایت

مشاوران سئو در بهبود رتبه وب‌سایت شما در موتورهای جستجو تخصص دارند و تجربه لازم برای عملکرد بهتر سایت‌های مختلف فروشگاهی، شرکتی، خدماتی و... را در اختیار دارند.  یک مشاور سئو می‌تواند با ارایه تجربیاتش به کسب و کارها از اشتباهات سئویی جلوگیری کند و به کسب و کار شما کمک کند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب کند و مشتریان بالقوه راحت‌تر شما را آنلاین پیدا کنند.

2.تخصص در آخرین روندهای سئو

سئو یک حوزه دائماً در حال تکامل است. موتورهای جستجو مرتباً الگوریتم‌های خود را به‌روزرسانی می‌کنند و به‌روز ماندن با این تغییرات می‌تواند برای صاحبان کسب و کارهای کوچک دلهره‌آور باشد. مشاوران سئو حرفه ای زمان زیادی را صرف مطالعه و کسب اطلاعات درباره آخرین تغییرات الگوریتم‌های گوگل می‌کنند و در جریان آخرین روندهای سئو هستند. مشاوران سئو سایت می‌توانند استراتژی‌هایی را پیاده‌سازی کنند که به روز هستند و موجب تفاوت شما با رقیبانتان شوند.

۳. تنظیم استراتژی‌های سئو سفارشی

هر کسب و کاری منحصر به فرد است و نیازهای سئو آن نیز همینطور. مشاورین سئو در مقایسه با شرکت‌های سئو زمان بیشتری را برای شناخت کسب و کار و سایت کارفرمایان می‌کنند. یک مشاور سئو حرفه ای می‌تواند استراتژی‌های سفارشی را توسعه دهد که به طور خاص متناسب با اهداف کسب و کار و مخاطبان هدف شما باشد. این رویکرد شخصی‌سازی شده اطمینان می‌دهد که اقدامات انجام شده در زمینه تولید محتوا، سئو و سایت شما مؤثر بوده و بهترین بازگشت سرمایه ممکن را به همراه دارد.

۴. ارائه راه‌حل‌های مقرون به صرفه

اگرچه استخدام یک مشاور سئو مستلزم هزینه اولیه است، اما در درازمدت می‌تواند یک راه‌حل مقرون به صرفه باشد. طبیعی ست که یک سایت هرچه بیشتر در زمینه سئو، خرید رپورتاژ آگهی و تولید محتوا هزینه کند نتیجه بهتری می‌گیرد. اما بودجه کسب و کارهای مختلف نامحدود نیست. مشاوران می‌توانند به شما کمک کنند تا از اشتباهات پرهزینه جلوگیری کنید، بودجه سئوی سایتتان را صرف اقدامات زودبازده و متناسب با اهدافتان کنید و با توجه به هزینه های سئو نتیجه معقول بگیرید.

۵. تمرکز بر فعالیت‌های اصلی کسب و کار

سئو نیاز به زمان و تلاش زیادی دارد که می‌تواند مانع رسیدگی به جنبه های دیگر کسب و کار شود. با استخدام یک مشاور سئو، صاحبان کسب و کارهای کوچک می‌توانند بر اداره کسب و کارشان تمرکز کنند، و مدیریت پروژه سئوی سایتشان را به مشاور سئو بسپارند.

اگر نیروی ادمین سایت دارید، مشاور سئو میتواند با تعریف وظایف جدید برای نیروی تولید محتوا و ادمین سایت، به شما کمک کند بدرستی از نیرویتان استفاده کنید. اگر هم پروژه سئو را برون سپاری کرده اید، مشاوره سئو میتواند وظیفه ارتباط با شرکت سئو و تحویل گرفتن کار را بر عهده بگیرد.

 6. ارائه نتایج قابل اندازه‌گیری و گزارشات اختصاصی

یکی از مزایای کلیدی همکاری با یک مشاور سئو، ارائه گزارشات دقیق درباره عملکرد سئوی سایت است. مشاوران از ابزارهای مختلفی برای نظارت بر عملکرد وب‌سایت شما استفاده می‌کنند و پیشنهادات دقیقی را در مورد آنچه کار می‌کند و آنچه نیاز به بهبود دارد، ارائه می‌دهند. مشاورین سئو وقت بیشتری را در مقایسه با شرکتهای سئو روی سایت می‌گذارند و گزارشات ماهانه سئوی آنها اختصاصی تر است و اطلاعات ارزشمندی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

اطلاعات ارائه شده در گزارشات ارائه شده توسط یک مشاور سئو حرفه‌ای، بینش‌های ارزشمندی را درباره جنبه‌های مختلف سئو و دیجیتال مارکتینگ در اختیارتان قرار می‌دهد. این رویکرد مبتنی بر داده اطمینان می‌دهد که استراتژی سئو شما به طور مداوم برای نتایج بهتر بهینه می‌شود.

 7. تخصص در سئو محلی

برای کسب و کارهای کوچک، سئو محلی (local seo) به ویژه مهم است. سئوی محلی یا لوکال سئو (Local SEO) به مجموعه‌ای از اقدامات و استراتژی‌ها گفته می‌شود که منجر به بیشتر دیده‌شدن یک کسب و کار در گوگل و یا سایر موتورهای جستجو نظیر بینگ در جستجوهای وابسته به مکان می‌شود. منظور از جستجوهای وابسته به مکان جستجوهایی است که:

  • توسط کاربرانی صورت می‌گیرد که از لحاظ موقعیت جغرافیایی به مکان آن کسب و کار نزدیک‌اند.
  • توسط کاربرانی صورت می‌گیرد که به دنبال محصول یا سرویسی در یک شهر و یا مکان خاص می‌گردند.

یک مشاور سئو می‌تواند به بهینه‌سازی حضور آنلاین شما برای جستجوهای محلی کمک کند و اطمینان حاصل کند که کسب و کار شما در نتایج جستجوی محلی ظاهر می‌شود و مشتریانی از منطقه مد نظر شما را جذب می‌کند. این به ویژه برای کسب و کارهایی که به مشتریان محلی متکی هستند، بسیار مهم است.

۸. ارتباط موثرتر در مقایسه با شرکت‌های سئو

روش ارتباطی با اغلب شرکت‌های سئو غالبا از طریق سیستم تیکتینگ است. این مساله موجب دشوار شدن ارتباط با مجریان پروژه شده و سرعت کار را کاهش می‌دهد. از طرفی ارتباط موثر کلید توسعه یک استراتژی سئوی برنده است. در نقطه مقابل ارتباط با مشاورین سئو راحتتر است و در نتیجه آن مشاور سئو شناخت بهتری از سایت و بازار کسب می‌کند. شناخت بهتر و سرعت بیشتر تجربه همکاری با مشاورین سئو را لذت بخش تر میکند.

۹. یکپارچگی استراتژی سئو در طول پروژه

در خدمات سئو سایت ارائه شده توسط شرکت‌های سئو، معمولا تیم سئو متشکل از کارشناسان سئوی آماتور و کارشناسان ارشد سئو هست که این ترکیب هم در طول قرارداد سئو ثابت نیست و دچار تغییر می‌شود. از طرفی انجام اقدامات سئو و محتوا توسط افراد مختلف باعث ناهمگونی در نحوه اجرای استراتژی سئو می‌شود.

در نقطه مقابل اگر یک مشاور سئو داشته باشید، تنها با او در ارتباط هستید و مشاور سئو در جریان زیر و بم همه‌ی اتفاقات و جزییات استراتژی سئوی سایت هست و خروجی کار یکدست است.

 ۱۰. انتقال دانش و تجربه

مشاورین سئو در زمینه های مختلف نظیر تولید محتوا، جنبه‌های فنی سایت و سئو، تنظیم استراتژی و مدیریت پروژه و سایر جنبه‌های بازاریابی دیجیتال تخصص دارند. همکاری با یک مشاور سئو به شما کمک می‌کند تا علاوه بر بهبود سئوی سایت، سیستم سازی کنید، نیروهایتان را آموزش دهید و از تجربه مشاور سئو برای مدیریت بهتر و اجرای بی دردسر تر کمپینهای مختلف تبلیغاتی در حوزه دیجیتال مارکتینگ بهره ببرید.

در نتیجه، استخدام یک مشاور سئو در سال 2024 نه تنها یک امتیاز بلکه یک ضرورت برای کسب و کارهای کوچک است. با تخصص، استراتژی‌های سفارشی و تمرکز بر نتایج قابل اندازه‌گیری، مشاوران سئو می‌توانند به کسب و کارهای کوچک کمک کنند تا در فضای پیچیده دیجیتال هدایت شوند، دید آنلاین خود را افزایش دهند و به رشد پایدار دست یابند.

ویژگی‌های یک مشاور سئو حرفه‌ای چیست؟

برای انتخاب یک مشاور سئو حرفه‌ای، مهم است که به ویژگی‌های زیر توجه داشته باشید:

  • تجربه و سابقه کار: مشاور سئو حرفه‌ای باید دارای سابقه کار و تجربه کافی در زمینه سئوی سایتهای مختلف و مرتبط با سایت شما باشد. بررسی پروژه‌های قبلی و نتایج به‌دست‌آمده می‌تواند به شما کمک کند تا میزان تخصص او را ارزیابی کنید.
  • دانش به‌روز: الگوریتم‌های موتورهای جستجو به طور مداوم در حال تغییر هستند. یک مشاور حرفه‌ای در جریان آخرین تغییرات گوگل و الگوریتمهای جستجو است و زمان کافی را برای مطالعه در این زمینه اختصاص می‌دهد.
  • مهارت‌های تحلیل و تحقیق: مشاور سئو باید توانایی تحلیل داده‌ها و تحقیق در مورد کلمات کلیدی، رقبا و بازار هدف را داشته باشد. این مهارت‌ها برای تدوین استراتژی‌های موثر سئو ضروری هستند.
  • توانایی ارتباط موثر: یک مشاور سئو حرفه‌ای باید بتواند به خوبی با تیم شما ارتباط برقرار کند و نتایج تحلیل‌ها و پیشنهادهای خود را به صورت واضح و قابل فهم ارائه دهد. یک مشاور سئوی خوب از اصطلاحات تخصصی  وپیچیده کمتر استفاده می‌کند و تلاشش بیان مفاهیم به زبان ساده است. مشاور سئوی سایت همچنین باید به سوالات و نگرانی‌های شما پاسخ درخور دهد و شما را در جریان میزان پیشرفت کار قرار دهد.
  • مهارت‌های فنی: مشاور سئوسایت باید دارای دانش فنی کافی در زمینه‌های مختلف سئو مانند بهینه‌سازی سرعت سایت، بهینه‌سازی موبایل، ساختار URL، بهینه‌سازی تصاویر و سایر جنبه‌های فنی نظیر جاوا اسکریپت، بودجه خزش، نحوه عملکرد سایت‌ها، مرورگرها و وب سرورها باشد.
  • توانایی بهینه‌سازی محتوا: یکی از مهم‌ترین جنبه‌های سئو، تولید و بهینه‌سازی محتواست. مشاور سئو باید توانایی ارائه راهکارهای مناسب برای سئو محتوا و تولید محتوای مفید و با کیفیت و بهینه‌سازی محتواهای موجود را داشته باشد.
  • توانایی تدوین استراتژی‌های بلندمدت: یک مشاور سئو حرفه‌ای باید توانایی تدوین استراتژی‌های بلندمدت را داشته باشد و بتواند به شما کمک کند تا به اهداف بلندمدت خود در زمینه سئو دست یابید.
  • شفافیت و صداقت: مشاور سئو باید با شما شفاف و صادق باشد. او باید بتواند به شما توضیح دهد که چه کارهایی انجام خواهد داد و چه نتایجی را می‌توانید انتظار داشته باشید. همچنین باید از روش‌های کلاه‌سفید استفاده کند و از تکنیک‌های غیرقانونی و مخرب دوری کند.
  • مهارت‌های مدیریت پروژه: مشاور سئو باید بتواند پروژه‌های سئو را به خوبی مدیریت کند و زمان‌بندی مناسبی برای انجام کارها داشته باشد. توانایی مدیریت موثر پروژه‌ها می‌تواند به بهبود عملکرد و رسیدن به نتایج مطلوب کمک کند.
  • ارائه پیشنهاد‌های سفارشی و منحصر به فرد: هر کسب‌وکاری نیازها و اهداف خاص خود را دارد. یک مشاور سئو حرفه‌ای باید بتواند راهکارهای سفارشی و منحصر به فردی برای کسب‌وکار شما ارائه دهد که با نیازها و اهداف شما هماهنگ باشد.
  • توانایی اندازه‌گیری و گزارش‌دهی: مشاور سئو باید بتواند نتایج کارهای خود را اندازه‌گیری کند و گزارش‌های دقیقی از پیشرفت کار و نتایج به‌دست‌آمده ارائه دهد. این گزارش‌ها باید به شما کمک کنند تا بتوانید عملکرد سئو را به درستی ارزیابی کنید. از مشاور سئو بخواهید چند نمونه از گزارشات سئوی قبلی را به شما نشان دهد.
  • داشتن سایر مهارت‌های بازاریابی دیجیتال: یک مشاور سئو حرفه‌ای باید با سایر مفاهیم و تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال آشنا باشد و بتواند سئو را به عنوان بخشی از استراتژی کلی بازاریابی دیجیتال کسب‌وکار شما در نظر بگیرد.

چرا باید مشاور سئو داشته باشید؟ ۱۰ دلیل برای استفاده از خدمات مشاوره سئو

معرفی یکی ازبهترین مشاورهای سئو: سلمان محمدی

سلمان محمدی یکی از بهترین مشاورین سئو با بیش از ۸ سال تجربه در زمینه سئوی سایت‌های مختلف است. سلمان محمدی مدیر گروه دیجیتال نردبان است و گروه دیجیتال نردبان یک آژانس تخصصی سئو و طراحی سایت است که سابقه همکاری با برندهای مختلف را دارد.

سلمان محمدی در زمینه تنظیم استراتژی محتوایی وب سایتها تخصص دارد. بهبود جنبه‌های فنی سایت و سئوی تکنیکال در سایت ‌های وردپرسی و غیر وردپرسی از دیگر نقاط قوت سلمان محمدی به عنوان یکی از مشاورین ایرانی سئو است.

سلمان محمدی تجربه بهبود سئوی سایت‌ها در صنایع مختلف، لوازم یدکی، گردشگری، خدماتی و ... را دارد.

کلام آخر

استفاده از خدمات مشاوره سئو یک راهکار کم ریسک و کم هزینه برای بهبود سئوی سایت است. بسیاری از کسب و کارها در هنگام مواجهه با چالشهای مختلف نظیر تغییر دامنه، تغییر قالب سایت، اضافه کردن خدمات جدید یا تغییرات گسترده در سایت از خدمات مشاوران سئو استفاده میکنند. شما هم اگر دچار افت رتبه سایت شده اید یا از عملکرد بهینه سئوی سایت رضایت ندارید میتوانید از خدمات مشاوره سئو در گروه دیجیتال نردبان استفاده کنید. برای مشاهده نمونه کارهای مشاوره سئو به سایت نردبان در آدرس www.nardebangroup.com  مراجعه کنید. جهت دریافت مشاوره درباره خدمات مشاوره سئو نردبان و سایر خدمات ما با شماره تلفن 02191308242  تماس بگیرید یا برای جلسه حضوری به آدرس گروه نردبان واقع در تهران، چهار راه ولیعصر، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، فضای کار اشتراکی کرانه مراجعه کنید.

 

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
میزان جریمه پوشاندن پلاک وسیله نقلیه
ریزش بورس در آخرین روز تیر/ کاهش ۲۰ هزار و ۲۲۱ واحدی شاخص کل
۳ نکته کلیدی که باریستاها باید در مورد پیش بند بدانند
شنیده شدن صدای انفجار در «حیفا»
تفاوت قیمت مخزن پلی اتیلن ۲۰۰۰۰ لیتری و ۱۵۰۰۰ لیتری
از کجا اسپیکر، هندزفری و ایرپاد عمده با قیمت ارزان بخریم؟
ستاد اربعین دانشگاه تهران تشکیل شد
نظر رهبر انقلاب در مورد قانون اقدام راهبردی +فیلم
برای سعید راد دعا کنید
توصیه رهبرانقلاب به مجلس درباره غزه +فیلم
رئیس و دبیر ستاد اربعین مشخص شدند
انتقاد متفاوت رضا کیانیان به پزشکیان
توئیت رهبر انقلاب از دیدار امروز نمایندگان مجلس +عکس
پول‌های بلوکه‌ شده خودروهای وارداتی چه زمانی آزاد می‌شود؟
واکنش پزشکیان به مزاح رهبر در جمع نمایندگان مجلس +فیلم
جانشین گلر پرسپولیسی انتخاب شد/ دروازه بان استقلال جدا می‌شود
پزشکیان: انتخاب کابینه کار سختی است
حمله یمنی‌ها به بندر صهیونیستی ایلات و کشتی آمریکایی
زلزله ۳.۹ ریشتری ایذه را لرزاند
شرایط شرکت دانشجویان وزارت علوم در المپیادهای علوم پزشکی اعلام شد
انصارالله: منتظر پاسخ دردناک یمن باشید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top